کد خبر: 604939
تاریخ انتشار :

نجات 344 دانش آموز ربوده شده از چنگ بوکوحرام

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مقامات دولتی نیجریه اعلام کردند که بیش از 300 دانش آموز این کشور که اخیرا از سوی نیروهای تروریستی بوکوحرام ربوده شده بودند نجالت یافتند.

«عبدول لاباران» از مقامات محلی نیجریه می‌گوید، ارتش نیجریه 344 نفر از این دانش آموزان را نجات داده است.

این دانش آموزان هفته گذشته از یک مدرسه راهنمایی در شهر کانکارا در ایالت کاتسینا ربوده شده بودند.

گروه تروریستی بوکوحرام روز پنجشنبه ویدئویی را منتشر کرد که در آن ده‌ها پسر نوجوان ربوده شده توسط این گروهک نشان داده می‌شود.

لابارن به شبکه سی ان ان گفته، دانش آموزانی که در ویدئوی بوکوحرام نشان داده شده همانهایی بودند که به تازگی ربوده شده‌اند.

«گاربا شنو» سخنگوی ریاست جمهوری نیجریه در حساب توئیتری خود نوشت، محمد بوحاری رئیس جمهور این کشور از آزادی این کودکان استقبال کرده است و وضعیت آنها را بعد از بازگشت خوب و تسکینی برای خانواده هایشان توصیف کرده است.

مقامات نیجریه جزئیات بیشتری از چند و چون عملیاتهای که منجر به آزادی این دانش آموزان شده ارائه نکرده‌اند.

پیش از این نیز مقامات نیجریه ای از آزادی 17 نفر دیگر از این دانش آموزان خبر داده بودند.

بنا بر گزارش آناتولی، طی یک دهه اخیر تا کنون، تروریست‌های بوکوحرام سه بار دست به ربایش دانش آموزان زده‌اند. آنها اولین بار در سال ۲۰۱۴ تعداد ۲۷۰ دختر دانش آموز و در سال ۲۰۱۸ هم ۱۱۰ دختر را ربودند.

بوکوحرام، در سال ۲۰۰۹ یک شورش و جنگ خونین را در شمال شرقی نیجریه به راه انداخت و بتدریج دامنه حملات خود را به کشورهای همسایه شامل نیجر، چاد و کامرون گسترش داد. این گروه تروریستی همچنین در سال ۲۰۱۵ ارتباط و بیعت خود را با داعش اعلام کرد.

بنا بر اعلام دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل، در نتیجه فعالیتهای تروریستی یک دهه‌ اخیر بوکوحرام در نیجریه، بیش از ۳۰۰۰۰ نفر کشته و نزدیک به ۳ میلیون شخص بی‌خانمان شده‌اند.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها