کد خبر: 601170
تاریخ انتشار :

علائم و نشانه‌های کمبود روی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روی نقش مهمی در توسعه و عملکرد بدن ما دارد ، از جمله:

از رشد و نمو پشتیبانی می کند: روی برای رشد و تقسیم سلول مهم است. در دوران رشد جنینی ، نوزادی و کودکی مورد نیاز است. مصرف مکمل روی در دوران بارداری احتمال تولد زودرس و همچنین بیماری و مرگ و میر نوزادان و کودکان را کاهش می دهد. تخمین زده می شود که بیش از ۸۰ درصد زنان باردار در سراسر جهان از دوزهای توصیه شده روزانه روی برخوردار نیستند. عملکرد ایمنی بدن را تقویت می کند: معروف است که روی علائم سرماخوردگی را بهبود می بخشد ، و حتی در بسیاری از داروهای بدون نسخه سرماخوردگی وجود دارد. روی با اتصال به ویروس ها به گونه ای از ورود آنها به سلول های ما جلوگیری می کند. روی همچنین از تکثیر ویروس ها جلوگیری کرده و در ترمیم زخم و ترمیم بافت نقش دارد. واکنش های بیوشیمیایی را تسهیل می کند: حفظ سطح ثابت روی برای بدن ضروری است زیرا بسیاری از واکنش های متابولیک را تحریک می کند ، مانند توانایی روده کوچک در هضم غذا. در حقیقت ، روی برای بیش از ۳۰۰ واکنش شیمیایی در بدن لازم است. علائم و نشانه های کمبود روی

علائم کمبود روی در افراد مختلف متفاوت است ، زیرا این ماده معدنی در طیف گسترده ای از عملکردهای بدن نقش دارد.

علائم موارد خفیف کمبود روی عبارتند از:

زخم های پوستی کم شدن حس چشایی یا بویایی میل جنسی پایین در مردان تغییر شکل ناخن ها بهبود ضعیف زخم ریزش مو پوست خشن کمبود شدید روی می تواند علائمی مانند:

اختلال شناختی عفونت های مکرر توقف رشد در کودکان و نوجوانان هیپوگنادیسم در مردان ، زمانی است که بدن تستوسترون کافی تولید نمی کند ضایعات پوستی داشته باشد. سطح طبیعی روی در خون بین ۰.۶۶ تا ۱.۱۰ میکروگرم در میلی لیتر است. کمبود روی زمانی اتفاق می افتد که سطح روی در خون به زیر آن محدود شود. اگر کمتر از میزان توصیه شده روزانه مصرف کنید ، این اتفاق می افتد.

برخی از افراد در معرض خطر کمبود روی قرار دارند ، مانند کسانی که:

اعتیاد به الکل سندرم روده تحریک پذیر( IBS ) سندرم سو Mala جذب - که جذب مواد مغذی را برای روده ها دشوار می کند آکروودرماتیت انتروپاتیکا - یک بیماری ژنتیکی نادر است که از جذب مناسب روی توسط افراد جلوگیری می کند افرادی که رژیم های غذایی گیاهخواری را دنبال می کنند نیز ممکن است در معرض خطر کمبود روی باشند. زیرا اسید فیتیک - ماده طبیعی موجود در گیاهان و دانه ها - می تواند به روی متصل شود و باعث کاهش جذب روی شود.

خوردن بیش از حد فیبر همچنین می تواند باعث کاهش جذب روی شود.

درمان کمبود روی

بسته به علت کمبود روی ، پزشک ممکن است تغییرات رژیم غذایی و مکمل های بالقوه روی را توصیه کند.

پس از تشخیص ، پزشک ممکن است یک مکمل روی برای شما تجویز کند که دو تا پنج برابر مقدار روزانه توصیه شده روی تا شش ماه باشد. سطح مصرف بالای روی ۴۰ میلی گرم در روز برای بزرگسالان و ۴ میلی گرم در روز برای نوزادان زیر شش ماه است. بیش از این مقدار می تواند عواقب منفی مانند مشکلات معده ، کلیه یا کبد ایجاد کند. به همین دلیل همیشه باید قبل از مصرف هر نوع مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

افرادی که دچار شرایط مغزی یا صدمات مانند تشنج ، صرع یا سکته مغزی شده اند ، نباید از مکمل های روی استفاده کنند. به این دلیل که آنها به احتمال زیاد دارای سد خونی مغزی ضعیفی هستند ، به این معنی که روی به راحتی وارد مغز می شود و خطر تشنج را افزایش می دهد.

منبع: شفقنا

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها