کد خبر: 578598
تاریخ انتشار :

ثبت برند فارسی و لاتین در موسسه ثبتی کریم خان

ثبت برند فارسی و لاتین در موسسه ثبتی کریم خان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ثبت برند فارسی و لاتین در موسسه ثبتی کریم خان

تصویر برند در حقیقت همان برداشت ذهنی طرف مقابل نسبت به برند می باشد.هویت برند در حقیقت یک تصویر ذهنی برای مشتری خلق می کند که این تصویر ذهنی ممکن است مثبت یا منفی باشد.در حقیقت دلیل تلاش برای ایجاد هویت برند همان تصویر مثبتی است که در نگاه مشتری ساخته می شود. برند چیزی است که در ذهن مصرف کننده ایجاد می شود و به جای می ماند. برند در واقع بستری برای اعتماد مشتریان فراهم می آورد و نتیجه این اعتماد می تواند تقویت رابطه مشتریان و محصولات باشد و این امر سبب می شود که بتوانید بر رقبای خود در بازار غلبه کنید.

برند در حقیقت مهمترین بخش یک سازمان می باشد. انتخاب نام برند یکی از مهمترین و اساسی ترین بخش برندسازی می باشد. برند باید به دائمی باشد و قابلیت این را داشته باشد که تحت حمایت حقوقی قرار گیرد.همچنین برند تصویر خوبی ایجاد نموده و در عین حال تقلیدی از برند دیگری نباشد. برند باید در راستای خواسته های مشتریان خود حرکت کند و بدین وسیله در میان مشتریان خود محبوبیت پیدا کند.

برندهای موفق و ماندگار برندهای هستند که در راستای خواسته های مشتریان خود حرکت و تلاش می کنند. اگر شما با استفاده از علم برندینگ در این مسیر حرکت کنید، مطمعن باشید که محبوبیتی واقعی در بین مشتریان خود پیدا میکنید. در برخی از اوقات شما باید تمرکز خود را تنها بر روی خواسته های مشتریان خود بگذارید. شما باید به مشتریان فرصت دهید که در برخی از موارد مسیر برندینگ شما را مشخص کنند. ماندگاری و موفقیت بالایی در انتظار شما خواهد بود اگر محبوبیت خود را به دلیل تامین نیازهای مشتریان به دست بیاورید.

اقدامات لازم برای ثبت برند

1-تکمیل و ارائه فرم اظهارنامه ثبت برند به اداره ثبت شرکت ها ومالکیت صنعتی در تهران و به اداره ثبت محل فعالیت در شهرستان ها مشتمل بر مشخصات متقاضی ونوع علامت و کالا یا خدمت مورد نظر که در سه نسخه تنظیم می گردد.

2-استعلام از برند برای احراز عدم ثبت یا تشابه علامت مورد نظر با اسم دیگر

3-عدم مغایرت با ضوابط و مقررات قانونی

ثبت برند فارسی و لاتین در موسسه ثبتی کریم خان

ثبت برند فارسی

برند فارسی در واقع ریشه فارسی داشته و در فرهنگ های معتبر فارسی وجود دارد و همچنین دارای معنای فارسی می باشد.لازم به ذکر است که برندی که معنی لاتین داشته باشد اما نگارش آن به صورت فارسی باشد برند لاتین به شمار می روند.

ثبت برند لاتین

برند لاتین الزاماً باید حروف لاتین را در بر داشته باشد که برای این امر صاحب برند الزاماً باید کارت بازرگانی داشته باشد.اشخاصی که فاقد کارت بازرگانی باشند به هیچ عنوان نمی توانند اقدام به ثبت برند لاتین نمایند.

همچنین ثبت کریم خان ارائه دهنده کلیه خدمات در خصوص اخذ کارت بازرگانی ، اخذ کارت عضویت و دریافت کد اقتصادی می باشد.

تفاوت برند فارسی و لاتین

نظر به گستره بالای سوابق ثبتی ، امکان ثبت برند لاتین از ثبت برند فارسی کمتر است.برای دستیابی به موفقیت بیشتر در بازاریابی بین المللی بهتر است برند لاتین کارآمدتر از برند فارسی می باشد.در ثبت برند لاتین میبایست سوابق ثبتی مادرید و دیگر برندهای غیر فارسی نیز مورد بررسی قرار بگیرد.برای ثبت برند لاتین نیاز به کارت بازرگانی می باشد اما ثبت برند فارسی بدون کارت بازرگانی نیز امکان پذیر است.

مزایای ثبت برند

ثبت برند باعث می شود که مصرف کنندگان بتوانند راحت تر در خصوص انتخاب یا خرید کالاهای مورد نظر خود تصمیم گیری نمایند.ثبت علامت تجاری به تولید کننده این امکان را می دهد که بتواند به وسیله آن سهل تر و ساده تر در بازار های مصرفی رسوخ نماید.یکی دیگر از مزایای ثبت برند ایجاد انگیزه قوی در تولید کننده جهت بهبود کیفیت کالا و بدست آوردن شهرت بیشتر می باشد و همچنین سبب می شود تا صاحب برند در حوزه بین المللی نیز جایگاهی ویژه برای خود داشته باشد.

در ادامه ثبت کریم خان دیگر مزایای ثبت برند را به اختصار متذکر می شود :

حمایت قانونی و حفاظت در مقابل سوء استفاده کنندگان و متقلبان

ایجاد شهرت برای خدمات، محصولات و شرکت شما

تشویق شرکت ها به سرمایه گذاری بیشتر در کیفیت و بهبود کالا

تضمین تشخیص محصولات از یکدیگر توسط مشتریان با ثبت برند

تمایز محصولات شرکت ها از یکدیگر

حق استعمال انحصاری از علامت تجاری

قابلیت نقل و انتقال علامت تجاری ثبت شده

امکان دریافت وام

امکان اعطای نمایندگی برند

ابزاری برای بازاریابی شرکت و ایجاد وجهه عمومی

ایجاد ارزش افزوده سهام و افزایش درآمد شرکت برای سهامداران با ثبت علامت تجاری

اجازه استفاده از برند توسط اشخاص ثالث

اسامی قابل ثبت

هر کلمه، حرف یا حروف، عدد، ترسیمات، عکس، شکل، رنگ، تصویر، برچسب یا ترکیب آن‌ها که برای تشخیص کالاها یا خدمات استفاده شود، علامت تجاری به شمار می رود. در برخی کشورها، شعارهای تبلیغاتی هم علامت تجاری به شمار می روند و در ادارات ملی ثبت علائم تجاری به‌ عنوان علامت تجاری به ثبت می رسند .لازم به ذکر است که بسیاری از کشورها اشکالی از علائم تجاری که پیش از این مرسوم نبوده‌اند را نیز به ثبت می رسانند مانند رنگ‌ها، علائم سه‌بعدی (شکل یا بسته‌بندی کالاها)، نشان‌های قابل‌شنیدن (صداها) یا نشان‌های قابل‌استشمام (بوها).

اسامی غیر قابل ثبت

نتواند کالاها یا خدمات یک مؤسسه را از کالاها و خدمات سایر موسسات متمایز کند.

خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه باشد.

مراکز تجاری یا عمومی را علی الخصوص در خصوص مبدأ جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آن‌ها گمراه کند.

عین یا تقلید نشان نظامی، پرچم، یا سایر نشانهای مملکتی یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمان‌های بین‌الدولی یا سازمان‌هایی که تحت کنوانسیون‌های بین‌المللی تأسیس‌شده‌اند، بوده یا موارد یاد شده یکی از اجزاء آن علامت باشد، مگر آن ‌که به وسیله مقام ذیصلاح کشور مربوط یا سازمان مربوطه مجوز استفاده از آن صادر گردد.

شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به مؤسسه دیگری در ایران معروف است.

شبیه آن سابق بر این برای خدمات غیرمشابه ثبت و معروف شده باشد به شرط آن ‌که میان استفاده از علامت و مالک علامت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک علامت قبلی ضرری نرساند.

عین علامتی باشد که پیش از این به نام مالک دیگری به ثبت رسیده است و یا تاریخ تقاضای ثبت آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی می باشد که از نظر ارتباط و شباهت باعث فریب و گمراهی شود.

مراحل ثبت برند

پیش از هر چیز به پایگاه اینترنتی مالکیت صنعتی (قسمت ثبت علائم تجاری) به نشانی http://iripo.ssaa.ir مراجعه کنید و نسبت به تکمیل اظهارنامه ثبت برند اقدام نمایید. در این سایت یک لینک ثبت نام موجود است ک با کلیک روی آن وارد اولین مرحله ثبت نام شده و مراحل ثبت نام را به ترتیب ذیل گام به گام طی نمایید. مراحل ثبت نام در سامانه براساس شرح ذیل است :

  • انتخاب نوع اظهارنامه
  • تکمیل مشخصات مالک
  • آپلود مدارک لازم
  • بررسی مجدد و تایید اطلاعات و مدارک
  • پرداخت هزینه ثبتی از طریق اینترنت
  • دریافت شماره اظهارنامه و رمز از طریق تلفن (پس از تکمیل مراحل ثبت نام ، سیستم نام کاربری، کلمه عبور و کد رهگیری را به شخص ارائه می دهد)
  • امضای نسخه تایید شده شخص میبایست یکی از نسخه ها را با مدارکی که پیش از این برابر با اصل شده اند، به همراه فیش به آدرس مرکز ارسال کند.

پس از کامل کردن اظهارنامه و تسلیم مدارک ،کارشناس مربوطه رسیدگی نهایی کرده و نتیجه را اعلام می کند.برند مربوطه ممکن است رد یا قبول شود.در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد پس از انجام رسیدگی و تایید ثبت،مراتب ثبت و واریز مبلغ نهایی به متقاضی اطلاع داده می شود.سپس از طریق سایت در روزنامه رسمی قوه قضاییه اعلام می گردد و بعد از یک ماه وارد پرونده در سایت اداره مالکیت صنعتی می شود.پس از تهیه مدارک و ثبت در سامانه، میبایست درخواست خود را از طریق سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیگیری کنید.علاوه بر سامانه، فرایند پیگیری و تکمیل در سامانه از طریق پیامک و ایمیل نیز انجام می گیرد.این امر کمک می کند تا شما بتوانید به راحتی کار خود را پیگیری نموده و اداره ثبت برندها در ارتباط باشید.علامت پیشنهادی جهت ثبت در صورت احراز شرایط فوق در روزنامه رسمی کشور منتشر می گردد و در صورتی که در مدت سی و یک روز از انتشار آگهی، دعوی یا اعتراضی از جانب اشخاص ذی نفع انجام نگیرد اداره ثبت علامت مورد تقاضا را به نام متقاضی در دفتر مخصوص ثبت کرده و گواهی ثبت را به درخواست کننده ارائه می دهد.

ثبت برند مادرید

پیش از این اشخاصی که قصد داشتند برند خود را به صورت بین المللی ثبت کنند لازم بود در تک تک کشورها به ثبت برسانند.از این رو شخص باید تمامی مدارک خود را به کل زبان های کشور مد نظرش ترجمه کند.به همین سبب برخی از کشورهای عضو کنوانسیون پاریس با تشکیل یک اتحادیه ثبت برند مادرید را پایه گذاری کردند.

ثبت بین المللی برند

برای ثبت برند تحت سیستم مادرید میبایست پیش از هر چیز برند را در کشور مبدا به ثبت رسانده و سپس تقاضانامه ای را تنظیم کنید تا براساس آن ثبت برند در کشورهای عضو سیستم مادرید صورت بگیرد.این تقاضانامه می تواند به زبان فرانسوی ، اسپانیایی و انگلیسی باشد.85 کشور عضو سیستم مادرید می باشند که ایران نیز جز این کشورها می باشد. مرجع ثبت برند در تمام یا تعدادی از این کشورها، سازمان بین ­المللی مالکیت معنوی وایپو (WIPO) است.

مزایای ثبت بین المللی برند تحت سیستم مادرید

ثبت برند در تمام یا تعدادی از کشورهای عضو سیستم مادرید تنها با ارائه یک تقاضانامه

تسریع و تسهیل روند ثبت بین المللی برند

کاهش هزینه ثبت بین المللی برند

تسهیل در اعمال تغییرات ایجاد شده در برند در سطح بین ­المللی

مدارک لازم برای ثبت بین المللی برند تحت سیستم مادرید

  • درخواست کتبی برای ثبت بین المللی برند که میبایست شامل نام کشورهای مدنظر باشد
  • مدارک و اسناد مربوط به ثبت برند در کشور مبدأ
  • کپی برابر با اصل مدارک شناسایی مدیران شرکت و صاحبان حق امضا یا تصویر مدارک شناسایی متقاضی حقیقی
  • روزنامه­های حاوی آگهی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت
  • انتخاب کشورهای مدنظر و تکمیل فرم لاتین
  • تکمیل فرم هزینه ها که باید متقاضی ذیل آن را مهر و امضا نماید.
  • گواهی پرداخت هزینه های ثبت بین المللی برند

مراحل ثبت بین المللی برند تحت سیستم مادرید

مراجعه به سامانه اینترنتی سازمان جهانی مالکیت معنوی وایپو WIPO برای دریافت راهنمای ثبت تحت سیستم مادرید، فرم تقاضانامه و فرم محاسبه هزینه­ها

درخواست کتبی مبنی بر تقاضای ثبت بین ­المللی برند : عنوان درخواست میبایست اداره ثبت علائم تجاری باشد. قید اسامی کشورهای موردنظر در درخواست الزامی است. اسناد ثبت برند در داخل کشور را نیز ضمیمه درخواست کنید.

تکمیل یکی از سه فرم MM1 یا MM2 و یا MM3

تکمیل فرم محاسبه هزینه :لازم به ذکر است که هزینه باید بر حسب فرانک سوئیس محاسبه شود.پرداخت هزینه و ارسال گواهی پرداخت نیز الزامی است.

مدارک لازم برای ثبت برند

مدارک ثبت برند شخص حقیقی:

1)کپی شناسنامه

2)کارت ملی

3)کپی کارت بازرگانی(در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)

4)کپی مجوز فعالیت(جواز تاسیس، پروانه ی بهره برداری ،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)

مدارک ثبت برند شخص حقوقی:

1)کپی شناسنامه

2)کپی کارت ملی

3)کپی روزنامه ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت(از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)

4)کپی مجوز فعالیت(جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)

5)کارت بازرگانی(در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)

در پایان در نظر داشته باید که وکلا و کارشناسان زبده ثبت کریم خان شما را در انجام کلیه امور ثبتی از قبیل ثبت شرکت، کد اقتصادی ، کارت بازرگانی ،جواز تاسیس و پروانه بهره برداری یاری می نمایند و شما میتوانید از طریق سایت ثبت کریم خان به آدرس www.sabtkarimkhan.com و یا از طریق شماره های 87147000-021 و 87146-012 با ما در تماس باشید.

منبع : ویرلن

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها