کد خبر: 559279
تاریخ انتشار :

افزایش اقدامات لجستیکی اورژانس برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد قادری‌فر صبح امروز در جلسه مانیتورینگ ستاد اربعین به تشریح اقدامات اورژانس پرداخت و اظهار کرد: کمیته بهداشت و درمان از ماه‌های قبل جلسات تخصصی مختلفی را برگزار کرده و در راستای خدمات‌رسانی بهتر به زائران اباعبدالله (ع) تفاهمنامه بین وزارت بهداشت ایران و عراق امضا کرده است.
وی افزود: اقدامات لجستیکی اورژانس نسبت به سال قبل بین ۲۵ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است.
قادری‌فر تصریح کرد: این افزایش به‌گونه‌ای بود که ۱۱۰۰ دستگاه آمبولانس زمینی، ۴۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۵ فروند بالگرد و ۴ فروند آمبولانس هوایی با همکاری سازمان هواپیمایی و ارتش جمهوری اسلامی به کار گرفته‌ایم. در ضمن تعداد ۱۷ هزار نفر کادر اورژانس و ۳۶ هزار نفر کادر درمان از واحدهای بهداشت طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مرزهای کشور برای مشکلات احتمالی مستقر بوده‌اند.
وی افزود: یکی دیگر از وظایف ما حضور در مرزهای میرجاوه، مرز دوغارون و مرز آستارا برای خدمات دهی به زائران پاکستانی بود.
نماینده اورژانس در ستاد اربعین حسینی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته هر ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر یک آمبولانس و هر ۳۰ کیلومتر هم یک اتوبوس آمبولانس مستقر و۱۵ فروند بالگرد آماده کرده‌ایم تا اگر حادثه‌ای رخ داد بتوانیم مصدومان را به مراکز درمانی منتقل کنیم.
وی در ادامه گفت: همکاران ما در حوزه بهداشت، کنترل آب آشامیدنی روستاها را برعهده داشته‌اند همچنین در راستای گندزدایی آب بازدید از مخازن و چاه‌های آبی همچنین پخت و توزیع مواد غذایی، چه در خاک عراق و چه در خاک ایران را نظارت کرده‌اند.
قادری‌فر افرود: تمام زائران اتباع بیگانه را که وارد خاک کشور ما شدند را غربالگری کرده‌ و از نظر ابتلا به سندروم‌های مهم بررسی کرده‌ایم.
وی افزود: درمانگاه‌ها و مراکز درمانی را به‌صورت سیار در نوار مرزی غربی کشور آماده گذاشته‌ایم و ۹ بیمارستان سیار و کلینیک سیار و ۴ بیمارستان تخصصی برای CBRN به صورت آماده باش قرار داده‌ایم.
قادری فر تصریح کرد:۹۱ بیمارستان به عنوان بیمارستان‌های پشتیبان در نوار مرزی کشور به‌صورت آماده‌باش مستقر کرده‌ایم.
وی در پایان گفت: بالغ بر ۷۵ هزار زائر پاکستانی در شهر قم حضور داشتند که ۷ هزار و ۱۵۰ نفر نیازمند ویزیت و درمان بودند که همکاران ما اقدامات درمانی را برای آنها انجام دادند و ۱۴ مورد هم بستری شدند همچنین روی برخی از آنان عمل‌های جراحی انجام شده است.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها