کد خبر: 556763
تاریخ انتشار :

واقعیت پرونده گروگانگیری ۴ قلو‌های اهوازی

واقعیت پرونده گروگانگیری ۴ قلو‌های اهوازی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

واقعیت پرونده گروگانگیری ۴ قلو‌های اهوازی

ویسی رییس بیمارستان علامه کرمی اهواز گفت: انتشار خبر "گروگانگیری نوزادان" در فضای مجازی سبب تنویر افکار عمومی شده است.

او افزود: در تاریخ ۱۰ مرداد ۹۸ خانم بارداری به دنبال بارداری ۴ قلو با سن بارداری ۳۱ هفتگی (۷ تا ۹ هفته پیش از موعد) به صورت سزارین وضع حمل کرده و در هنگام وضع حمل تیم کامل پزشکان متخصص زنان، بیهوش، جراحی عمومی، اورولوژی و فوق تخصص نوزادان به همراه کادر مجرب اتاق عمل حضور فعال داشته اند.

ویسی تصریح کرد: نتیجه وضع حمل ۴ نوزاد نارس IUGR به وزن‌های یکهزار و ۲۰۰ گرم، یکهزار و ۱۴۰ گرم، یک هزار و ۱۸۰ گرم و کمتر از ۹۵۰ گرم بود که بلافاصله به بخش nicu (مراقبت‌های ویژه نوزادان) منتقل می‌شوند.

این مقام مسئول اذعان داشت: در طی مدت ۵۸ روز بستری ، این نوزادان تحت مراقبت قرار می‌گیرند، بطوری که تا امروز وزن هر کدام به ترتیب یکهزار و ۹۰۰ گرم، ۲ کیلوگرم و یکهزار و ۷۵۵ شده است.

رییس بیمارستان علامه کرمی اهواز اظهار کرد: قل چهارم متأسفانه بدلیل وزن بسیار کم زمان تولد در تاریخ ۲۲ شهریور ۹۸ فوت کرد که از تاریخ ۲۳ شهریور ۹۸ خانواده چهارقلو‌ها برای بردن جسد قل چهارم اقدام نکرده اند.

او ادامه داد: بیمارستان ۳۰ میلیون ریال و کمیته امداد ۳۰ میلیون ریال از مانده فرانشیز این نوزاد متوفی را تقبل کرده اند و کمیته امداد ۵۰ میلیون ریال هم وام به آن‌ها اختصاص داده است و در نهایت با رایگان شدن فرانشیز همچنان قل متوفی در بیمارستان نگهداری می‌شود.

ویسی درخصوص ۳ قل دیگر و مادر نوزادان بیان داشت: کل فرانشیز مانده ۵۸ میلیون و ۷۳۱ هزار ریال است که پدر نوزادان فرانشیز یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان برای مادر و فرانشیز ۲ میلیون تومان برای نوزادان پرداخت کرده و کل مبلغ مانده فرانشیز بیمارستان حدودا ۵۵ میلیون تومان است.

او ادامه داد: یک قل نوزادان در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ مرخص، قل دیگر در تاریخ ۲ مهر ۹۸ مرخص و قل سوم در تاریخ ۴ مهر ۹۸ مرخص شده است.

رییس بیمارستان علامه کرمی اهواز اظهار داشت: در تاریخ ۴ مهر ۹۸، مرتضی موصلی رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان از موضوع ۴ قلو‌ها مطلع شد و به منظور بازدید در بیمارستان حضور یافت و پس از تشکیل جلسه هیات مدیره بیمارستان، مقرر گردید باتوجه به منویات مقام عظمای ولایت، مبنی بر ترویج فرزند آوری مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال از مانده فرانشیز قل‌های زنده تخفیف داده شود.

به گفته این مقام مسئول، از تاریخ پنجشنبه ۴ مهر ۹۸ تا به امروز طبق گزارش واحد ترخیص بیمارستان هیچکس برای ترخیص نوزادان مراجعه نکرده است که مبلغ مانده لازم جهت ترخیص به آن‌ها اعلام گردد.

ویسی گفت: به منظور دفاع از زحمات پرسنل خدوم بیمارستان و حمایت نهاد‌ها و ارگان‌ها در خاتمه بطور مختصر به استحضار مردم سرافراز و آزاده می‌رساند:

۱_استفاده از واژه گروگانگیری که می‌تواند بار حقوقی داشته باشد زیبنده ادبیات اجتماع و زحمات پرسنل خدمتگزار نیست.

۲_کلیه خدمات لازم این ۴ قلو‌ها به موقع و درجا و در بهترین شرایط ارائه شده است.

۳_فوت قل چهارم بدلیل وزن بسیار پایین بوده و رسیدگی نکردن اصلا شایسته حُرمت این واحد نیست.

۴_براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در کمک و تشویق به فرزند آوری جامعه، کمیته امداد امام خمینی حدود ۵۰۰ میلیون ریال از هزینه این هموطنان گرامی را تقبل کرده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها