کد خبر: 600891
تاریخ انتشار :

درمان کرونا چه هزینه هایی دارد؟

درمان کرونا چه هزینه هایی دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

از وقتی که ویروس کرونا در جهان شیوع پیدا کرده، همه جوامع و کشورها و مردم رو به خود مشغول کرده است. این ویروس باعث شده است که در کنار دغدغه های دیگر در زندگی، سوالات زیادی هم در مورد کرونا و بیماری کووید 19 در ذهن ما شکل بگیرد. برخی از این سوالات را مرور می کنیم:

چطور در مقابل کرونا از خودمان محافظت کنیم؟

چه مواد غذایی در مقابله با کرونا موثر هستند؟

چطور سیستم ایمنی بدن را قوی کنیم؟

چطور باید خریدها و سطوح محل کار و منزل را ضدعفونی کنیم؟

چطور باید از یک بیمار کرونایی مراقبت کنیم؟

چطور باید غیرحضوری خریدهای معمولا را انجام دهیم؟

چطور به صورت دورکاری و غیرحضوری کارهایمان را انجام دهیم؟

اینها سوالاتی هستند که مربوط به قبل از مبتلا شدن به کرونا هستند. یعنی ما با طرح این سوالات در ذهن سعی می کنیم که دانش خود را با شرایط ویژه ای که به واسطه شیوع ویروس کرونا در آن قرار داریم تطبیق دهیم و بتوانیم شرایط بهتری را رقم بزنیم.

اما اگر خدای نکرده به ویروس کرونا مبتلا شدیم، اوضاع کمی متفاوت خواهد بود. اینجاست که باید به صورت خیلی جدی، به درمان بپردازیم و ضمن قرنطینه کردن خودمان، از بهترین روش های حمایتی برای پشت سر گذاشتن این مشکل جدی استفاده می کنیم. به این امید که زودتر بتوانیم به زندگی عادی برگردیم.

اما درمان کرونا در کنار داشتن علم و آگاهی و اقدام به موقع، نیازمند صرف هزینه هم هست. که اگر بتوانیم این هزینه ها را به موقع و بدون دغدغه انجام دهیم، راحت تر می توانیم درمان را پیگیری کرده و سلامت خود را بازیابی کنیم. اما هزینه های درمان کرونا چیست؟

هزینه های مربوط به تست اولین هزینه ها هستند. تست کرونا که بهترین آن PCR یا تست سواپ بینی است، در حال حاضر بهترین روش تشخیص بیماری کرونا است. در صورت ابتلا هم باید بلافاصله توسط پزشک ویزیت صورت گیرد و در صورتی که پزشک تشخیص دهد که نیاز به درمان حمایتی در بیمارستان یا مرکز درمانی است، باید بلافاصله نسبت به بستری در بیمارستان اقدام گردد. اینجاست که بیماری حاد شده است و کیفیت این درمان و اقدام به موقع برای آن می تواند فاصله بین مرگ و زندگی باشد. حتی در برخی بیماران بستری شدن در بیمارستان منجر به انتقال به آی سی یو و درمان با دستگاه اکسیژن است که حادترین بخش بیماری محسوب می شود.

با خود فکر کنید که این درمان می تواند در یک بیمارستان دولتی و با کیفیت معمولی صورت پذیرد، یا اینکه در یک بیمارستان خصوصی با کادر درمان کافی و پزشکان متخصص که وقت کافی برای درمان بیمار خود دارند به همراه باشد. مشخص است که همه دوست دارند در این مواقع در بیمارستان های خصوصی بستری شوند و درمان بیماری کرونا را در این بیمارستان ها و مراکز درمانی پیگیری کنند. اما هزینه های درمان بیماری کووید 19 واقعا در بیمارستان های خصوصی بسیار بالاست.

برای پرداخت این هزینه ها چه باید کرد؟

بهترین روش، استفاده از بیمه درمان کرونا است. شرکت بیمه سامان اقدام به طراحی بیمه ای نموده است که بتوان با استفاده از آن هزینه های بستری و درمانی بیماری کرونا را پرداخت کنید.

بیمه سه گانه کرونا سامان، همانطور که از اسمش پیداست، سه نوع پوشش دارد. اولین پوشش آن هزینه پزشکی و درمانی در زمان بستری در بیمارستان است. پوشش دوم، غرامت روزانه مشخصی است که به شخص به ازای روزهایی که در بیمارستان بستری شده پرداخت می شود، و پوشش سوم، سرمایه فوت بر اثر کرونا است که در صورتی که خدای نکرده شخص بر اثر بیماری کرونا فوت کرد، مبلغ مشخصی تحت عنوان سرمایه فوت به ذینفع بیمه نامه که خود مشخص کرده است پرداخت می شود.

بیمه کرونا سامان در بازه های زمانی یک ماهه، سه ماهه، و سالیانه قابل خریداری است. همچنین این بیمه نامه طرح های مختلفی دارد که با سقف پوشش های متنوع ارائه می شود تا هر شخص بتواند بسته به میزان مبلغی که به این بیمه نامه اختصاص می دهد، بتواند طرح مناسب شرایط خود را انتخاب کند.

همچنین برای خرید بیمه سه گانه کرونا می توانید به وب سایت نمایندگی بیمه سامان شیرخانی مراجعه نمایید. با استفاده از سامانه خرید اینترنتی بیمه، شما نیازی نیست که از خانه خارج شوید و بلافاصله بعد از خرید نیز گواهی بیمه خود را دریافت نموده و می توانید دانلود کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها