کد خبر: 605187
تاریخ انتشار :

مشاوره حقوقی کیست؟

مشاوره حقوقی کیست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امورحقوقی نیز به‌ عنوان یکی از زیرساخت‌های حیاتی حفظ جامعه به شمار می‌رود. مشکلات و مسائل حقوقی امروزه به قدری پیچیده شده که صرفاً گرفتن مشاوره حقوقی کافی برای حل مشکلات نمی باشد. بنابراین، بهره مندی از وکیل متخصص و با تجربه می‌تواند پیشگیری موفقی قبل از بروز مشکلی با درمان پیچیده باشد.

از طرفی علم حقوق و پرونده های حقوقی نیز به قدری تخصصی گردیده است که مشاوره حقوقی در هر زمینه نیازمند مطالعات و تجربیات بسیار است. به کرات دیده ایم که مشاوره حقوقی نادرست پرونده را پیچیده و در مواردی به پرونده لاینحل تبدیل شده است که نتیجه آن چیزی جز پایمال شدن حقوق افراد نمی باشد.

مشاوره با وکیل ملکی

تعداد قابل توجهی از پرونده های دادگستری مربوط به پرونده های ملکی الزام به تحویل ملک، تأیید و اثبات وقوع بیع، استرداد ثمن معامله، خسارت تأخیر در انجام تعهد، الزام به تنطیم سند پیش فروش، الزام به تنظیم سند رسمی ملک، مطالبه اجرت المثل ملک و غیره می باشد. و به جهت پیچیدگی و تخصصی بودن این پرونده ها و عدم تسلط و آگاهی عموم مردم از قوانین مربوط به مسائل ملکی باعث شده افرادی که مشکلات ملکی دارند به دنبال بهترین وکیل ملکی یا وکیل متخصص ملکی باشند .

یکی از ویژگیهای وکیل ملکی علاوه بر آشنایی به رویه محاکم در پرونده های ملکی ، تسلط و شناخت کامل به قوانین مربوط به مسائل ملکی از جمله قانون پیش فروش ساختمان ، قانون ثبت اسناد و املاک ، قانون تملک آپارتمان ها ، قانون زمین شهری ، قانون افراز و فروش املاک مشاع ، قوانین کیفری و حقوقی مربوط به املاک و دیگر قوانین مرتبط می باشد .

به همین جهت بهتر است وکیلی که در این پرونده ها اعلام وکالت یا به عبارتی ورود پیدا می کند به قوانین و مقررات کیفری مرتبط ، آراء وحدت رویه و نظریات مشورتی در این زمینه نیز تسلط کافی و لازم داشته باشد.

مشاوره با وکیل کیفری

وکیل کیفری شخصی است که در حوزه دعاوی کیفری از جمله خیانت در امانت، قتل، ضرب و حرج، کلاهبرداری، سرقت، انتقال مال غیر و.... تخصص و تبحردارد. داشتن وکیل کیفری در اینگونه دعاوی بسیارحائز اهمیت است. زیرا، ممکن است به دلیل عدم دفاع صحیح متهم مجازات بشود که در بسیاری موارد مانند جرم قتل عمد می تواند آثاری به بار آورد که به هیچ عنوان قابل جبران نمی باشد.

حق استفاده از وکیل کیفری در اصل 35 قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است "در همه دادگاه‌ها طرفین دعوی حق دارند برای خود وکیل انتخاب نمایند و اگر توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند باید برای آنها امکانات تعیین وکیل فراهم گردد." قسمت اخیر این اصل به این موضوع اشاره دارد که در برخی از موارد مثل جرائم مستوجب مجازات سلب حیات چنانچه شخص امکان دسترسی به وکیل نداشته باشد یا نتواند وکیل مناسبی را انتخاب نماید به او وکیل معاضدتی داده می شود.

مشاوره با وکیل خانواده

وکیل خانواده به پرونده هایی مانند طلاق به درخواست زوجه، طلاق به درخواست زوج ، مطالبه مهریه ، اجرت المثل ایام زوجیت ، بررسی نفقه زوج ، نفقه فرزند ، حضانت فرزند، تقاضای ازدواج مجدد ، الزام به تمکین ، مطالبه نفقه را بررسی می کند.

یکی از مهمترین پرونده های خانوادگی پرونده های طلاق است مانند طلاق توافقی، طلاق از طرف مرد و یا طلاق از طرف زن. پر واضح است با توجه به این که در شرع مقدس و قانون، طلاق به دست زوج است گرفتن طلاق از جانب زن، دعوای کاملا فنی و دشوار محسوب می شود. وکیل مجرب و وکیل خوب برای طلاق می تواند سیر طلاق را با توجه به علم و تجربه و آشنایی با رویه دادگاه برای شما همراه کند.

انتخاب یک وکیل خانواده به شما کمک می کند تا روند قانونی مسائل حقوقی شما بسیار راحت تر شود و دیگر شما نگرانی برای مسائل حقوقی خود نخواهید داشت. داشتن یک وکیل خانواده در زندگی ضروری است و باعث می شود وقتی شما مشلکی روبرو شدید وکیل در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل شما را حل می کند .

خصوصیات یک وکیل خانواده

1-داشتن تخصص و تجربه : وکیل خانواده با تجربه به شما در تصمیم گیری های درست کمک می کنند و مراحل درست را در طول فرایند انجام می دهند. هنگامی که شما یک وکیل را در کنار خود دارید، می توانید مسائل پیچیده را مرتب و به راحتی حل کنید. شما می توانید مطمئن باشید که مشاوره خوبی درباره مسائل مختلف دریافت خواهید کرد . وکیل بهترین کار را برای محافظت از منافع شما انجام خواهد داد.

2- داشتن مهارت : وکیل شما باید در رویکرد خود منطقی باشد، به طوری که مطمئن شوید که به درستی در حال انجام کار شما است. شما باید بتوانید تمام اطلاعات را به راحتی به اشتراک بگذارید و حداکثر شفافیت را در صورت امکان حفظ کنید . این به شما و وکیل شما کمک خواهد کرد تا پرونده شما بدون مشکل و به راحتی پیش برود و سرعت روند رسیدگی بسیار زیاد باشد.

3- داشتن سابقه کاری در زمینه خانواده : یکی از مزایای بهترین وکیل خانواده این است که بتواند به مخاطب خود اطمینان کامل دهد و مخاطب به او اعتماد کامل داشته باشد و با خیال راحت وکالت کارهای خود را به او بسپارد.

گروه وکلای یعقوبی

پر واضح است که انتخاب وکیل دادگستری چتر حمایتی برای جلوگیری از ورود خسارت‌های بیشتر و تضییع حقوق افراد می باشد. گروه وکلای یعقوبی با بیش از 15 سال سابقه وکالت و با داشتن وکلای با تجربه ومتخصص در زمینه وکالت در دعاوی کیفری، وکالت در دعاوی ملکی و وکالت در دعاوی خانواده و امور ثبتی آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان می باشند. گروه وکلای یعقوبی با هدف افزایش اطلاعات و فرهنگ حقوقی در جامعه و با تاکید بر علم و دانش و خردجمعی و استفاده از تخصص های مختلف در حوزه های گوناگون پاسخگوی نیاز تمامی افراد جامعه می باشد.

وکلای ما با بیش از هزاران پرونده موفق و فعالیت درهمه پرونده های حقوقی کیفری، حقوقی، ملکی و خانواده و با شعار عدالت برای همه افتخار خدمت به هموطنان عزیز را دارد. همچنین تلاش مدیریت و همکاران ما در این گروه این است که بتوانیم بهترین و جامع ترین روش ها و راه حل ها را بمنظور حل مشکلات به موکلین ارائه دهیم. امید است به یاری پروردگار بتوانیم قدم کوچکی درراه احقاق حقوق افراد جامعه برداریم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها