کد خبر: 581101
تاریخ انتشار :

حمله تند پلیس به سحر قریشی به خاطر کلیپ توهین‌آمیز

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سرهنگ رامین پاشایی در واکنش به کلیپ منتشرشده از یک بازیگر معروف در فضای مجازی و تحقیر یک پاکبان، اظهار کرد: انتشار کلیپ تصویری تحقیرآمیز توسط یکی از چهره‌های شناخته شده سینما، در مواجه با فردی با شغل شریف پاکبان در فضای مجازی کشور باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شد.

معاون اجتماعی پلیس فتا افزود: در پی این اتفاق کاربران ضمن تماسهای متعدد با پلیس، خواستار برخورد قانونی با اینگونه جریانات شده‌اند و پلیس فتا اقدامات لازم و قانونی را برابر مقررات اعمال می‌کند.

وی تصریح کرد: رعایت هنجار، قواعد خاص رفتاری و توجه به فرهنگ و آداب حاکم بر جامعه از بدیهیات ضروری استفاده از فضاهای عمومی فضای سایبر است و در این رابطه افراد، چهره‌های شناخته شده و نامی کشور نظیر هنرمندان، ورزشکاران و اندیشمندان که در فضای مجازی هم فعالیت دارند، باید به اخلاقیات و قواعد خاص رفتاری و خرده فرهنگهای پذیرفته شده در جامعه پایبند باشند و در چارچوب آن عمل کنند.

این مقام انتظامی بیان کرد با بررسی و تحلیل عملکرد سایبری افراد نامی و سرشناس، خوشبختانه اکثر قریب به اتفاق این افراد با رفتارهای اخلاق‌مدارانه همواره نقش مثبت و سازنده‌ای در راستای اعتلای فرهنگ، ایجاد همنوایی، توجه به نیازمندان و آسیبهای اجتماعی ایفا کرده‌اند اما گاهی اوقات شاهد رفتارهای خارج از عرف و شئونات رفتاری توسط برخی از چهره‌های شناخته شده هستیم.

پاشایی خاطرنشان کرد: برخی افراد با بی‌توجهی به اخلاقیات و شئونات دینی و مذهبی با اشتراک‌گذاری تصاویر یا پستهای تحقیرآمیز باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شده و با توجه به اینکه استفاده از فضاهای غیر خصوصی فضای سایبر به منزله انظار عمومی است با استناد به ماده 638 قانون مجازات اسلامی " ارتکاب به هرگونه عملی که نفس آن فعل یا عمل باعث جریحه‌دار شدن عفت و احساسات عمومی جامعه شود جرم تلقی می‌شود" و با توجه به ضرر و زیان حاصل شده پلیس فتا در حکم ضابط قضائی با هنجارشکنان برخورد قانونی می‌کند.

معاون اجتماعی پلیس فتا بیان کرد: اولویت اصلی این پلیس سالم‌سازی فضای سایبر است و در صورت احصاء و پایش هرگونه موارد مغایر با شئونات جامعه و اخلاقیات حاکم و فرهنگ پذیرفته شده، در ابتدا سعی در ارشاد و راهنمایی فرد خاطی به صورت تلفنی یا احضار قانونی برای حذف مطالب و جبران خسارت وارده می‌کند.

این مقام انتظامی متذکر شد: در صورت بی‌توجهی فرد خاطی به تذکرات و تکرار مجدد تخلفات، پلیس فتا با اینگونه افراد برابر قانون برخورد کرده و متخلفان را به مرجع قضائی معرفی خواهد کرد.

وی با تقدیر از اقدامات مثبت و ارزنده فعالان فضای مجازی در پایبندی به قواعد اخلاقی، از تمام فعالان این حوزه خواست، از بارگذاری هرگونه کلیپ و مطالب توهین و تحقیرآمیز خودداری کنند و با احترام به فرهنگ و آداب و رسوم پذیرفته شده این کشور در سالم‌سازی این فضا که تعداد قابل توجهی از هموطنان و مخصوصاً کاربران به صورت روزانه از آن بهره‌مند می‌شوند، تلاش کنند.

پاشایی به هموطنان و مخصوصاً والدین توصیه کرد بر عملکرد سایبری فرزندان خود در فضای مجازی نظارت کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه همچون گذشته موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمی گزارش کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها