کد خبر: 579746
تاریخ انتشار :

فراهم شدن امکان اطلاع از ممنوع الخروجی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سرهنگ سید محمدرضا طبایی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به فراهم شدن امکان استعلام ممنوع الخروجی افراد اظهارکرد: یکی از مشکلاتی که برخی از افراد با آن روبه‌رو بودند، بی اطلاعیشان از ممنوع الخروجی بود، ممکن بود برخی از افراد به دلایلی نظیر بدهی مالیاتی، دستور قضایی و ... امکان خروج از کشور را نداشته باشند اما چون از آن بی خبر بودند اقدام به تهیه بلیت هواپیما و رزرو هتل و ... کرده اما در حین خروج با مشکل مواجه می‌شدند.
وی در ادامه داد: در همین راستا و با هدف ارتقا خدمات الکترونیک پلیس، نرم افزاری طراحی شد که با استفاده از آن امکان استعلام ممنوع الخروجی افراد، استعلام اعتبار گذرنامه و پرداخت عوارض خروج از کشور فراهم شود که در حال حاضر این نرم افزار در مراحل چک پایانی است و به زودی رونمایی خواهد شد.
طبایی با بیان اینکه این نرم افزار با مشارکت بخش خصوصی طراحی و اجرا شده است، درباره هزینه خدمات آن نیز گفت: در این زمینه تصمیم گیری نهایی به زودی اعلام خواهد شد، اما قطعا بخشی از خدمات به شکل رایگان به کاربران ارائه خواهد شد.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی درباره اینکه آیا این نرم افزار دلیل ممنوع الخروجی افراد را نیز به آنان اعلام خواهد کرد، به ایسنا گفت: سازو کار این نرم افزار به گونه‌ای است که دلیل را مشخصا اعلام نخواهد کرد اما به کاربر اطلاع می‌دهد که برای حل مشکل باید به کجا مراجعه کند.
به گفته وی، این برای نخستین بار است که امکان استعلام ممنوع الخروجی افراد ممکن خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها