کد خبر: 576582
تاریخ انتشار :

دستگیری سارقان منزل در شرق تهران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری در توضیح خبر گفت: سی ام دیماه امسال مرد میانسالی طی تماس با مرکز فرویتهای پلیسی ۱۱۰ از وقوع سرقت منزل اش در محدوده تهرانپارس به کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس خبرداد.

وی افزود: شاکی با حضور در پایگاه به کارآگاهان گفت: ساعت شش عصر بود که به اتفاق خانواده از منزل خارج و یازده و نیم شب پس از بازگشت با تخریب حفاظ آکاردئونی و تخریب قفل درب واحد روبرو شده که پس از وارد شدن به منزل با بهم ریختگی اسباب و اثاثیه متوجه سرقت از منزلشان شده و سارق یا سارقین اموالی از قبیل: یک دستگاه گاوصندوق حاوی طلاجات، سکه و ارز خارجی به ارزش تقریبی یک میلیارد و پانصد میلیون تومان را به سرقت برده‌اند. نثاری اضافه کرد: کارآگاهان با شنیدن اظهارات شاکی بلافاصله راهی محل سرقت شدند که در بررسی صورت گرفته و بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته ساختمان معلوم شد سارقان دو نفر مرد در حالی که کلاه به سر دارند و چهره‌ی خود را از دید دوربین‌ها مخفی می‌کنند وارد ساختمان شده و پس از ورود به منزل مالباخته گاوصندوق مذکور را بوسیله پتو پنهان و از محل خارج می‌شوند. در شاخه دیگر از تحقیقات، تیم بررسی صحنه جرم مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی به بررسی آثار صحنه سرقت پرداخته که با بدست آمدن آثار بجا مانده از سارقان و با ارسال به آزمایشگاه علمی و پایش اطلاعات بدست آمده هویت یکی از سارقان به نام بهرود ۳۵ ساله دارای یک فقره سابقه سرقت در زمینه احشام مورد شناسایی قرار گرفت.

وی افزود: با در اختیار گذاشتن اطلاعات بدست آمده به مقام قضائی دستور دستگیری بهرود صادر شد که با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه وی در یکی از شهرستان‌های غربی کشور مورد شناسایی قرار گرفت که در ادامه تحقیقات مشخص شد بهرود جهت میهمانی در یک باغچه‌ی در محدوده شرق تهران به اتفاق چندتن از دوستانش در حال خوشگذرانی است.

کارآگاه نثاری گفت: در ادامه کارآگاهان در تاریخ هفدهم اسفند ماه طی یک عملیات پلیسی و ضربتی بهرود به اتفاق سه نفر دیگر از همدستانش دستگیر و به پایگاه چهارم منتقل شدند. سارقان ضمن قبولی سرقت، در اعترافات خود گفتند: با پیشنهاد بهرود اقدام به تشکیل باند سرقت منزل دادیم و در حدود یک ماه است به روش تخریب درب ورودی از منازل در محدوده‌های شرق تهران در ساعات اولیه شب اقدام به سرقت اموال با ارزش می‌کردیم و اموال را به افراد ناشناس می‌فروختیم و پول حاصله را صرف خوشگذرانی می‌کردیم.

سرهنگ نثاری در پایان گفت: با اشاره به دستگیری اعضای این باند سرقت، تاکنون چهار نفر مالباخته مورد شناسایی قرار گرفته است و ارزش ریال سرقت‌ها بالغ بر سه میلیارد تومان برآورد می‌گردد در آخر متهمان با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها