کد خبر: 579972
تاریخ انتشار :

صدها نفر در انگلیس به دلیل نقض قرنطینه جریمه شدند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«مارتین هیویت» در کنفرانس خبری روزانه دولت افزود، نیروهای ۳۷ پاسگاه پلیس مناطق انگلیس و ولز تاکنون یکهزار و ۸۴ برگ جریمه برای متخلفان صادر کرده‌اند.

دولت انگلیس از سه هفته پیش که مقررات منع رفت‌وآمد در این کشور را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به اجرا گذاشت، اختیارات ویژه‌ای به پلیس داده تا بر حسن اجرای مقررات نظارت کند.

اختیارات جدید به پلیس اجازه می‌دهد تا شهروندان را از ترددهای غیرضروری منع و به خانه هدایت کند. افراد متخلف هر بار ۶۰ پوند جریمه می‌شوند و در صورت تکرار، مبلغ جریمه برای هر بار، دوبرابر افزایش پیدا می‌کند. همچنین پرونده افرادی که از پرداخت جریمه تمرد ‌کنند به دادگاه ارجاع شده و ممکن است جریمه سنگین تری اعمال شود. پلیس همچنین اجازه دارد افرادی را که مقررات منع رفت و آمد را نقض کنند، بازداشت کند.

هم زمان با تعطیلات عید پاک و گرم شدن دمای هوا در انگلیس، پلیس برای حسن نظارت بر اجرای مقررات به استفاده از پهپاد نیز متوسل شده است.

نشریه ایندیپندنت در گزارشی نوشت پلیس منطقه ساری (جنوب غرب انگلیس) از این شیوه برای انتقال پیام بهداشتی دولت استفاده کرده است. جمعه گذشته پهپاد پلیس بالای یک تجمع ۳۰ نفره حاضر شد و این پیام را پخش کرد:‌ توجه کنید؛ این پیام پلیس است. شما برخلاف توصیه‌های دولت عمل می‌کنید، از شما خواسته شده در خانه‌های خود بمانید و مانع شیوع ویروس کرونا شوید. شما با این کار جان مردم را به خطر می‌اندازید. سریع متفرق شوید و به خانه‌های خود بازگردید.

پلیس منطقه ساری می‌گوید که بدون نیاز به تهدید سلامتی ماموران خود از پهپاد برای نظارت بر گردهمایی‌های بیرونی و متفرق کردن افراد استفاده می‌کند.

دولت انگلیس از سوی افکار عمومی تحت فشار زیادی قرار دارد که محدودیت‌ها را متوقف کند. علاوه بر مردم عادی دو تن از مقام‌های ارشد انگلیس تاکنون به نقض قوانین و مقررات منع رفت و آمد متهم شده‌ که در یک مورد به استعفا منجر شده است.

پیش‌بینی می‌شود که آمار مبتلایان فوت شده بر اثر کرونا در انگلیس در روزهای آینده به اوج برسد. بر همین اساس مقامات این کشور معتقدند که «هنوز برای رفع محدودیت‌ها کمی زود است»

انگلیس تا رسیدن به همه گیری کرونا در ایتالیا دو هفته فاصله دارد و این در حالی است که مقامات رم در نظر دارند مقررات منع رفت و آمد را تا یک ماه دیگر تمدید کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها