کد خبر: 595391
تاریخ انتشار :

5 مورد از خاطرات سیاستمداران معروف جهان که در کتاب ها آمده است

5 مورد از خاطرات سیاستمداران معروف جهان که در کتاب ها آمده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در این مقاله پنج کتاب از نمونه خاطرات سیاستمداران معروف جهان را به شما معرفی می‌کنیم که به یکی از دو روش بالا به چاپ رسیده‌اند.

  1. آنچه در اتاق اتفاق افتاد

ریاست جمهوری دونالد ترامپ با انواع اتفاقات و تصمیم‌گیری‌هایی همراه بود که هر کدام به نحوی باعث تعجب دنیا می‌شدند. ترامپ با رفتارهایش جنجال زیادی به پا کرد و با انتقاد از کسانی که برایش کار می‌کردند، شعله جنجال‌ها را بیشتر کرد. یکی از این رفتارها اخراج جان بولتن بود، سومین مشاور امنیت ملی آمریکا که ترامپ نپسندید. این اقدام ترامپ منجر به افشاگری بولتون و نوشتن کتاب « آنچه در اتاق اتفاق افتاد » شد. کتابی که اگر چه نتوانست رتبه خوبی از good reads به دست آورد؛ اما به دلیل افشاگری‌ها فروش بالایی پیدا کرد و به یکی از خواندنی‌ترین کتاب‌های سیاسی دوران معاصر آمریکا تبدیل شد. در این کتاب از پس پرده اتفاقاتی که در کاخ سفید می‌افتد، مطلع خواهید شد و درباره شخصیت‌های سیاسی آمریکا اطلاعات زیادی به دست خواهید آورد.

  1. شدن

وقتی صحبت از باراک اوباما می‌شود، کمتر کسی می‌تواند او را بدون همسرش میشل تصور کند؛ زنی که هشت سال ریاست جمهوری اوباما، بانوی اول کشور بود و مسئولیتی حساس بر شانه‌هایش. کتاب «شدن» شرح حال و خاطرات میشل اوباما نه تنها از هشت سال ریاست جمهوری همسرش است؛ بلکه از ابتدای کودکی او را در بر می‌گیرد و از دید خود او به خواننده نشان داده می‌شود او برای رسیدن به جایگاهی که در آن قرار دارد از چه مسیرهایی گذشته است و متحمل چه سختی‌هایی شده.

جالب است بدانید موقعیت مالی خانواده میشل بسیار معمولی بوده و او برای درس خواندن و درخشیدن در بهترین دانشگاه‌های آمریکا مثل هاروارد و پرینستون زحمت زیادی کشیده است. موقعی که مشغول کار در یک شرکت حقوقی بود، آوازه باراک را می‌شنود که آن موقع به عنوان یک جوان موفق شناخته می‌شد. ورود باراک به محلی که میشل هم در آن مشغول به کار بود، سرآغاز آشنایی این زن و شوهر را رقم می‎‌زند. آن‌ها صاحب دو دختر می‌شوند. در این کتاب میشل ترکیبی از تجربیات شخصی و سیاسی-اجتماعی خود را به خواننده ارائه می‌دهد که خواندن آن خالی از لطف نیست

  1. نبرد من

5 مورد از خاطرات سیاستمداران معروف جهان که در کتاب ها آمده است

مردان جنگ طلب زیادی در طول تاریخ خون افراد بی‌‎گناه زیادی را ریختند؛ چون نه تنها تشنه قدرت بودند؛ بلکه هیچ اندیشه‌ای جز اندیشه خودشان را به رسمیت نمی‌شناختند. آدولف هیتلر یکی از این مردان بود که توانست فجیع‌ترین کابوس‌های بشری را تصویر کند و به واقعیت برساند. کتاب «نبرد من» نوشته رهبر آلمانی است که با استفاده از تفکرات ضد انسان دوستانه‌اش شعله جنگ را برافروخت و دنیا را به ورطه نابودی کشاند. او در این کتاب با افتخار درباره رویکردها و تفکراتش درباره اینکه آلمان باید برای استفاده از منابع کشورهای دیگر به پا خیزد و بجنگد صحبت کرده است. از نظریات داروین وام گرفته و اعلام کرده نژاد یهودی نظم جهان را به هم می‌زند و باید از روی زمین محو شود. اردوگاه‌های کار اجباری، اتاق گاز و پاکسازی از نتایج این اعتقادات وحشتناک بود. عجیبتر اینکه هیتلر می‌توانست با ایجاد جو احساسی و بهره گیری از رسانه جدید رادیو حرف‌هایش را به مردم دیکته کند و برای خودش طرفدارانی بیابد. برای اطلاعات بیشتر درباره عقاید هیتلر این مطلب را بخوانید. کتاب نبرد من اثر آدولف هیتلر با ترجمه فرشته اکبرپور به فارسی برگردانده شده است و در دسترس علاقمندان به تاریخ قرار دارد.

  1. تراژدی تنهایی

دکتر محمد مصدق اگر چه به دلیل تلاش‌هایش برای از دست ندادن منابع ملی به بیگانگان در میان آن‌ها چهره محبوبی نبود؛ اما مردم کشورش او را بسیار دوست داشتند و هنوز هم با احترام از او یاد می‌کنند. او تمام قد برای حفظ منابع ملی ایران ایستاد و بالاخره توانست نفت ایران را به سرمایه‌ای ملی تبدیل کند. این شخصیت تاریخی نه تنها نظر ایرانی‌ها را در طول تاریخ به خودش جلب کرد؛ بلکه روزنامه نگاران و محققان خارجی زیادی هم نسبت به زیادی او کنجکاو هستند. یکی از این افراد کریستوفر دوبلگ، خبرنگار بریتانیایی است که مجموعه‌ای از تحقیقات جامع را نه تنها درباره زندگی سیاسی دکتر مصدق؛ بلکه درباره زندگی شخصی او انجام داد. نتیجه این تحقیقات کتاب «تراژدی تنهایی» است که بعضی آن را یکی از جامع‌ترین کتاب‌ها درباره شخصیت مصدق می‌دانند. این کتاب حاوی خاطرات و نکاتی است که برای اولین بار توسط دوبلگ منتشر شده‌اند. تراژدی تنهایی را بهرنگ رجبی ترجمه کرده و نشر چشمه به انتشار رسانده است.

  1. حرمسرای قذافی

5 مورد از خاطرات سیاستمداران معروف جهان که در کتاب ها آمده است

مسلما معمر قذافی هیچ وقت خودش دست به کار نوشتن کتابی در هیبت «حرمسرای قذافی» نمی‌شود؛ اما آنیک کوژان زحمت این کار را کشید و خاطرات ثریا، دختری زیبا را که روزی از مدرسه‌اش ربوده شد و در نهایت سر از حرمسرای دیکتاتور لیبی، یعنی قذافی درآورد، به تصویر کشید. آنیک کوژان یک خبرنگار حوزه جنگ در فرانسه است که سال 2011 برای انجام تحقیقاتی درباره بررسی نقش زنان در انقلاب لیبی، راهی طرابلس شد و در پایان این سفر با ثریا برخورد کرد. نتیجه این برخورد هم زندگی کوژان را عوض کرد و هم زندگی ثریا را.

ثریا یکی از ده‌ها قربانی جنسی سیستم حرمسرای قذافی بود که تصمیم گرفت سکوت درباره تعرضات و خشونت‌های جنسی را که بر او رفته بود، بشکند. بعد از او زنان دیگری هم لب به سخن گشودند و دنیا متوجه شد معمر قذافی در باب العزیزیه مرتکب چه جنایت‌هایی شده است. حرمسرای قذافی یکی از پرفروش ترین کتاب ‎های سیاسی و نتیجه تحقیقات و مصاحبه‌های کوژان است . این کتاب با ترجمه بیژن اشتری به فارسی برگردانده شده است و با صدای معصومه عزیز محمدی قابل دانلود برای کسانی است که دوست دارند در حین رانندگی یا انجام کار کتاب صوتی بشنوند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها