کد خبر: 557694
تاریخ انتشار :

چهار پروژه فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا رونمایی شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در چهارمین روز از هفته ناجا چهار پروژه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که متعلق به معاونت اطلاعات و ارتباطات ناجا است، رونمایی شد.
از این چهار برنامه، دو برنامه موبایلی و دو برنامه دیگر تحت وب و قابلیت استفاده در موبایل را دارند. نخستین‌ برنامه «پلیس همراه» (درون سازمانی) است که این برنامه شامل ثبت تصادفات (ثبت کروکی)، ثبت تخلفات راهور (اجرائیات، ثبت و استعلام)، گشت انتظامی، اعزام مأمور بر اساس موقعیت در کوتاه‌ترین زمان ممکن (پایلوت استان مازندران) و سامانه کنترل تردد مرز (زائران اربعین) است.
برنامه دیگر «پلیس‌یار همراه» (برون‌سازمانی) است. این برنامه شامل خدماتی از قبیل خدمات پلیس ۱۰+ (مکان‌یابی دفاتر، پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور و استعلام گذرنامه)، خدمات وظیفه عمومی (خرید دفترچه وظیفه عمومی، قوانین وظیفه عمومی و اخبار و استعلام آخرین وضعیت مشمول)، خدمات پلیس انتظامی (استعلام سوءپیشینه، استعلام وضعیت پرونده انتظامی و ثبت سرقت خودرو)، خدمات پلیس راهور (استعلام وضعیت کارت خودرو، سند خودرو و آخرین وضعیت گواهینامه) و مها (گزارش ورود و خروج به اماکن، تغییر رمز و تاریخ اعتبار سرویس) است.
پروژه دیگر، «اپراتور مجازی پلیس» (PMO) است. این پروژه قابلیت‌ها و دستاوردهایی از قبیل امکان ارائه خدمات گوناگون به صورت برخط به مأمورین عملیاتی با اتصال به بانک‌های اطلاعاتی نظیر ارسال فیلم و عکس از صحنه عملیات به سلسله مراتب فرماندهی، استعلام برخط از بانک‌های اطلاعاتی نظیر تخلفات راهنمایی و رانندگی خودروهای مسروقه و فراهم شدن امکان استفاده از قابلیت‌های شبکه تلفن همراه روی بی‌سیم‌های هوشمند را دارد.
همچنین این پروژه می‌تواند در افزایش پوشش و کیفیت ارتباطات بی‌سیم دیجیتال تا سر پنجه‌ها، انعطاف‌پذیری شبکه‌های عملیاتی ناجا در مأموریت‌های مشترک و افزایش قابلیت‌های فرماندهی و کنترل پلیس تأثیرگذار باشد.
پروژه بعدی، «سامانه پیام‌رسان بومی ناجا» (ساپنا) است. این پیام‌رسان‌ قابلیت‌ها و دستاوردهایی از قبیل تعامل در شبکه‌های اجتماعی برای ارسال و دریافت متن، فایل، تصویر و ویدئو، امکان مدیریت، کنترل و توسعه بومی سامانه بر اساس نیاز سازمانی، ارائه خدمات مجازی به بهره‌برداران سازمانی و دارای قابلیت‌های پیام‌رسان‌های بومی و غیربومی دارد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها