کد خبر: 587600
تاریخ انتشار :

خطر از سرگیری روند صعودی کووید19 در دو شهرستان وضعیت سفید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دکتر رضا چمن هفتم تیرماه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت همه‌گیری کووید-۱۹ در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه اظهار کرد: به دنبال روند صعودی ابتلا به کروناویروس در کشور و خصوصا مناطق همجوار شاهد افزایش موارد شناسایی شده کرونا ویروس در شهرستان‌های شاهرود و میامی هستیم .

وی ادامه داد: طی یک هفته اخیر ۴۰ مورد شناسایی جدید در این دانشگاه علوم پزشکی ثبت شده که در مجموع آمار کل موارد مثبت دو شهرستان تحت‌پوشش دانشگاه تاکنون به ۸۱۱ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن هشدار در خصوص خطر شیوع مجدد کرونا ویروس به کم‌توجی برخی از افراد به هشدارها پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به این مهم در شرایط کنونی نیازمند بالا بردن سطح حساسیت جامعه هستیم.

وی بر لزوم رعایت بهداشت فردی و توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید و تصریح کرد: براساس شواهد علمی و تجربیات همکاران ما در این مدت: استفاده از ماسک توسط افراد مبتلا و دارای علائم، رعایت فاصله بیش از یک متر از همدیگر در کلیه محل های ازدحام و تجمع جمعیت و حتی محافل خانوادگی و جلسات اداری، استفاده از ماسک توسط اطرافیان بیماران، محافظت از ترشحات مجاری تنفس خصوصاً در هنگام سرفه و عطسه، استفاده از ماسک در محل های تراکم جمعیت و...از مهمترین توصیه‌هایی هستند که می‌توانند مانع از ابتلای افراد به کووید19 شوند.

دکتر چمن بر شستشوی مکرر و مرتب دست‌ها به عنوان یک راه‌حل موثر در پیشگیری از ابتلا به کروناویروس نام برد و از عموم شهروندان خواست توصیه‌های وزارت بهداشت را جدی بگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها