کد خبر: 586156
تاریخ انتشار :

ابراز نگرانی استاندار از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مازندران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش شنبه شب روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان گفت : رعایت بهداشت فردی و پروتکل های بهداشتی در ماه اخیر در مازندران بطرز محسوسی کاهش یافته است و این شرایط اگر تداوم پیدا کند نگران کننده است و باید با جدیت همه آحاد جامعه ضرورت رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری را درک کنند. ‎
وی با اشاره به این که مازندرا پیک نخست کرونا را گذرانده است، افزود : علیرغم این توفیق که در سایه همدلی، برنامه ریزی و تلاش همه دست اندرکاران حاصل شد؛ متاسفانه رعایت بهداشت فردی، پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی که در استان مطلوب بوده در ۲۰ روز تا یکماه اخیر بطرز محسوسی کاهش یافته است.
استاندار مازندران با بیان این که تداوم این وضع بویژه که مازندران میزبان مسافران و گردشگران است، نگران کننده می باشد و می تواند ما را به پیک دوم برساند، اظهار داشت: انتظار داریم مردم عزیز ما همچون گذشته، در زدن ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی دست ها و رعایت پروتکل های بهداشتی مورد تاکید متخصصین، نهایت جدیت را به خرج دهند.
وی افزود: همچنین مقرر شد تالارهای پذیراییِ شهرهای سفید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و ۵۰ درصد ظرفیت بازگشایی شوند و بدیهی است هرچقدر مردم در دیگر شهرها نیز رعایت کنند، وضعیت تغییر می کند و زندگی در آن ها عادی می شود.
حسین زادگان گفت: نمایشگاه های تخصصی نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی و همه مسایل به صورت هدفمند برای جامعه هدف با دعوت قبلی و مدیریت اداره کل صمت می تواند برگزار شود و کتابخانه ها نیز با رعایت پروتکل ها می توانند فعالیت نمایند.
مازندران بیش از یکصد تالار پذیرایی دارد که از ماه اسفند سال گذشته تاکنون تعطیل هستند.
شیوع کرونا در مازندران از سی ام بهمن ماه سال گذشته شروع و پیک نخست آن هم دهه نخست فروردین ماه امسال پشت سر گذاشته شد.
بر اساس گزارش دانشگاههای علوم پزشکی مازندرن و بابل در حال حاضر بیش از ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های زیر پوشش این دو مجموعه بستری هستند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها