کد خبر: 599927
تاریخ انتشار :

کندی پرتقال؛ بمب ویتامین ث برای مبارزه با کرونا

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

چی لازم دارم: شکر نصف لیوان پوست پرتقال دو عدد پرتقال متوسط آب یک لیوان جوهر لیمو نصف قاشق چایخوری آماده سازی: 5 دقیقه زمان پخت: 75 دقیقه مجموع زمان پخت: 80 دقیقه چه جوری درست میشه: پرتقال را به چهار قسمت تقسیم کنید. بهتر است قسمت بالای پرتقال را برش دهید. قسمت سفید و تلخ پوست پرتقال را جدا کنید. پوست پرتقال ها را خلال کنید.

یک شب داخل آب بگذارید. طی این مدت چندین بار آبش را عوض کنید. به مقدار کافی رویش آب بریزید و ده دقیقه جوشانده و آبکش کنید تا تلخی آن گرفته شود. سه یا 4 مرتبه دیگر این کار ار تکرار کنید. اگر دیدید هنوز تلخ است، یک بار دیگه بجوشانید و آبکش کنید. یک لیوان آب و نصف لیوان شکر و نصف قاشق چایخوری جوهر لیمو رویش بریزید و بگذارید با حرارت خیلی کم جوشیده و قوام آید. سپس داخل صافی بریزید و دو ساعتی صبر کنید تا شربتش برود. بعد داخل شکر بغلطانید و در سبد بچینید تا کامل خشک شود.

برای من یک شب ماند و خشک شد. پوست مرکبات زود خشک می شوند. نکات برخی پوست پرتقال ها را پس از چند بار جوشاندن، داخل آب سرد ریخته و حداقل به مدت 12 ساعت در یخچال می گذارند و طی این مدت، 2 الی 3 بار آب آن را عوض می کنند. می توانید یک قاشق غذاخوری پودر ژله میوه ای (هر رنگی که دوست دارید) با یک چهارم لیوان آب جوش مخلوط کرده و در مراحل آخر پخت به خلالها اضافه کنید. برای تهیه پاستیل پوست مرکبات دیگر مانند نارنگی، لیمو، گریپ فروت و نارنج هم از همین روش می توانید استفاده کنید.

تنوع رنگ پوست مرکبات:

پوست گریپ فروت قطر بیشتری داشته و پاستیلی تر می شود.

می توانید پوست پرتقال را با پوست کن بکنید، ولی پرتقال شکری نازک چیپسی شکل خواهید داشت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها