کد خبر: 591719
تاریخ انتشار :

نرخ اضافه بار پرواز ماهان

نرخ اضافه بار پرواز ماهان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اگر شما این مسئله را مهم ندانید، ممکن است برای شما مشکلاتی به‌وجود بیاورد و استرس زیادی ایجاد کند؛ تاجایی‌که ممکن است موجب جاماندن یا لغو سفر شما شود. درادامه اضافه بار شرکت هواپیمایی ماهان را برای شما توضیح می‌دهیم.

نرخ اضافه بار پرواز ماهان

کلاس‌های پروازی هواپیمایی ماهان ایر

کلاس‌های پروازی در ماهان ایر به دو دسته «کلاس اکونومی» و «کلاس بیزنس» تقسیم می‌شود؛ درادامه آن‌ها را و شرایط اضافه بارشان را می‌بینیم.

کلاس اکونومی: شرکت ماهان پروازهایی با نام کلاس اکونومی یا اقتصادی دارند که خدمات معمولی در این بخش ارائه می‌شود. در این نوع کلاس، معمولا ۳۱ صندلی برای مسافران وجود دارد که در مقایسه با هواپیمایی‌های دیگر، فضای بازتری را شامل می‌شود. با خرید بلیط هواپیما ماهان حتما پیش از سفر باید این نکات را رعایت کنید.

کلاس بیزنس: در پروازهای خارجی کلاس بیزنس یا همان کلاس تجاری انجام می‌شود؛ که ماهان ایر آن‌ها را با کیفیت بالایی انجام می‌دهند. مسافران با غذاهای ویژه ایرانی و بین‌المللی و نوشیدنی‌های مختلف پذیرایی می‌شوند.

هزینه اضافه بار و میزان بار مجاز ایرلاین‌های داخلی:

در سفرهای هوایی داخلی، شما می‌توانید حداکثر ۲۵ کیلوگرم بار در کلاس اکونومی همراه داشته باشید. البته این میزان بار در کلاس‌های بالاتر هواپیمایی‌های ایران‌ایر و ماهان به ۴۰ و ۵۰ کیلوگرم افزایش یافته است.

میزان بار مجاز ایرلاین‌های داخلی پروازهای اکونومی را ۳۰ کیلوگرم درنظر گرفته‌اند. میزان بار مجاز ایرلاین‌های داخلی پروازهای اکونومی برای بار دستی داخل کابین پنج کیلوگرم است. میزان بار مجاز ایرلاین‌های داخلی پروازهای بیزینس کلاس یا پرواز تجاری ۴۰ کیلوگرم خواهد بود. میزان بار مجاز ایرلاین‌های داخلی پروازهای بیزینس کلاس یا پرواز تجاری بار دستی داخل کابین هفت کیلوگرم است.

میزان بار در ایرلاین‌های خارجی

درباره میزان بار مجاز ایرلاین‌های خارجی تا ۳۰ کیلوگرم بار مجاز هستید. بعضی از ایرلاین‌ها میزان بار مجاز را به ۴۰ کیلوگرم افزایش داده‌اند؛ اما یادتان باشد که اگر می‌توانید ۴۰ کیلو بار داشته باشید، حتما باید آن را در دو چمدان تقسیم کنید.

قوانین اضافه بار در پروازهای داخلی و خارجی هواپیمایی ماهان

میزان بار مجار در پروازهای داخلی این کلاس پروازی، ۲۵ کیلوگرم و در پروازهای خارجی تا ۴۰ کیلوگرم درنظر گرفته شده است. همچنین هر مسافر پرواز خارجی و داخلی در کلاس عادی می‌تواند چمدان کوچک یا ساک‌دستی خود را تا وزن پنج کیلوگرم داخل هواپیما ببرد. این میزان برای پروازهای داخلی و خارجی کلاس بیزینس هفت کیلوگرم است.

نرخ اضافه بار پرواز ماهان

هزینه اضافه بار چقدر است؟

در خطوط هوایی ایران مانند دیگر خطوط هوایی اکثرا مقصد، وزن و تعداد بسته‌های باری در مشخص‌کردن میزان بار مجاز تاثیر می‌گذارد. گاهی‌اوقات شکل بسته‌بندی بسته و ابعاد آن ممکن است شما را مشمول هزینه اضافه بار کند. قبل از خرید بلیط هواپیما ماهان حتما باید اطلاعات درمورد اضافه بار داشته باشید تا هنگام سفر دچار مشکل نشوید.

باید بدانید حداکثر وزن مجاز هر بسته نباید بیشتر از ۳۲ کیلوگرم و حداکثر جمع ابعاد آن ۱۵۸ سانتی‌متر باشد. به‌طور میانگین نرخ اضافه بار برای هر کیلوگرم بار برابر با یک درصد قیمت بلیط در همان مسیر است و مبلغ دقیق آن برحسب قیمت بلیط،‌ طول پرواز و کلاس پرواز شما محاسبه خواهد شد.

میزان بار دستی در ایرلاین‌های ایرانی و خارجی

درحالی‌که ایرلاین‌هایی مثل ماهان و ایران ‌ایر حداکثر بار را برای کلاس اکونومی ۳۰ کیلوگرم همراه پنج کیلوگرم بار دستی داخل کابین و برای بیزنس کلاس ۴۰ کیلوگرم بار و هفت کیلو داخل کابین درنظر گرفته‌اند، ایرلاین اروپایی KLM وزن مجاز را برای کلاس اکونومی یک چمدان ۲۳ کیلویی و دو چمدان ۲۳ کیلویی برای بیزنس اعلام کرده است.

لوفت‌هانزا نیز به مسافران کلاس اکونومی اجازه حمل یک چمدان ۲۳ کیلویی، برای کلاس پرمیوم اکونومی دو چمدان ۲۳ کیلویی، برای کلاس بیزنس دو چمدان ۳۲ کیلویی و در فرست‌کلاس سه چمدان ۳۲کیلویی را می‌دهد.

مسافران قطر‌ایرویز و امارات در کلاس اکونومی مجاز به داشتن بار حداکثر ۳۰ کیلویی و کیف دستی هفت کیلویی، در بیزنس‌کلاس ۴۰ کیلو بار و باردستی ۱۵ کیلویی و در فرست‌کلاس ۵۰ کیلو بار و باردستی معادل دو کیف دستی ۱۵ کیلویی هستند.

میزان بار مجاز هواپیمایی ترکیش در قسمت اکونومی یا کامفورت‌کلاس، ۲۰ کیلو بار و برای مسافران بیزنس ۳۰ کیلوگرم است. در همه کلاس‌های پروازی این ایرلاین مسافران می‌توانند هشت کیلو بار داخل کابین ببرند.

با خرید بلیط هواپیما ماهان باید درمورد نرخ اضافه بار پرواز ماهان اطلاعات کامل داشته باشید و بدانید که آیا می‌توانید این خدمات را داشته باشید یا خیر. با اطلاعاتی که در این مطلب به شما ارائه شده، اکنون بهتر می‌توانید درباره بارتان تصمیم گرفته و سفر خود را راحت‌تر انجام دهید. برای خرید بلیط هواپیما ماهان می‌توانید سری به سایت علی‌بابا بزنید و این بلیط را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها