کد خبر: 602645
تاریخ انتشار :

بهترین زمان برای زایمان چه موقع است؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دکتر محمد احمدیان اظهار کرد: هر مادر باردار در طول فرآیند بارداری آموزش‌های کلاس‌های 8 ساعته آمادگی زایمان را فرا می‌گیرد که یکی از موضوعات در بحث زمان زایمان است، این کلاس‌ها در ایام کرونا تعطیل نشده و تنها نوع برگزاری آن از حضوری به مجازی تغییر کرده است..

وی افزود: بهترین زمان برای زایمان در موعد فیزیولوژیک است و قبل و بعد از این زمان هم برای مادر و هم برای نوزاد بسیار خطرناک است و ضمن آسیب‌رسانی به رحم و عدم شیردهی مطلوب را به همراه دارد، ضمن اینکه در نوزاد هم به قلب، ریه، سیستم عصبی و سیستم ایمنی بدن او آسیب می‌زند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مصرف داروهای شیمیایی و گیاهی شیرافزا، مشکل کمبود شیر مادر را حل می‌کند، اما در کیفیت آن نتیجه مؤثر ندارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در کلاس‌های مشاوره شیردهی کسانی حضور دارند که قربانی زایمان نابه‌هنگام شدند و اکنون در شیردهی دچار مشکل هستند.

دکتر احمدیان تصریح کرد: والدینی که ذوق‌زده از ثبت تاریخ 99.9.9 در شناسنامه فرزندشان، در صف سزارین می‌ایستند، غافل از اینند‌که ممکن است قصه مادران و فرزندانی که قربانی تولد در تاریخ خاص شدند برایشان تکرار شود و نباید با تصمیم احساسی اجازه دهند که تجربه‌های تلخ دیگران برای خودشان تکرار شود.

وی با ذکر این نکته که طی سال‌های اخیر تمایل خانواده‌ها به این تاریخ‌ها بیشتر شده و تعداد تولدها در این روزها بیشتر از حد معمول بوده و آمار زایمان‌ها حداقل دو برابر تعداد روزهای عادی بوده است، تأکید کرد: در کلاس‌های آموزشی مادران باردار ضمن تشویق بر زایمان سالم، هشدارهای لازم در خصوص آسیب‌رسانی به مادر و فرزند در زایمانی که قبل از موعد مقرر صورت می‌پذیرد داده می‌شود.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: عمدتاٌ این آسیب‌ها در زایمان‌های اول و دوم مادران باردار مشاهده شده و از زایمان سوم به بعد اینگونه خطاها و اشتباهات دیده نشده است.

دکتر احمدیان بیان کرد: والدین بگذارند که زایمان با روند فیزیولوژیک و با نظر جمعی تیم سلامت (پزشک زنان، ماما و رابط مرکز بهداشت) انجام شود تحت تأثیر مواردی همچون تولد در تاریخ خاص قرار نگیرند و سلامت مادر و فرزند در اولویت نخست قرار دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها