کد خبر: 593866
تاریخ انتشار :

هشدار هواشناسی؛ آب‌گرفتگی در سه استان/ کاهش دما در تهران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز،صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روز‌های آتی و امروز بیان کرد: بعدازظهر امروز در آذربایجان شرقی، قم، قزوین، سمنان، خراسان شمالی، شمال استان مرکزی و شمال اصفهان سرعت باد افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: در سه روز آینده در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و شرق کرمان وزش باد داریم که در زابل در برخی ساعات با گرد و خاک همراه خواهد بود.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز دوشنبه در شرق گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار و رعد و برق و بارندگی گاهی با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و آبگرفتگی وجود دارد، توصیه می‌شود آبرو‌های شهری و روستایی بررسی و بازگشایی شوند، همچنین در تردد و اسکان و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط شود.
ضیائیان ادامه داد: روز آینده ۹ شهریور و دوشنبه در شمال شرق کشور دما ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد و از سه‌شنبه ۱۱ شهریور تا پنج‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و شمال شرق کشور دما ۵ تا ۸ درجه افزایش می‌یابد.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در دو روز آینده در ساعت بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات تهران، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان همچنین جنوب کرمان، جنوب فارس و استان هرمزگان، بارش پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
وی اضافه کرد: بعدازظهر امروز ۸ شهریور با شمالی شدن جریانات در سواحل شمالی کشور به تدریج در استان گلستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم که این شرایط در دو روز آینده در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.
ضیائیان با بیان اینکه فردا شدت بارش‌ها در استان‌های گلستان و خراسان خواهد بود، اضافه کرد: روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال غرب و غرب کشور شمال شرق و همچنین دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز شنبه ۸ شهریور قسمتی ابری است، جهت باد امروز در تهران، جنوبی و سرعت باد ۱۴ کیلومتر است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از ۱۰ کیلومتر و نم نسبی ۱۲ درصد است.
وی اظهار کرد: روز آینده آسمان تهران صاف گاهی با وزش باد و به تدریج کاهش دما پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۲ و ۲۱ درجه خواهد بود و روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه بیشینه دمای تهران به ۳۰ درجه کاهش می‌یابد.
ضیائیان افزود: امروز اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها