کد خبر: 558486
تاریخ انتشار :

استقرار تیم های تشخیص هویت در مرزهای چهار گانه

استقرار تیم های تشخیص هویت در مرزهای چهار گانه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

استقرار تیم های تشخیص هویت در مرزهای چهار گانه
سردار محسن حسن خانی یکشنبه شب در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران افزود: امسال با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از سوی پلیس، امنیت در مرزهای چهارگانه ما به اضافه مرزهای ورودیمان وضعیت بسیار مناسبی دارد.
وی اظهار کرد: پیش بینی های لازم برای پیشگیری از جرم در زمینه های مختلف انجام شده است تا مجرمانی که می خواهند از این فرصت سوء استفاده کنند جلوشان گرفته شود.
رئیس پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: پلیس آگاهی به عنوان متولی امر کشف سرقت تمهیدات ویژه ای را در بحث اربعین اندیشیده است که از جمله آن می توان به استقرار چند صد کارآگاه خودمان در مرزها مستقر اشاره کنیم.
سردار حسن خانی یادآور شد: گشت های محسوس و نامحسوس مان در مرزها مستقرند، تیم های دی . وی . آر (تشخیص هویت) در مرزها حضور دارند تا اگر مورد ماموریتی پیش آمد ماموریتشان را انجام دهند ضمن اینکه دوربین های پلاک خوان را نیز در تمامی مرزها و شهرهای منتهی به مرزها مستقر کردیم.
وی با اشاره به اینکه در راستای آگاه سازی مردم اقدامات بسیار خوبی انجام شده، گفت: این آموزشها از طریق رادیو اربعین، بروشورهایی که تهیه و در میان زائران توزیع شده و آموزشهایی که به مردم، موکب ها و زائرانی که قصد ورود و یا خروج از آن را دارند، ارائه شده است.
وی افزود: تمام بانکهای اطلاعاتی مان را در مرزها مستقر کرده ایم تا چنانچه نیازی به اطلاعات داشتیم بتوانیم از آن بهره برداری کنیم، این اقدامات سبب شده ما امسال کمترین جرم را در مرزهایمان داشته باشیم، گاهی فقدان یک موبایل را داشته ایم اما مورد خاص دیگری در حوزه جرم نداشتیم.
وی اظهار کرد: خوشبختانه مردم آگاهتر از قبل خودروهایشان را در پارکینگ هایی که در استانهای مختلف و شهرهای مرزی احداث شده، پارک کرده اند و مسئولیت این پارکینگ ها به بخش خصوصی داده شده ضمن اینکه با پلیس پیشگیری برای حفظ و حراست از اموال مردم نیز مشارکت داشتیم.
رئیس پلیس آگاهی ناجا در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: یک شور و شوقی در مرز شلمچه وجود دارد که توام با شعور است، مرز شلمچه را بسیار عالی دیدم و عزیزان ما در مسئولیت ها و ادارات مختلف که در این مرز حضور دارند به خصوص همکاران خودم در نیروی انتظامی که از شهر تا نقطه صفر مرز مستقرند، برخوردشان با مردم بسیار خوب است و با حوصله با آنان روبرو می شوند.
سردار حسن خانی گفت: زائران با معنویت خاصی پس از زیارت وارد کشور می شوند و با برادران خودشان در نیروی انتظامی نیز برخورد مناسبی دارند، مرز شلمچه آرامش و امنیت خوبی دارد و نیروهای ما پای کارند، کارکنان ما بسیار خوبند و هیچ کدامشان احساس خستگی نمی کنند چرا که خودشان را خادم زائران می دانند.
وی افزود: امید می رود تا این برادری که وجود دارد منجر به ظهور حضرت مهدی شود، به طور یقین مراسم اربعین مراسمی ایست که بتواند وحدت بخش میان مسلمین شود.
سردار حسن خانی اظهار کرد: این حرکت که امروز در مرزهایمان انجام می شود نشان می دهد که کشور ایران و عرابق با هم برادرند و پرچم اباعبدالله الحسین محوریت این دو ملت است و اباعبدالله این دو ملت را دور هم جمع شده اند، مردم ایران عراقی ها را و عراقی ها ایرانیان را دوست دارند.
وی تصریح کرد: وقتی از زائرانی که از عراق باز می گردند سوال می کنیم جوابشان آنست که دوستان عراقی خدمات بسیاری را به زائران ما می دهند، انشاالله این برادری پایدار بماند، نباید اقدام استکبار جهانی که به دنبال ایجاد تشتت است را به پای مردم بنویسیم.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها