کد خبر: 575087
تاریخ انتشار :

سرقت میلیاردی سرایدار و رفقایش از ویلایی در نیاوران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در تاریخ۲۴ بهمن ماه امسال یکی از شهروندان از سرقت از منزلش از سوی سرایدار ۳۶ ساله ساختمان به کلانتری ۱۲۳ نیاوران شکایت کرد که درپی آن این فرد که از اتباع خارجی بود و دستگیر و برای ادامه روند رسیدگی به جرم به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

با انتقال متهم به پلیس آگاهی و آغاز تحقیقات ماموران مشخص شد که این فرد در زمان حضور شاکی و خانواده اش در خارج از کشور اقدام به سرقت سه تخته فرش ابریشم، یک فقره مجسمه ایتالیایی، هلی‌شات مجهز به دوربین، مانیتور، دستگاه دی‌وی‌آر، گیتار و ... به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کرده است.

متهم نیز مدعی بود که در تاریخ ۱۰ بهمن ماه یکی از دوستانش به نام کریم ۳۷ ساله به همراه دوستش به نام شیرین ۲۹ ساله به محل سرایداری‌اش آمده و پس از صرف شام و چایی به خوابی عمیق فرو رفته و در ساعت ۹ صبح روز بعد که از خواب بیدار شده مشاهده کرده که کریم در خانه‌است اما شیرین آنجا را ترک کرده است.

او گفت: با اینکه سرم به شدت گیج می رفت به سمت طبقات رفتم و متوجه شدم دستگاه دی‌وی‌آر و مانیتور و چند تخته فرش و مجسمه و سایر اموال سرجایش نیست که بلافاصله کریم را بیدار کردم و به وی گفتم که شیرین اموال منزل را سرقت کرده است و به همراه دوستم به پاتوق شیرین در حوالی میدان تجریش رفتیم که شیرین را به همراه فردی به نام مرتضی ۳۳ ساله بود. شیرین با دیدن ما گفت اموال را برمی‌گردانم اما باید ابتدا یک میلیون تومان به حساب راننده آژانس به نام جمشید واریز کنیم تا اموال را بازگرداند اما پس از واریز مبلغ به حساب راننده فقط مانیتور و دستگاه دی‌وی‌آر را بازگرداند و مابقی اموال را تحویل نداد. شیرین و مرتضی وقتی دیدند که ما بر تحویل اموال مصر هستیم ما را تهدید کرد و گفت که چنانچه موضوع را به پلیس اعلام کنیم حتما ما را خواهند کشت. زمانی هم که صاحب منزل از مسافرت بازگشت و از سرقت منزلش مطلع شد به من مظنون شد و ماموران کلانتری دستگیرم کردند.

با کسب این اطلاعات و در گام اول تحقیقات کارآگاهان در هماهنگی با مقام قضایی محل سکونت راننده آژانس واقع در حکیمیه را شناسایی کرد و راننده آژانس نیز در تاریخ بیست و نهم بهمن ماه دستگیر و از محل سکونتش برخی از اموال شاکی مانند، شناسنامه فرش دستبافت ابریشمی، مجسمه ایتالیایی و هلی شات و ادکلن کشف و ضبط شد. راننده آژانس نیز در جریان بازجویی‌ها به آشنایی با شیرین در یک سفر و تماس وی برای انتقال اموال در بامداد یازدهم بهمن ماه اعتراف کرد.

کریم نیزدر عملیاتی دیگر دستگیر و به اطلاع خود از سرقت توسط شیرین و دو همدستش اقرار کرد. شیرین و دو همدستش نیز دستگیر و همگی به اطلاع سرایدار و همکاری آنها در سرقت از منزل شاکی اقرار کردند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد که پس از دستگیری متهمان و کشف تعدادی از اموال از مخفیگاه متهمان برخی از اموال شاکی به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان کشف و به وی مسترد شد و متهمان با دستور قضائی دادسرای ناحیه یک روانه زندان شدند و اقدامات برای کشف دیگر اموال مسروقه نیز ادامه دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها