کد خبر: 583220
تاریخ انتشار :

نامه نیوز بررسی کرد؛

پدیده‌ای به نام میرسلیم؛ 8 نکته درباره آقای خاص

پدیده‌ای به نام میرسلیم؛ 8 نکته درباره آقای خاص
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، سید مصطفی میرسلیم، عضو حزب موتلفه و یکی از کاندیداهای ریاست در مجلس یازدهم است که این روزها حسابی سرگرم مصاحبه و نشست‌های خبری است. آنچه او را به چهره‌ای جذاب و خاص در عرصه سیاست ایران تبدیل می‌کند اما این کارها نیست. او ویژگی‌هایی دارد که دیگران ندارند. ویژگی‌هایی که باعث توجه رسانه ها به او شده است.

عنوان خاص میرسلیم را این روزها میراصولگرایان می‌نامند! کدام رسانه آن را کلید زد، چندان اهمیتی ندارد اما این لقب فعلا با او همراه شده است. میرسلیم برای رسیدن به کرسی مورد علاقه‌اش در مجلس یازدهم به اعتباری بیشتر از آنچه دارد. او در ادوار مختلف سیاست ایران همیشه حاشیه های جالبی داشته است. برخی هم گویا این روزها خواسته‌اند با استفاده از عبارت «میر اصولگرایان»، «میر اصلاح‌طلبان» را به یاد آورند !

شناسنامه خاص شناسنامه میرسلیم خاص‌ترین چیزی است که دارد و در انتخابات ریاست جمهوری 96 بسیار مورد توجه قرار گرفت. استفاده از شناسنامه دوران شاهنشاهی برای ثبت نام در انتخابات و گرفتن کرسی ریاست جمهوری اسلامی تنها از میرسلیم برمی‌آید و او را خاص می‌کند.

استایل خاص سبک میرسلیم در لباس‌ پوشیدن هم کمتر از شناسنامه‌اش خاص نیست. اگرچه قبل از میرسلیم هم احمدی‌نژادی در ساحت سیاسی ایران ظهور کرده و با آن کاپشن معروف، سبکی خاص در لباس پوشیدن یک رجل سیاسی ابداع کرده بود اما میرسلیم هم به نوبه خود خاص است و متفاوت.

شیوه خاص احترام میرسلیم در همه چیز متفاوت است و خاص؛ حتی نحوه احترام به سرود ملی. هنوز از مناظرات انتخاباتی سال 96 خیلی نگذشته و خاطرمان است که او چطور از میزفاصله می‌گرفت و نشان می‌داد که با دیگر رقبایش فرق دارد. این رفتار میرسلیم در آن زمان بسیار مورد توجه رسانه‌ها بود .

نامزد خاص میرسلیم را باید خاص‌ترین نامزد یک حزب سیاسی دانست. نامزدی که به عنوان سرباز یک حزب خاص (موئتلفه) وارد کارزار انتخابات (انتخابات ریاست جمهوری سال 96) شد و وقتی که در دقیقه آخر حزب مورد بحث پشتش را خالی کرد، به عقب برنگشت. میرسلیم بیخیال حزب متبوعش شد و به ادامه رقابت اصرار کرد.

سیاست ورزی خاص میرسلیم در سیاست‌ورزی اما خاص‌تر از همه موارد پیش گفته است، آنقدر که به صورت سرزده به نشست خبری طیف رقیب برود. او همین چند روز قبل سر از نشست خبری احمدی‌نژادی‌های راه یافته به مجلس یازدهم درآورد.

شوخی خاص میرسلیم سن و سالی دارد و مورد احترام اما حضورش در رقابت‌های مهم مثل ریاست جمهوری و حالا هم ریاست مجلس از نگاه برخی رقبای سیاسی اش چندان تاثیرگذارنیست. برای همین هم اخیرا وقتی حرف از گزینه‌های احتمالی ریاست مجلس شده،برخی رقبایش از او به عنوان یک «شوخی» یاد کرده اند. خودش اما اصرار دارد که اگرچه منصبی را گدایی نمی‌کند اما وقتی چیزی به عهده‌اش قرار داده شود، کوتاه نمی‌آید.

مدیریت خاص توان میرسلیم در مدیریت اما خاص‌تر از همه چیز است. او خود را مناسب مدیریت یک کشور یا حتی مجلس شورای اسلامی می‌داند. در مناظره های سال ۹۶ او بارها بر نواقص مدیریتی و ضعف های مدیریت کشور خرده گرفت و کار به آنجا رسید که مصطفی هاشمی طبا در مناظره ماجرای مدیریت او بر کارخانه موتور سازی و فرجام آن مدیریت را به او یادآوری کرد.

سیاست ایران همیشه شاهد اتفاقات خاص بوده؛ انتخابات هیات رییسه مجلس جدید هم نزدیک است!

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها