کد خبر: 580556
تاریخ انتشار :

آخرین خبر از وضعیت سیل در کرمان / 20 راه روستایی بسته است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، "مجید سعیدی" ، با اشاره به وضعیت مناطق سیل زده شهرستان کرمان اظهار کرد: ۲۵ روستا از محاصره سیلاب خارج شده است.
وی افزود: ۲۰ راه روستایی مسدود شده اما تردد با خودروی کمک دار امکانپذیر است و آب هفت روستا و برق شش روستا قطع است.
سعیدی با اشاره به اینکه ارتباط تلفنی پنج روستا قطع و یا با اختلال مواجه است، بیان کرد: سیل شب گذشته به راه های روستایی، بخش کشاورزی، باغات و نخیلات خسارت وارد کرده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان بیان کرد: منازل مردم دچار آبگرفتگی شدن و لوازم خانگی مردم بسیار آسیب دیده است.
وی با اشاره به تلفات دام در برخی روستاها افزود: تاکنون ۱۰۰ دستگاه چادر، ۱۰۰ تخته موکت، آب معدنی و ... در مناطق سیل زده توزیع شده و در دو نقطه امداد هوایی توسط هلال احمر انجام شده است.
سعیدی با اشاره به تخلیه آب خانه ها توسط هلال احمر گفت: در روستای امیرآباد شهداد برخی منازل وضعیت اضطراری دارند که اردوگاه ایجاد و چندین چادر برپا شده و مردم اسکان داده شده اند.
وی با اشاره به وضعیت روستای جهر و قطعی آب و برق این روستا اظهار کرد: طبق گفته مردم منطقه، تعدادی از افراد قبل از روستای جهر درختکاری کرده و در مسیر سیلابی دشت و برای امنیت باغاتشان کانال حفر کرده و پهنه چند کیلومتری را به یک کانال هدایت کرده اند که شدت سیلاب افزایش داد.
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: این افراد حریم راه را با خاکریز گرفته اند که سیل جاده را نیز تخریب کرده است.
سعیدی در پایان با اشاره به قطعی آب در روستای جهر افزود: آب معدنی توزیع و تانکرهای سیار آبرسانی نیز به منطقه اعزام شده است.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها