کد خبر: 603046
تاریخ انتشار :

هشدار برنده جایزه صلح نوبل نسبت به افزایش خشونت و قاچاق زنان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از آسوشیتدپرس، این فعال ۲۷ ساله که توسط نیروهای داعش در عراق به بردگی جنسی گرفته شده بود، اظهار کرد حکومت‌نظامی، قرنطینه و محدودیت‌های سفر وضع شده توسط دولت‌ها به منظور کاهش شیوع ویروس، عواقب ناخواسته‌ای برای زنان سراسر جهان داشته است.

وی خاطرنشان کرد: همه‌گیری به جای کاهش قاچاق انسان و خشونت مبتنی بر جنسیت، خطر استثمار و وحشی‌گری علیه آسیب‌پذیرترین افراد را افزایش داده است. بسیاری کشورها از هنگام آغاز همه‌گیری شاهد افزایش گزارش‌های حاکی از خشونت خانگی بوده‌اند.

مراد گفت، تنش‌های خانگی در فضاهای زندگی محدود، تشدید شده‌اند و دستورات خانه‌نشینی در حال افزایش بیشتر قاچاق زیرزمینی انسان، دور از چشم نیروهای انتظامی است.

وی افزود: منابع اندکی که برای پیشگیری، نجات و بازپروری تعیین شده در حال کم شدن هستند. در نتیجه، سلامت و امنیت زنان در معرض خطر قرار گرفته است. برای بسیاری از زنان در حال حاضر دسترسی به حمایت روانی و مراقبت سلامتی دشوار شده است.

نادیا مراد که عضوی از اقلیت ایزدی‌های عراق است، در میان هزاران زن و دختری بود که در سال ۲۰۱۴ توسط شبه‌نظامیان داعش به اسارت و بردگی جنسی گرفته شده بودند. مادر و شش برادر او به دست داعش در عراق کشته شدند. وی پس از فرار و پناه جستن در آلمان، به نمایندگی از زنان و دختران به فعالیت پرداخت و جایزه مشترک صلح نوبل را در سال ۲۰۱۸ دریافت کرد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها