کد خبر: 595829
تاریخ انتشار :

کرونا و اربعین 99

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بی تعارف یکی از نگرانی های کادر درمانی کشور گردهمایی‌هایی است که در مراسم سوگواری سیدالشهدا قرار است ایجاد شود. چندی پیش که داشتیم به محرم نزدیک می‌شدیم پزشکان از مسئولان و پزشکان از مردم خواستند در مراسم سوگواری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. همین هم شد. جلسات سوگواری برگزار شد و عزاداران هم الحق والانصاف فاصله‌های اجتماعی را رعایت کردند و نشان دادند حواسشان به خطرات احتمالی هست. روزگار عجیبی شده، هیچ چیز سر جای خودش نیست.

کرونا دنیا را تغییر داده و به تبع آن همه عادات مردم نیز دستخوش تغییر شده است. اگر کرونا نبود مراسم پیاده‌روی اربعین با شور و شوق هر ساله برگزار می‌شد ولی این روزها وضعیت ویژه‌‌ای بر جهان حاکم شده است. اگر به خودمان بود بی وحشت از هر چیزی در مراسم عزاداری شرکت می‌کردیم و مثل هر سال در سوگ حضرت سیدالشهدا اشک می‌ریختیم و سینه می‌زدیم و عزاداری می‌کردیم ولی چه کنیم که دنیا دارد روی دیگرش را به ما نشان می‌دهد و اختیار خیلی چیزها دست ما نیست. در این موقعیت اگر مردم مثل روزهای تاسوعا و عاشورا حواسشان به کرونا باشد و ازدحام‌های سنگین درست نکنند و به عزاداری‌های خانگی نیز بی توجه نباشند و اگر در مراسمی شرکت کردند، از ماسک استفاده کنند و فاصله‌ها را نادیده نگیرند، این نگرانی را هم مثل خیلی نگرانی‌های دیگر پشت سر خواهیم گذاشت.

ما چه در خانه باشیم چه در خیابان، چه توی یک تکیه کوچک باشیم چه در بین الحرمین دلم به یاد حسین بن علی می‌تپد. این محبت چیزی نیست که یک روزه و یک شبه بوجود آمده باشد، با شیر مادر بهمان منتقل شده و با مرگ هم از وجودمان رخت نمی‌بنند. ماجرای من و معشوق مرا پایان نیست/ آنچه آغاز ندارد نپذیرد انجام. شاید خیلی از مشتاقان به حرم سیدالشهدا دلشان می‌خواست مراسم اربعین امسال را کنار مرقد مطهر امام حسین و حضرت عباس بگذارنند ولی موانعی که ایجاد شده اجازه این کار را نمی‌دهند. با این همه بعد منزل نبود در سفر روحانی. ما حتی اگر در خانه‌مان نشسته باشیم، دلمان در حرم سیدالهشداست. خدا به حق حسین مردم جهان را از شر این بیماری عجیب نجات بدهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها