کد خبر: 577640
تاریخ انتشار :

بازار سقز تا ۱۵ فروردین تعطیل است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کامیل کریمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بنابر دستور رییس جمهور به وزارت کشور و ابلاغ به استانداران و فرمانداران مبنی بر تعطیلی بازار تا ۱۵ فروردین، بدلیل شیوع کرونا، این تصمیم در سقز نیز اجرایی شد.
وی اضافه کرد: آمار مبتلایان و فوتی ها در استان کردستان و شهرستان سقز، روند افزایشی دارد و این یک هشدار جدی است و باید با ماندن در خانه زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کرد.
کریمیان افزود: غیر از شغل ها و کار و کسب هایی که مایحتاج مردم را تامین می‌کنند باید تمام مغازه ها در همه مناطق شهر حتی حاشیه بسته شود و با کسانی که رعایت نکنند قاطع و قانونی برخورد خواهد شد تا به امید خدا چرخه این ویروس منحوس قطع شود.
وی با اشاره به همت اصناف و بازاریان برای تعطیلی بازار و مشاغل غیر ضرور در راستای پیشگیری از شیوع کرونا تاکید کرد: با این اقدام ارزشمند، پیک بیماری مدتی ثابت ماند ولی بدلیل بی توجهی عده‌ای و برگزاری تجمع ها در خانه ها و انجام مسافرت ها، متاسفانه آماردر روزهای اخیر روند افزایشی پیدا کرده است.
فرماندار سقز خطاب به بازاریان گفت: تا دیروز حرکت خودجوش شما عزیزان و صاحبان مغازه ها و مجتمع های تجاری، نوعی از خودگذشتگی و اقدامی ارزشمند برای حفاظت از سلامت جان مردم بود و اکنون بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا همراه با شما و بر اساس قانون این حرکت شما را تداوم می‌بخشیم.
وی همچنین همراهی قشرهای مختلف مردم در این روزهای سخت را ستود و یادآور شد: اولویت با حفظ سلامت شهروندان است لذا برای حفاظت از جان مردم با کسی تعارف نداریم.
بازار بزرگ سقز و مغازه های سطح شهر برای سومین بار از ابتدای اسفند پارسال تاکنون تعطیل شد تا با یک اتحاد و همدلی بزرگ بتوان این ویروس کشنده را نابود و از شیوع آن پیشگیری کرد.
سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها