کد خبر: 605715
تاریخ انتشار :

جبران هزینه های سرطان

جبران هزینه های سرطان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

درصد زیادی از افرادی که سرطان گریبان‌گیر آن‌ها می‌شود به ناچار باید هزینه‌های گزافی را بابت درمان بپردازند. چون اکثر آن‌ها مشمول بیمه درمانی پایه و تکمیلی نیستند تا هزینه های سرطان را به این شکل جبران کنند.

تا چند سال اخیر، بیمه‌ای به نام بیمه درمان بیماری سرطان وجود نداشت. اما مدتی است که شرکت‌های معتبر توانسته‌اند بیمه مربوط به بیماری‌های سرطان را تقدیم ملت کنند و خوشبختانه در این بازه زمانی کوتاه، بیمه جبران هزینه‌های مربوط به سرطان بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفتند.

درباره بیمه درمان سرطان چه می‌دانید؟

بر خلاف تصور افراد، برای دریافت بیمه جبران هزینه های سرطان، لازم نیست هیچگونه آزمایشی انجام شود. البته این در شرایطی است که شخص به بیماری سرطان دچار نشده باشد و در سلامت کامل به سر ببرد.

هر کسی می‌تواند به صورت تکی، گروهی یا حتی خانوادگی برای دریافت این نوع بیمه اقدام کند. البته هر شرکتی یک سقفی برای سن متقاضی در نظر گرفته است که باید قبل از رسیدن شخص به آن سن مشخص، امور مربوط به اخذ بیمه انجام شود.

در زیر به مواردی اشاره کرده‌ایم که میزان پوشش بیمه سرطان را نشان می‌دهد. یعنی این بیمه، هزینه‌های زیر را پرداخت خواهد کرد:

  • هزینه‌های مربوط به بستری
  • هزینه‌های مربوط به شیمی‌درمانی
  • هزینه‌های مربوط به ویزیت دکتر
  • هزینه‌های مربوط به داروهای عمومی و خاص
  • هزینه‌های مربوط به حمل و نقل از طریق آمبولانس بیمارستان‌های دولتی
  • هزینه‌های مرتبط با تزریق آمپول‌های گوناگون
  • هزینه‌های مرتبط با سونوگرافی، ماموگرافی، آندوسکوپی، کلونوسکوپی و موارد مشابه
آنچه باید درباره بیمه درمان سازمانی بدانید

در بخش گذشته بیان شد که بیمه‌ جبران هزینه های سرطان، نه تنها به صورت تکی و انفرادی قابل دریافت است، بلکه گروهی و خانوادگی هم می‌توان برای اخذ آن اقدام کرد.

بیمه سرطان انفرادی با بیمه‌های گروهی یک سری تفاوت‌هایی دارد. البته این تفاوت‌ها بستگی به طرح شرکت بیمه مورد نظر دارد و نمی‌توان یک تبصره کلی برای آن تعیین کرد.

اما اصولا هزینه ماهانه‌ای که برای بیمه درمان گروهی پرداخت می‌شود، به مراتب کمتر از هزینه بیمه درمان انفرادی است.

هر چه تعداد گروهی که برای آن‌ها بیمه درمان سرطان اخذ می‌شود بیشتر باشد، هزینه‌ها شامل تخفیف‌های بیشتری نیز خواهند شد.

سایت تیم شیم به صورت تخصصی در حوزه بیمه های درمان سازمانی ( https://teemsheem.com/b2b ) فعالیت می کند.

چه زمان برای خرید بیمه سرطان اقدام کنیم؟

متاسفانه اگر متوجه بیماری سرطان شوید و بعد از آن بخواهید اقدام به خرید بیمه جبران هزینه های سرطان کنید یا زمانی که مبتلا به سرطان شده‌اید و هنوز از آن آگاهی ندارید به سراغ اخذ بیمه سرطان بروید، قرارداد شما با شرکت بیمه مورد نظر فسخ خواهد شد.

پس اگر می‌خواهید بدانید بهترین وقت برای خرید بیمه سرطان چه زمانی است، باید تا وقتی که از سلامت جسم خود اطمینان دارید به سراغ انجام امور دریافت بیمه سرطان بروید.

اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم که در حال حاضر خرید بیمه سرطان و پرداخت هزینه به صورت ماهیانه، سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

پس بهتر است افراد هیچگاه از آن غافل نشوند و برای رفاه حال خود، خانواده و گروهی که در مجموعه آن‌ها فعالیت می‌کنند، بیمه جبران هزینه‌ های سرطان را دریافت کنند.

کدام شرکت را برای خرید بیمه انتخاب کنیم؟

برای خرید بیمه جبران هزینه های سرطان، اول باید شرکت‌های ارائه‌دهنده این بیمه را بشناسید که متاسفانه یا خوشبختانه تعداد آن‌ها زیاد نیست.

هر کدام از این شرکت‌ها برای بیمه درمان بیماری سرطان، طرح‌های مختلفی دارند که با توجه به بودجه، نوع بیمه و موارد مشابه دیگر می‌توان یکی را انتخاب کرد.

اگر شخصی به بیماری سرطان دچار شود بدون آن که از قبل در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده باشد، طرح‌هایی توسط شرکت‌های بیمه‌گذار به او پیشنهاد می‌شود که شامل هزینه‌های درمان نخواهد شد. اما بعد از فوت او هزینه‌ای به خانواده متوفی پرداخت خواهد گردید.

برای دریافت هزینه‌های بیمه دو حالت وجود دارد:

  • اگر مرکزی که شخص برای انجام امور درمانی به آن مراجعه می‌کند با شرکت بیمه او قرارداد داشته باشد، دریافت هزینه‌های بیمه آسان خواهد بود. تنها کافی است فرد به بخش مربوطه در مرکز درمانی مراجعه کند و فرانشیز خود را بپردازد.
  • اگر مرکزی که شخص در آن به انجام امور درمانی پرداخته است با شرکت بیمه او قرارداد نداشته باشد، مرکز درمانی به او مدارکی می‌دهد که با ارائه این مدرک به شرکت بیمه‎‌کننده، هزینه‌ها قابل دریافت خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها