کد خبر: 565550
تاریخ انتشار :

ثبت نام ۱۱۱۳ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حسن جعفری در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در محل استانداری برگزار شد، گفت: یازدهمین دوره داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی دیروز در ساعت 18 به پایان رسید و در مجموع در خراسان رضوی شاهد تعداد 1113 نفر داوطلب بودیم که نسبت به دوره دهم، نیم برابر و نسبت به دوره نهم، سه برابر افزایش داشته است.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به اینکه آقایان با 983 نفر 88 درصد و بانوان با 130 نفر، 12 درصد مجموع داوطلبان را تشکیل می‌دهند، ادامه داد: 247 نفر که 22 درصد جمعیت ثبت‌نام کنندگان را تشکیل می‌دهند دارای سابقه داوطلبی و 866 نفر دیگر که 78 درصد آمار ثبت نام کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند، فاقد سابقه داوطلبی هستند.
وی با اعلام حضور 297 ایثارگر در مجموع داوطلبان، در خصوص سابقه نمایندگی فعلی و ادوار داوطلبان اضافه کرد: 17 نفر نماینده فعلی و 16 نفر از نماینده ادواری مجلس شورای اسلامی در حوزه خراسان رضوی هستند.
جعفری عنوان کرد: بیشترین گروه سنی بین 41 تا 45 سال با 208 نفر و کمترین گروه سنی داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی 71 تا 75 سال هستند که 2 نفر را شامل می‌شود.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به اینکه بر اساس ملاک شغل، داوطلبان به ترتیب کارمندان، فرهنگیان، مشاغل آزاد، اساتید دانشگاه و پزشکان را شامل می‌شوند، گفت: در این دوره از شهرستان‌های درگز 43 نفر، کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد 34 نفر، تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه 37 نفر، مشهد و کلات 536 نفر، قوچان و فاروج 37 نفر، فریمان، سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه 41 نفر، چناران و بینالود 51 نفر، تربت‌جام، تایباد، باخزر و صالح‌آباد 79 نفر، گناباد و بجستان 28 نفر، نیشابور و فیروزه 85 نفر، سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن 85 نفر، خواف و رشتخوار 57 نفر در یازدهمین دوره داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی از خراسان رضوی ثبت‌نام کرده‌اند که مجموعا تعداد آن‌ها به 1113 نفر می‌رسد.
وی اضافه کرد: از تعداد مشمولان ماده 29 که 19 نفر قبلا به‌منظور شرکت در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، استعفا داده بودند، تعداد 13 نفر در انتخابات ثبت نام کرده‌اند.
جعفری متذکر شد: به دلیل همزمانی دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، ملاک هیأت اجرایی، مجلس خبرگان قرار گرفت و بعد از دستور وزیر کشور مبنی بر آغاز ثبت‌نام داوطلبان، تشکیل هیأت‌های اجرایی در استان آغاز شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه 75 هیأت اجرایی در استان به‌منظور انتخابات تشکیل شده است، گفت: تعداد کل افراد هیأت‌های اجرایی 825 نفر است که اعضای اداری 225 نفر و تعداد معتمدین این هیأت‌ها 600 نفر هستند.
وی بیان کرد: 75 حوزه انتخابیه در استان وجود دارد که شامل 12 حوزه انتخابیه اصلی و 63 حوزه انتخابیه فرعی است که این 63 حوزه شامل 18 فرمانداری و 45 بخشداری می‌شود.
جعفری در خصوص میزان حضور احزاب در هیات‌های اجرایی انتخابات، تشریح کرد: اصولگرایان 22 درصد، اصلاح‌طلبان و اعتدالیون 34 درصد و مستقلین 44 درصد اعضای هیأت اجرایی خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در خصوص تبلیغات پیش از موعد داوطلبان افزود: تبلیغات پیش از موعد بر اساس ماده 65 قانون انتخابات بویژه در فضای مجازی ممنوع است و مرتکبان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
وی با اشاره به اینکه هیأت اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی مشترک است، گفت: با توجه به فوت آیت‌الله محمود شاهرودی که نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری بودند این انتخابات برای یک کرسی در این استان برگزار می‌شود که تاکنون پنج نفر، در این زمینه داوطلب شده‌اند و ثبت نام از این افراد تا ۲۱ آذرماه ادامه دارد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها