کد خبر: 594100
تاریخ انتشار :

شناسایی خانه ‌های خالی از طریق تلفن همراه!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

چگونگی شناسایی خانه‌های خالی، مسئله مهمی است که در خصوص این خانه‌ها وجود داشته و دارد. شورای نگهبان نیز یکی از ایرادات وارد به طرح دو فوریتی مالیات بر خانه‌های خالی را تعریف نشدن عنوان خانه‌های خالی دانسته است. با این حال، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه، جزئیاتی را در این خصوص بیان کرد که نشان می‌دهد از مجموعه‌ای از اطلاعات و حتی مکان‌یابی موبایل افراد استفاده خواهد شد.

پروانه اصلانی با اشاره به اجرایی شدن سامانه املاک و اسکان اظهار کرد: روزانه ۱۰۰ هزار پیامک به مالکان بیش از یک واحد مسکونی ارسال می‌شود و این افراد دو هفته فرصت دارند که با خوداظهاری، وضعیت خالی بودن یا دارای سکنه بودن واحد خود را مشخص کنند. تا پایان تابستان نیز خانه‌های خالی مشخص می‌شود و این واحدها به سازمان مالیاتی معرفی می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر قرارداد صوری اجاره بسته شود یا کنتور واحد مسکونی کار کند، چگونه از وضعیت خالی بودن آن مطلع می‌شوید، گفت: هم اکنون روش خود اظهاری را با داده‌هایی که از طریق تقاطع اطلاعاتی به دست می‌آوریم راستی‌آزمایی می‌کنیم و برای کسانی که خلاف اظهاراتشان اثبات شود، جریمه‌های سنگین مالیاتی در نظر گرفته شده است.

اصلانی افزود: یکی از روش‌های احراز استقرار افراد در یک خانه موبایل آنهاست که در این زمینه وزارت ارتباطات و وزارت راه و شهرسازی همکاری می‌کند. همچنین بسیاری دیگر از دستگاه‌ها به سامانه املاک و اسکان متصل شده‌اند. هرچند معتقدم با همان روش خوداظهاری وضعیت سکونت بسیاری واحدها شفاف می‌شود و انتظار می‌رود در این مدت دو تا سه سال تمام اطلاعات املاک کل کشور در سامانه ثبت شود.

منبع: خراسان نیوز

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها