کد خبر: 576351
تاریخ انتشار :

اعضاشورای شهر خواستار کنترل مبادی ورودی و خروجی شیراز شدند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شورای اسلامی شهر شیراز در یک جلسه فوق‌العاده که به صورت آنلاین و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، دو دستور کار برای تامین سلامت مردم در شرایط کنونی را بررسی و تصویب کرد.

بر این اساس لایحه دوفوریتی شهردار شیراز درباره تمدید عوارض صدور پروانه ساختمانی سال 98 تا پایان اردیبهشت‌ماه 1399 به تصویب رسید.

عبدالرزاق موسوی، رئیس شورای شهر شیراز درباره این مصوبه اظهار داشت: اعضای شورای شهر با توجه به تجربه سال‌های گذشته و حجم مراجعات مردم و شرایط کنونی موضوع تمدید تخفیفات عوارض صدور پروانه برای دو ماه ابتدای سال آینده را در دستور کار قرار دادند و پس از بررسی با این طرح موافقت کردند.

در ادامه جلسه طرح دوفوریتی اعضای شورا درباره اقدامات لازم به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا نیز مصوب شد که بر این اساس دستگاه‌های متولی در حوزه بهداشت عمومی و همچنین شهرداری شیراز در زمینه‌های پیشگیری، مقابله و ارائه گزارش مکلف به اجرای برخی اقدامات می‌شوند.

بر اساس این مصوبه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز موظف است که ظرف یک ماه آینده دستورالعمل نحوه نظارت بر بهداشت عمومی حوزه شهر را با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط تهیه و جهت تصویب به شورا ارائه کند.

در این مصوبه همچنین از شورای تأمین شهرستان شیراز و دستگاه‌های ذی‌ربط درخواست شده که ضمن ممنوعیت حضور مسافرین در شهر شیراز، نسبت به کنترل دقیق و کامل مبادی ورودی و خروجی زمینی، ریلی و هوایی شهر شیراز اقدام کند.

موسوی در این باره با اشاره به اقدامات انجام شده در شورای شهر گفت: در دو جلسه گذشته صحن شورای اسلامی دو موضوع پرداخت مبلغی به شهرداری شیراز و تأمین تجهیزات لازم به منظور مبارزه با ویروس کرونا در راستای سلامتی شهروندان و همچنین تنظیم تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری شیراز و دانشگاه علوم پزشکی تحت نظارت شورای شهر مورد تصویب قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شهرداری بخش قابل توجهی از بندهای مصوبه مربوط به مقابله با شیوع ویروس کرونا را تاکنون عملی کرده است، افزود: ضرورت دارد که این موضوع به طور کامل در دستور کار جدی‌تر شهرداری و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ابراز امیدواری کرد که دستگاه‌های دیگر هم با نظارت شورای شهر به وظایف قانونی خود عمل کنند تا هم با حداقل خسارت ممکن از این دوران سخت عبور کنیم و هم تجربه‌ای ارزشمند را برای آینده کسب شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها