کد خبر: 582107
تاریخ انتشار :

خوشمزه لاغر شوید

خوشمزه لاغر شوید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، لاغری کار سختی نیست اگر راه آن را بلد باشید. لاغری با رژیم و ورزش ساده حاصل می‌شود. لاغری اما اگر درست ورزش نکنید و درست رژیم نگیرید به یک رویای دست نیافتنی تبدیل می‌شود. لاغری البته راه‌های ساده‌ای هم دارد. لاغری با رعایت نکاتی که در این مطلب می‌آموزید بسیار ساده خواهد بود.

همیشه یکی از سوالات پر تکرار و محبوب افراد چاق این است که چه بخوریم تا لاغر بشیم؟ در حالی که این افراد بهتر است این سوال را بپرسند که چه غذاهایی را نخوریم تا وزن ما کم شود؟ اما علاقه آنها به غذا را نمی توان نادیده گرفت ، این افراد لاغری خود را نیر در غذا خوردن می بینند.

البته باید اعتراف کرد که غذا جزء جدایی ناپذیر در زندگی ما است که یک لذت خدادادی می باشد ، بنابرین در مرحله اول ما باید غذا بخوریم و سپس از آن لذت ببریم. در غیر اینصورت به اختلالات روانی مبتلا خواهیم شد. در این بخش برخی از غذاها را معرفی می کنیم که برای کاهش وزن و لاغری بسیار مناسب می باشند.

برنامه غذایی لاغری

سالمون کباب شده با سالاد و سبزیجات برای کاهش وزن

ماهی هم به صورت کبابی و هم پخته شده روش خوبی برای کاهش وزن است. ماهی های روغنی مانند سالمون ، تن یا ساردین را انتخاب کنید زیرا چربی آنها موجب سلامتی بینایی ، پوست و موی شما می شود همچنین مدت زمان بیشتری پس از خوردن ، احساس سیری می کنید. در تهیه ماهی خلاقیت به کار برید و با افزودن فلفل، آویشن، پونه، رزماری ، شوید ، جعفری و هر چاشنی و سبزی دیگری طعم خوبی به ماهی دهید. 15 دقیقه زمان برای کباب کردن ماهی کافی است. ماهی را با سالاد و سبزیجات میل کنید تا خاصیت آن افزایش پیدا کند.

ماهی سالمون برای لاغری

ماهی:

پروتئین برای هر کالری که جذب بدن می کند بیش از کربوهیدرات و چربی ها ، احساس سیری ایجاد می کند بنابراین با دریافت کالری بیشتر از پروتئین ها نسبت به کربوهیدراتهای سریع ، موجب کاهش وزن بیشتری می شوید. هنگام انتخاب منابع پروتئینی ، غذاهای دریایی مانند ماهی بهترین منابع برای احساس سیری با کالری کمتر می باشد. این مواد غذایی دارای پروتئین بیشتر از کالری هستند مطالعه ای بر روی مردان با وزن طبیعی نشان می دهد که با دریافت پروتئین مساوی از گوشت گاو ، مرغ و ماهی ، افراد احساس سیری بیشتری با خوردن ماهی نسبت به گوشت گاو و مرغ داشتند. مطالعات دیگر نیز ماهی را به عنوان یکی از غذاهای سرکوب کننده اشتها معرفی نموده اند. ماهی پخته شده و یا کبابی بهتر از ماهی سرخ شده است زیرا کالری کمتری دارد.

برنامه غذایی برای رژیم لاغری از وعده صبحانه تا شام

صبحانه:یک واحد میوه یا آب میوه ؛ برای تامین ویتامین + نان سبوس دار + یک محصول لبنی کم چرب مانند پنیز و ماست ؛ برای تامین کلسیم + نوشیدنی مناسب مانند چای، قهوه ، آب میوه یا دمنوش های مورد علاقه ؛ برای تامین آب بدن.

ناهار:ماهی یا تخم مرغ یا گوشت کم چرب + نان سبوس دار +سبزیجات با برگ سبز + پنیر

میان وعده عصر:یک واحد میوه یا یک پیاله ماست به همراه میوه های ریز ؛ یا نان سبوس دار با پنیر کم چرب.

شام:ماهی یا مرغ یا تخم مرغ +سالاد سبزیجات + یک پیاله ماست + نان + یک واحد میوه.

میوه، جایگزین مناسبی برای دسرهای شیرین و چرب است که کالری بسیاری را جذب بدن می کنند. در وعده شام نباید حجم مرغ یا ماهی زیاد باشد. هرگز نباید وعده شام را حذف کنید بلکه برای شام غذایی سبک باید مصرف شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها