کد خبر: 588430
تاریخ انتشار :

اگر چای را جایگزین قهوه کنیم چه اتفاقی برای بدنمان می افتد؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تغییر چای و قهوه به نوشیدنی های دیگر یک تغییر بزرگ است اما ترک قهوه و جایگزینی آن با چای یک تصمیم به مراتب بزرگ تر به حساب می آید. کنار گذاشتن قهوه عوارض جانبی زیادی مانند سردرد های ناشی از ترک کافئین را به همراه دارد و از سوی دیگر محتوای قهوه بسیار سنگین تر از چای است. در نتیجه اگر چای را جایگزین قهوه کنید، با تغییرات بیشتری روبرو خواهید بود. فراموش نکنید که قهوه افسردگی را کاهش می دهد و چربی قهوه ممکن است بر روزمره تاثیرات مثبت یا منفی داشته باشد.

جایگزینی قهوه با چای اعتیاد به کافئین را کاهش خواهد داد تحقیقات نشان داده که ترک قهوه و جایگزینی آن با چای، باعث کاهش مصرف کافئین خواهد شد و یک تصمیم خوب خواهد بود. چای کمتر از قهوه اعتیادآور است زیرا کافئین کمتری دارد. از سوی دیگر چای اثر آرامش بخشی بیشتر نسبت به قهوه دارد. اگر یک فنجان قهوه بنوشید، باز نیاز به قهوه های بیشتری خواهد داشت. اما زمانی که یک فنجان چای می نوشید به آرامش خواهید رسید. چای احساس بهتری در بدن ایجاد خواهد کرد و سطح انرژی را نیز افزایش خواهد داد. در این صورت چای برای افرادی که نگران خوابیدن و کاهش تمرکز هستند، یک نوشیدنی سبک خواهد بود.

نوشیدن چای به جای قهوه علاوه بر اینکه خواب را تنظیم می کند بلکه بر پوست افراد نیز تاثیر خوبی خواهد داشت و با افزایش تمرکز توانایی فرد را در انجام امور مختلف افزایش خواهد داد. در واقع سطح انرژی با تغییر چای یا قهوه تغییری نخواهد داشت و به قولی انرژی کافی به بدن منتقل خواهد شد.

چای برای استفاده طولانی مدت سالم تر است اگر چای را جایگزین قهوه کنیم هیچ تاثیر منفی در بدن به وجود نخواهد آمد. استفاده چای به جای قهوه می تواند سطح کلسترول بدن را کاهش دهد یا حتی بهبود ببخشد. از سوی دیگر قهوه باعث رفلکس و سوزش قلب خواهد شد که با مصرف چای این مشکلات وجود نخواهد داشت.

کنترل مصرف کافئین در چای راحت تر بوده و چای بدن را بهتر از قهوه هیدراته می کند. از سوی دیگر چای می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد زیرا در چای آنتی اکسیدان های بسیار قوی وجود دارند که به مبارزه با مولکول های ایجاد شده در سرطان می پردازند. در نهایت انتخاب چای به عنوان یک نوشیدنی روزانه و مصرف چای به جای قهوه بهترین تصمیم بوده و علاوه بر اینکه تاثیرات منفی کمتری نسبت به قهوه دارد بلکه تاثیرات مثبت آن نیز به مراتب بیشتر از قهوه است.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها