کد خبر: 578096
تاریخ انتشار :

شهرداری تهران: درباره تعطیلی مترو و اتوبوسرانی تصمیم‌گیرنده نیستیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، غلامحسین محمدی روز سه شنبه در نشست خبری مجازی توضیح داد: بحث تعطیلی حمل نقل عمومی در اختیارات صرف شهرداری نیست اما ما پیشنهادات زیادی برای محدودیت حمل و نقل ارسال کردیم و منتظر تصمیم گیری ستاد مقابله با کرونا درکشور هستیم.
وی ادامه داد: البته میزان استفاده از حمل و نقل عمومی در همین ایام نسبت به مدت مشابه کاهش استفاده داشته است امیدوارم کاهش استفاده توسط مردم ادامه پیدا کند و جدی بگیرند.
به گفته محمدی، ضدعفونی حمل و نقل عمومی به صورت مستمر انجام می شود تا شهروندان برای استفاده اطمینان خاطر داشته باشند.
رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر تعطیلی بوستان‌ها گفت: تعطیلی بوستان‌ها اگر تبعات جدی اجتماعی داشته باشد نیاز به همکاری فرابخشی است.
وی ادامه داد: البته ستاد کرونا شهرداری این موضوع را با شهردار تهران مطرح کردند و اجماع نظرشان مبنی بر تعطیلی بوستان‌ها است به ویژه اینکه به روز طبیعت نزدیک می‌شویم و تجمع در این روز زیاد خواهد بود.
محمدی تاکید کرد: تلاش می کنیم با اجماع نظر این بوستان‌ها را تعطیل کنیم و البته از مردم می خواهیم مانند پنج شنبه آخر سال که به بهشت زهرا(س) نیامدند، در این ایام هم در بوستان‌ها حضور پیدا نکنند.
رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر حضور کارمندان شهرداری در محل کار طی زمان شیوع ویروس کرونا گفت: بخشنامه‌ای از سوی شهردار تهران مبنی بر تمدید شرایط دورکاری در سازمان‌ها و ادارات تابعه به ویژه سازمان‌هایی که عملیاتی نیستند، صادر شد. در این بخشنامه توصیه شده بود بخش‌های اداری با صلاحدید مدیران نسبت به دورکاری کارمندان تا ۱۵ فروردین‌ماه اقدام کنند.
محمدی درپاسخ به پرسشی مبنی بر عملکرد سازمان بهشت زهرا (س) در این روزها گفت: ما شاهد پنج شنبه، جمعه آرامی در تاریخ ۵۰ساله بهشت زهرا بودیم.
وی ادامه داد: دفن فوت شدگان کرونایی ذیل پروتکل‌ها و آیین‌نامه‌های وزارت بهداشت است و همچنین مسوولان؛ مباحث شرعی را پیرو فتوای مقام معظم رهبری رعایت می کنند.
رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران با بیان اینکه هر فردی می تواند در قطعه ای که که قبلا خریداری کرده و یا هر قطعه دیگری که امکانش وجود داشت، عزیز خود را دفن کند، گفت: در خیلی از کشورها امکانات دفن با رعایت مسائل شرعی و با این سرعت وجود ندارد و از این جهت سازمان بهشت زهرا (س) عملکرد خوبی داشته است.
محمدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر تعداد فوت شدگان بر اثر کرونا گفت: ما مرجع آمار دهی در اینباره نیسیتم و لزوما کسانی که ذیل دانشگاه علوم پزشکی برای دفن به بهشت زهرا(س) مراجعه می‌کنند، کرونایی نیستند.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا شهرداری تهران درباره تعطیلی فعالیت‌های مترو و بوستان‌ها قدرت اولیه را ندارد ضمن تکذیب این موضوع گفت: شهرداری همه اقدامات مقابله‌ای را با همان شدت گذشته پیگیری می‌کند.
محمدی در واکنش به اقدامات آموزشی شهرداری تهران نیز اظهار کرد: آموزش شهروندی از طریق شبکه های ۵، ۳، ۲ و شبکه خبر پوشش داده می‌شود. همچنین در سایت شهرداری هم بخش ویژه ای برای اشتراک گذاری تولیدات انجام شده وجود دارد.
رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران درواکنش به ادعای پخش نذری در روزهای کرونایی در بهشت زهرا (س) و چرایی محدود نکردن آن‌ها از سوی شهرداری تهران گفت: یک میلیون و ۶۰۰هزار مقبره وجود دارد که با تعداد نیروهای ما در بهشت زهرا (س) امکان مقابله با آن وجود ندارد ضمن اینکه تهران قرنطینه نشده و مبنا خود مراقبتی، آموزش و همراهی خود مردم است.
وی با اشاره به آغاز اقداماتی جدی‌تر برای مقابله با زباله‌گردی با همراهی نیروی انتظامی ضمن اشاره به ضعف در فروش اینترنتی فروشگاه شهروند و بازار میادین میوه و تره‌بار گفت: ما همچنان در تلاش هستیم ظرفیت فروش آنلاین را افزایش دهیم اما متاسفانه گره‌های جدی در این مسئله وجود دارد. با برخی از شرکت‌هایی که خدمات‌شان را به صورت آنلاین عرضه می‌کنند صحبت شده است که یا توانمندی لازم را ندارند و یا هزینه بالایی را از شهروندان می‌گیرند.
محمدی تاکید کرد که مقداری ظرفیت افزایش پیدا کرده که پاسخگو نیست و ما قبول داریم و به محض اعمال تغییرات اطلاع ‌رسانی می‌کنیم.
وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر غربالگری از کارمندان شهرداری تهران بعد از بازگشت از تعطیلات گفت که غربالگری بر مبنای تب سنجی است که از اسفندماه شروع شده و ادامه پیدا می‌کند.
محمدی با اشاره به بخشودگی اجاره اماکن ورزشی، روزبازارها و غیره گفت: همچنین شهرداری تهران ۱۵ میلیارد تومان درآمد حاصل از تفکیک زباله را کنار گذاشته است و هم اکنون تمام زباله‌ها یکجا دفن می‌شوند.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها