کد خبر: 556485
تاریخ انتشار :

واقعیت هایی که باعث می شود جلوی استفاده از پلاستیک را بگیرید

واقعیت هایی که باعث می شود جلوی استفاده از پلاستیک را بگیرید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

واقعیت هایی که باعث می شود جلوی استفاده از پلاستیک را بگیرید

پلاستیک نه تنها حیوانات دریایی و اکوسیستم های دریایی را می کشد بلکه مطالعات بیشماری نشان می دهد که برای سلامتی انسان خطرناک است.

زمان آن رسیده است که ضایعات پلاستیکی کاهش یابد

اگر همین حالا به آشپزخانه یا محل کار خود نگاهی بیندازید ، احتمالاً متوجه خواهید شد که شما با بطری های پلاستیکی - آب ، فنجان های قهوه ، نی ها ، کیسه های مواد غذایی پلاستیکی ، بسته بندی مواد غذایی ، ظروف یک بارمصرف محصور شده اید. اینها همه نمونه هایی از محصولات پلاستیکی یکبار مصرف است که امروزه بر اساس نگرانی های زیست محیطی و بهداشتی ، موضوع داغی است.

مطمئناً حذف همه پلاستیک ها از زندگی شما واقع بینانه نیست ، اما بگذارید برخی از آمارهایی را بررسی کنیم که ممکن است شما را ترغیب کند تا ردپای پلاستیکی یکبار مصرف خود را با جابجایی به بطری های قابل استفاده مجدد آب ، آوردن کیسه های پارچه ای به فروشگاه مواد غذایی و موارد دیگر کنید.

پلاستیک در اقیانوس ها دفن می شوند

"هر پلاستیک که تا کنون ایجاد شده است به نوعی در محیط باقی می ماند ، اما هنگامی که ما به راحتی زباله های خود را در خانه رها می کنیم ، باد و رواناب زباله های خود را از محل دفن زباله ها و خیابان های پایین فاضلاب و مستقیماً به اقیانوس حمل می کنیم." می گوید: جنیفر گل ، دامپزشک بالین می گوید: "با متوسط سالانه 185 پوند زباله در ایالات متحده دور ریخته و سالانه بیش از 320 میلیون تن پلاستیک تولید می کند ، محیط زیست دریایی از دفع روزانه ما پلاستیک ضربه بزرگی می خورد. مصرف پلاستیک ما به طور مستقیم بر زندگی دریایی در اقیانوس از جمله ماهی تأثیر دارد که منبع اصلی غذا نیز برای انسان است. غالباً جامعه ما بسیار متمایل به راحت تر زندگی ما در کوتاه مدت است ، اما در درازمدت ، سلامتی ما و سلامت زندگی دریایی به هزینه های غیر قابل جبرانی روبه رو خواهد شد."

بیشتر پلاستیک ها یکبار مصرف هستند

آیا می دانید تقریباً نیمی از تولید سالانه پلاستیک - در سال 2016 ، این تعداد در حدود 335 میلیون تن متریک است - برای یک محصول یکبار مصرف قرار گرفته است؟ این شامل مواردی مانند کیسه های پلاستیکی (که طول عمر آنها به طور متوسط 15 دقیقه است) ، بسته بندی ، بطری های آب و نی ها می باشد. به عنوان مثال ، آیا می دانید که مواد شوینده مایع لباسشویی معمولاً در پلی اتیلن با چگالی بالا (ظروف پلاستیکی HDPE) بسته بندی می شوند و 68 درصد از این بطری ها قابل بازیافت نیستند؟ شرکت هایی مانند متعهد هستند با ارائه بسته های پودررختشویی که از مواد تشکیل دهنده گیاهی ، زیست تخریب پذیر ساخته می شوند و در جعبه مقوایی قابل جمع آوری و قابل بازیافت با 100 درصد قابل بازیافت هستند ، کاهش ضایعات پلاستیکی یکبار مصرف را کاهش دهند.

BPA هورمونهای انسانی را تقلید می کند

BPA (بیسفنول A) ماده شیمیایی است که از دهه 1960 در تولید پلاستیک مورد استفاده قرار می گیرد و اغلب با مواد غذایی از جمله بسته بندی های پلاستیکی ، وسایل آشپزخانه و پوشش داخلی قوطی و درپوش شیشه در تماس مستقیم با مواد غذایی قرار می گیرد. مطالعات نشان می دهد که BPA با گیرنده های استروژن تعامل دارد و در پاتوژنز چندین اختلال غدد درون ریز از جمله ناباروری زنان و مردان ، بلوغ زودرس ، سرطان پستان و پروستات و سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) نقش دارد. دلیلی وجود دارد که ببینید این روزها محصولات زیادی به عنوان BPA بدون بازار عرضه می شوند.

BPA با چاقی مرتبط است

به عنوان یک عامل مهم غدد درون ریز ، BPA می تواند در عملکرد سیستم غدد درون ریز از جمله سطح سرمی هورمون هایی که سوخت و ساز بدن را تنظیم می کنند ، اختلال ایجاد کند. شواهد در حال رشد وجود دارد که نشان می دهد BPA می تواند در رشد چاقی هم در رحم و هم در بعد زندگی نقش داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها