کد خبر: 593835
تاریخ انتشار :

بشنويد/ علوی تهرانی: ایمان به خدا محدودیت‌آور است؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مراسم عزاداری شب نهم محرم در مسجد حضرت امیر(ع) در قالب حسینیه مجازی شب گذشته جمعه هفتم شهریورماه با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی در این مراسم طی سخنرانی با موضوع «سقوط انسانیت» اظهار داشت: انسان برای رسیدن به ایمان لازم است اولا معرفت پیدا کند، آن را تبدیل به باور و اعتقاد کند و سپس به آن یقین پیدا کند. بعد این اعتقاد یقینی در قلب، حالت تسلیم را ایجاد می‌کند که لازمه این تسلیم عمل است و این همان بندگی است. بنابراین مومن حقیقی، باید بندگی خدا را داشته باشد.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) فرمود: «مومن اسیر و پایبند حق است» ایمان زندگی انسان را اولا جهت‌مند و دوما نسبت به آن پایبند می‌کند. جهتی را که می‌آورد به سمت حق بودن است و انسان را نسبت به این حق، اسیر می‌کند. انسان محدود می‌شود زیرا به سمت حق حرکت می‌کند اما توسعه می‌آورد زیرا به سمت یک وجود نامتناهی حرکت می‌کند.

علوی تهرانی تصریح کرد: پایبندی انسان مومن به حق تا اینجاست که نه سود می‌شناسد و نه زیان. امام صادق(ع) می‌فرماید: «حقیقت ایمان این است که تو حق را گرچه به ضررت باشد بر باطل ترجیح دهی اگرچه آن به نفعت باشد.» یعنی در مسیر زندگی سود و زیان را محاسبه نکنی و حق را مدنظر قرار دهید. ممکن است مردم دنیا بگویند تو آدم ساده‌ای هستی؟ اما تو در موازنه رسیدن به حق هستی نه در موازنه رسیدن به سود و زیان.

صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها