کد خبر: 571447
تاریخ انتشار :

با مصرف این شیرینی آینده تان را به خطر نیندازید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

استاد زنان و زایمان در دانشگاه ملی چنگ کونگ در چین با اعلام این مطلب به تحقیقی که در سال 2017 در مجله باروری و ناباروری (Fertility and Sterility) منتشر شده اشاره کرد. در این مقاله آمده است که مردان و زنانی که در سن مناسب باروری قرار دارند در صورتی که طی یک سال هر روز نوشیدنی های شیرین بخورند 25 درصد از قدرت باروری تخمک یا اسپرم خود را از دست می دهند.
در این تحقیق، نوشیدنی های شیرین به نوشیدنی هایی گفته شده که در هر صد گرم آن، بیش از 10 گرم شکر وجود دارد.
چن می گوید: زنانی که قصد دارند از طریق لقاح مصنوعی باردار شوند و طی یک سال هر روز نوشیدنی های شیرین می خورند، با 40 درصد احتمال بیشتر سقط جنین یا تولد نوزاد مرده نسبت به دیگر افراد مواجه هستند.
وی افزود: این افراد باید هزینه و فرایند دشوار لقاح مصنوعی را بر نیاز به نوشیدن نوشیدنی شیرین اولویت دهند.
این دانشمند چینی در مورد رژیم غذایی گفت که بیسسفنول ای (bisphenol A) که ماده شیمیایی مورد استفاده در ساخت بطری های پلاستیکی است، اغلب نادیده گرفته شده که می تواند منجر به سقط جنین شود.
وی افزود: ثابت شده که مواد شیمیایی که در ساخت ظروف پلاستیکی به کار می روند (پلاستی سایزر) وقتی حرارت می بینند یا در مایکروویو قرار می گیرند می توانند وارد محتویات این ظروف شود و وقتی مقدار زیادی از این مواد خورده شود سرطان زا هستند و می تواند باعث بر هم خوردن تعادل غدد درون ریز یا نازایی شود.
چن در ادامه گفت: رژیم غذایی سالم و ورزش منظم، تاثیر زیادی بر قدرت باروری افراد دارد.
این متخصص زنان و زایمان افزود: قاعدگی نامنظم مثل پریودهایی که بیش از 90 روز به طول بینجامد یا کمتر از 9 بار در سال اتفاق بیفتد یا پریودهایی که به طور غیرعادی کم هستند، نشانه هایی از کاهش قدرت باروری است.
به گفته وی، زنان باید با پزشک مشورت کنند تا ببینند آیا نازایی آنها ناشی از عدم تعادل هورمونی، سندروم تخمدان پلی کیستیک یا مشکل در تخمدان آنها است.
چن تاکید کرد: زوج های جوان باید ابتدا پیش از رفتن نزد پزشک، حداقل شش ماه بارداری طبیعی را امتحان کنند.
این دانشمند چینی افزود: با وجود پیشرفت های علم پزشکی، اگر زنی مشکل تخمدان داشته باشد یا نتواند تخمک با کیفیت تولید کند، کاری برای او نمی توان کرد.
وی همچنین گفت: زنانی که دچار مشکل تخمدان هستند یا کسانی که بیش از 35 سال دارند باید نگهداری تخمک خود به روش فریز کردن را مد نظر داشته باشند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها