کد خبر: 566869
تاریخ انتشار :

آیا فلفل قرمز می تواند خطر مرگ و میر را کاهش دهد؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در طول تاریخ فرهنگ ها مزایای سلامتی مختلفی برای فلفل های قرمز وجود دارد. اخیرا، دانشمندان روی کپسایسین تمرکز کرده اند، ترکیبی که پانچ های نامشخص آنها را به فلفل می دهد. به گفته محققان، کپسایسین "در بهبود عملکرد قلبی عروقی و تنظیم متابولیک در مطالعات تجربی و جمعیتی" به طرز مطلوب مشاهده شده است.
محققان دیگر به این نتیجه رسیده اند که کپسایسین در مبارزه با درد نوروپاتی، آرتریت، اختلالات دستگاه گوارش و حتی سرطان می تواند مفید باشد.
در این تحقیقات، نویسندگان سعی در تأیید یا انکار یافته های قبلی در یک جمعیت اروپایی داشتند. همچنین، با تجزیه و تحلیل نشانگرهای زیستی بیماریهای قلبی عروقی، مانند سطح چربی خون، آنها امیدوار بودند که دریابند چگونه فلفل های فلفل قرمز ممکن است خطر مرگ و میر را کاهش دهند.
در این تحقیق همه شرکت کنندگان بالای ۳۵ سال سن داشتند. در طی این مدت، محققان اطلاعات مربوط به ۱۲۳۶ شرکت کننده را که در طول مطالعه فوت کردند، ضبط کردند.
دانشمندان همچنین به اطلاعاتی در مورد سایر عوامل مؤثر بر نتایج سلامتی، از جمله سابقه پزشکی، فعالیت بدنی در اوقات فراغت، وضعیت سیگار کشیدن و مصرف الکل دسترسی داشتند.
هر یک از شرکت کنندگان قبل از ثبت نام در مطالعه ، پرسشنامه ای درباره عادتهای غذایی خود در طول سال، از جمله سؤالات مربوط به خوردن فلفل قرمز تکمیل کردند.
درمجموع، ۲۴.۳٪ از شرکت کنندگان هر هفته چهار یا چند بار فلفل قرمز مصرف می کردند، و ۳۳.۷٪ به ندرت یا هرگز فلفل قرمز مصرف نمی کردند.
مصرف منظم ۴ بار یا بیشتر فلفل قرمز در هفته با ۲۳٪ خطر کمتر مرگ و میر ناشی از آن همراه بود.
هنگام بررسی بیماری های قلبی، نویسندگان دریافتند که در مصرف کنندگان منظم فلفل های تند در مقایسه با کسانی که به ندرت فلفل قرمز مصرف می کنند، خطر مرگ و میر قلبی عروقی ۳۴ درصد کمتر دارند.
همچنین اثر مفید فلفل قرمز در مرگ و میر ناشی از مغز و بیماری ایسکمیک قلب مشهود است.
هنگامی که مرگ و میرناشی از سرطان را مورد بررسی قرار دادند، دریافتند که اگرچه فلفل تند با افت ریسک همراه است، اما به اهمیت آماری نمی رسد.
به طور کلی، نویسندگان نتیجه می گیرند که مصرف منظم فلفل قرمز با [خطر] کم تر مرگ و میر در کل و [بیماری های قلبی عروقی] همراه است.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها