کد خبر: 557620
تاریخ انتشار :

راهکارهایی برای بزرگ کردن کودکان قدردان

راهکارهایی برای بزرگ کردن کودکان قدردان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

راهکارهایی برای بزرگ کردن کودکان قدردان

کودکان یاد می گیرند که سپاسگزار باشند. می توان به آن ها نگرش سپاسگزاری را آموزش داد.

قدردانی یک روند رشدی است که چندین سال طول می کشد تا فرزندان در آن تسلط پیدا کنند. محققان دریافتند كه كمی از كودكان (21٪) كمتر از 6 سال ، در هنگام شیرینی در مقایسه با بیش از 80٪ كودكان 10 ساله یا بزرگ تر از خودشان از بزرگترها تشكر می كنند. محققان معتقدند که قدردانی از جایی در سنین 7 تا 10 سالگی شروع به تحکیم می کند.

اعتقاد بر این است که می توان نگرش قدردانی را آموخت. والدین می توانند از راهکارهایی برای آموزش قدردانی و بزرگ کردن فرزندان سپاسگزار استفاده کنند. در اینجا شش استراتژی برای امتحان کردن وجود دارد

  1. یک الگوی سپاسگزار باشید

شما الگوی شماره 1 فرزندان خود هستید. اگر می خواهید فرزندان سپاسگزار باشید ، باید الگوی نقش قدردانی باشید. برای نشان دادن قدردانی خود ، هر فرصتی را پیدا کنید ، اما باید آن را به صورت معتبر انجام دهید. کودکان همه چیز را می بینند و آن را یاد می گیرند. والدین اغلب از آنچه فرزندانشان یاد می گیرند شوکه می شوند ، بیشتر این از تماشای آنهاست. بنابراین فقط صحبت های سپاسگذارانه را انجام ندهید ..... آن را به صورت عملی نیز به فرزندانتان یاد بدهید.

  1. در برابر پرخاشگری فرزندان خود مقاومت کنید

بزرگ كردن كودكان در این عصر بیش از اندازه دشوار است ، اما بیاموزید كه در مقابل خریدن فرزندان خود، در مقابل هر كاری كه می خواهند مقاومت كنید. در مقابل اضافه وزن آن ها مقاومت کنید. قوانین محکم را با عواقب منطقی تنظیم کنید. انتظار دارید کارهای انجام شود. این پیام را ابلاغ کنید که انتظار می رود همه افراد خانواده به یکدیگر کمک کنند.

  1. به کودکان بیاموزید که بگویند "متشکرم"

این مهم است که به فرزندان خود بیاموزید که بگویند "ممنون". آموزش آنها را در سنین کودکی (3 سالگی) شروع کنید و تا زمانی که بگویید "متشکرم" بدون یادآوری ادامه دهید. مهم است که گفتن "متشکرم" به یک عادت تبدیل شود. همچنین ، کودکان وقتی می گویند "متشکرم"باید صادق باشند اگر فرزند شما چیزی را دوست ندارد از "متشکرم" استفاده نکنند.

4- با یک یا دو بار عادت ایجاد نمی شود

بعضی اوقات فراموش می کنیم که چند بار قبل از اینکه اتوماتیک شود باید کاری انجام دهیم. قبل از اینکه عادت خوبی شود هنگام آموزش به فرزندان خود برای گفتن "متشکرم" یا هر "عادت شکرانه" دیگری ، باید بارها و بارها آن را تشویق و یادآوری کرده و به آنها شوک مثبتی بزنید. با یک یا دو بار عادت ایجاد نمی شود. تحقیقات اخیر نشان می دهد که ایجاد یک عادت به طور متوسط ​​66 روز طول می کشد. و این برای بزرگسالان است. چه چیزی باید برای یک کودک چهار یا پنج ساله باشد؟ در مورد یک نوجوان چیست؟ شرط می بندم که خیلی طولانی تر از یک یا دو بار است!

5- احترام و ادب را آموزش دهید

اصرار بر رفتار. هنگامی که فرزند شما بی احترامی یا بی ادب است ، او را اصلاح کنید. وقتی دختر شما بی ادب است ، کاری انجام دهید. اگر اینطور نیست ، در دراز مدت ، هزینه آنها را خواهید پرداخت. کودکانی که بی احترامی و بی ادب می کنند، عموماً مورد پسند واقع نمی شوند. حتی با گذر زمان این کلمات جادویی هرگز از مد خارج نمی شوند. "لطفا" ، "متشکرم" ، "ببخشید".

  1. اصرار بر نوشتن یادداشت های تشکر

اصرار بر رفتار! شما باید تعلیم دهید و اصرار کنید که فرزندانتان با تشکر از شما به صورت نوشت با دست خط خود شروع کنند، کار سختی نیست. یک جمله در هر کلاس یک قانون خوب است. بی درنگ تشکر از شما ارسال کنید. اگر فرزندان شما بسیار کودک هستند ، از آنها بخواهید که با مداد رنگی عکس بکشند و به بهترین شکل ممکن آن را امضا کنند. این یک تشکر فوق العاده خواهد بود که هر پدربزرگ و مادری گرامی داشته باشند. هرچه پیرتر می شوند کارتهای متشکرم برای استفاده از آنها در دسترس است. من معتقدم که یک قانون خوب خانوادگی در مورد هدیه دادن به نوه ها ، خواهرزاده ها ، برادرزاده ها است "نه از شما متشکرم" ، "هدیه ای بیشتر نیست".

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها