کد خبر: 604170
تاریخ انتشار :

اولتیماتوم معاون استاندار لرستان به مالکان ژنراتورسازی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اسد عبدالهی ۲۱ آذر ماه، خاطرنشان کرد: شرکت ژنراتورسازی خرم‌آباد در محل شرکت پوشاک لرستان سابق و متعلق به بخش خصوصی است که طی سال‌های ۸۱ تا ۸۵ تسهیلاتی حدود ۴۰ میلیارد ریال در بخش سرمایه ثابت و سرمایه در گردش از بانک صنعت و معدن دریافت کرده است.

وی افزود: این واحد اقتصادی علیرغم دریافت کامل تسهیلات، قادر به تولید تجاری ژنراتور نشده و صرفاً تا سال ۸۸ اقدام به تعمیر برخی ژنراتورهای سایر کارخانه‌ها کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان تصریح کرد: با توجه به معوق شدن تسهیلات شرکت مذکور و غیر فعال بودن آن، بانک صنعت و معدن براساس مصوبات متعدد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استانی و سایر مراجع برای اعطای فرصت با هدف راه‌اندازی مجدد کارخانه اقدام کرده که متأسفانه مدیریت شرکت ژنراتورسازی هیچگونه فعالیتی در این راستا اجرا نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: نهایتاً در سال ۹۶ بانک مذکور پس از پرداخت بدهی‌های تأمین اجتماعی و مطالبات کارگران، اقدام به تملیک محل اجرای طرح کرده است.

عبدالهی یادآور شد: در همین راستا طی رایزنی‌های صورت گرفته و به رغم تملیک شرکت توسط بانک و اینکه ارزش واقعی کارخانه در حدود ۵۰ میلیارد تومان تخمین زده شده، بانک عامل با اقاله کارخانه توسط مدیران شرکت و عودت مجدد صرفاً در قبال واریز ۲۵ میلیارد تومان بدهی‌های بانک موافقت کرده و مزایده شرکت را متوقف کرده است.

وی تأکید کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده منتظر فعال شدن مجدد شرکت هستیم و بحث‌هایی همچون فروش برای تغییر کاربری بی‌پایه و اساس است چرا که صرفاً کاربری صنعتی برای این مجموعه تعریف شده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها