کد خبر: 601680
تاریخ انتشار :

جزئیات خودسوزی یک کارگر کرمانشاهی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، حسین خوش اقبال در جلسه ای که با دستور استاندار و به منظور بررسی این حادثه با حضور مدیرکل تامین اجتماعی، رئیس انجمن کارگران ساختمانی و معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی درمحل استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: باید با تشکیل کمیته ای به منظور بررسی حادثه و شناسایی مقصر و یا مقصران احتمالی هر چه زودتر مقصران حادثه خودسوزی کارگر کرمانشاهی مقابل ساختمان انجمن کارگران ساختمانی شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی ‌شوند.

وی افزود: لازم است از اعضای خانواده فرد مذکور دلجویی به عمل آید و برای کمک به معیشت آنان چاره اندیشی شود.

در ادامه این نشست امین سلیمانی معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه این فرد از بهمن ماه سال گذشته خود را به عنوان یک کارگر ساختمانی بیمه کرده است، گفت: بعد از بررسی های انجام شده بیمه این فرد تا بهمن ماه امسال نیز اعتبار دارد.

وی با اشاره به شایعات مختلف در خصوص این فرد گفت: تعدادی از رسانه ها و فضای مجازی به اشتباه خبر خودسوزی این فرد را به علت نداشتن بیمه بیکاری ذکر می‌کنند در صورتی که این موضوع اصلاً صحت ندارد.

ایمان بیوس مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه نیز با تشریح جزئیات ماجرا و روند پرونده بیمه ای این فرد گفت: فرد مذکور برای تمدید بیمه خود به عنوان کارگر ساختمانی به انجمن کارگران ساختمانی استان مراجعه و تقاضای تمدید عضویت می‌کند که کارشناسان این انجمن در بازرسی از محل کار معرفی شده، وی را با لباس مکانیکی خودرو می‌بینند و با همین دلیل با تمدید درخواست وی (بیمه کارگری) مخالفت می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه این فرد به منظور رسیدگی به درخواستش روز بعد به انجمن مراجعه و پس از جدال لفظی با منشی، تهدید به خودسوزی می کند، گفت: متاسفانه فرد مذکور پس از جدال لفظی خود را در مقابل انجمن به آتش می‌کشد و در نهایت به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل می شود و پس از بستری شدن به دلیل سوختگی پس از گذشت ساعتی دچار ایست قلبی شده و جان خود را از دست می دهد.

سید حاجی علی حاجتخواه رئیس انجمن کارگران ساختمانی نیز در این جلسه با بیان اینکه این فرد تا چند مرحله می توانست نسبت به نظر کارشناس اعتراض کند، گفت: در صورت اعتراض به رای کارشناس توسط این فرد ما بر اساس قانون موظف بودیم به پرونده رسیدگی کنیم اما متاسفانه مشخص نیست چرا وی در اولین مراجعه اقدام به خودسوزی کرده است که این موضوع نیز جای بررسی دارد.

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها