کد خبر: 606175
تاریخ انتشار :

آیا طب سنتی ایران در دنیای مدرن امروزی جایگاهی دارد؟

آیا طب سنتی ایران در دنیای مدرن امروزی جایگاهی دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ارائه راهکارهای مختلف درمان خانگی در رسانه‌های مختلف موجب سردرگمی بیشتر مردم شده است. این امر موجب شده است افراد در دوراهی استفاده از روش‌های درمانی طب سنتی یا مدرن قرار گیرند. تخصصی قلمداد شدن طب مدرن و ورود افراد غیرمتخصص به حوزه طب سنتی ایران باعث شده رفته رفته اعتماد مردم به این دانش ارزشمند کاسته شود. وجود یک رسانه علمی که مبتنی بر منابع موثق، مفاهیم موجود در طب سنتی را به مخاطبین عرضه کند و خدمات و ابزارهای به روز در این حوزه را در اختیار ایشان قرار دهد، ضروری به نظر می‌رسد. در ادامه سرویس‌های مدرن طب سنتی که با نظر اطبای متخصص این حوزه و با تکیه بر منابع معتبر علمی گردآوری شده‌اند را به شما معرفی خواهیم کرد.

طب سنتی چیست؟

طب سنتی یا طب مکمل علمی است که نباید ساده انگارانه به آن نگریست. براساس تعریف سازمان جهانی بهداشت، طب سنتی مجموعه ­ای از دانش، مهارت و شیوه­ های مبتنی بر نظریه‌ها، باورها و تجارب بومی در فرهنگ های مختلف است. نکته قابل توجه در طب سنتی، ریشه فرهنگی و بومی این طب است. در مناطق جغرافیایی مختلف، روش های درمان سنتی متفاوت وجود دارد که هم در نظریه­‌ها و هم در حیطه درمانی مانند نوع گیاهان دارویی بومی و کارهای دستی تفاوت دارند. این نکته ما را به کامل‌ترین تعریف طب سنتی می‌رساند. در واقع طب سنتی هر کشوری مختص خود آن است و هر چیزی که ما از گذشتگان خود داریم، در قالب طب سنتی ایران تعریف می‌شود.

آیا تقابل بین طب سنتی و مدرن وجود دارد؟

همانطور که در توضیحات بالا ذکر شد، توجه به نظر پزشکان متخصص شرط اول در هر تصمیمی برای درمان است. تجویزهای خودسرانه و بدون توجیه علمی باعث شده است که اعتبار طب سنتی پیش برخی صدمه ببیند. برای انتخاب بین طب سنتی و مدرن لازم است وضع بیمار بررسی شده و سپس تصمیم‌گیری شود. همچنین توجه به مزاج فرد و شرایط او قطعا در تجویزها اثرگذار است. ضمنا باید توجه داشته باشید که طب سنتی تقابلی با دیگر نوع طب‌ها ندارد و حتی در شرایط حاد می‌تواند روند درمان را ساده کند. نکته مهم در این زمینه اطمینان از اعتبار مطالب عنوان شده و نسخه‌های ارائه شده است.

سرویس‌های طب سنتی

با استفاده از تجربیات پزشکان طب سنتی و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز، سرویس‌های مختلفی در حوزه طب سنتی آماده شده‌اند که با اطمینان و به سادگی می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. برخی از مهمترین این سرویس‌ها عبارت‌اند از:

مشاوره طب سنتی

دسترسی به افراد متخصص و قابل اعتماد در این حوزه در گذشته به سادگی امکان‌پذیر نبود. معمولا به پیشنهاد اطرافیان و تنها به صورت مراجعه حضوری می‌توانستید سوالات خود را از طبیب پرسیده و راهنمایی‌های لازم را از وی دریافت نمایید. مشاوره طب سنتی آنلاین راه چاره این مشکلات است و به سادگی و با کمترین هزینه قابلیت پرسش و پاسخ طب سنتی را برای شما فراهم می‌کند. با مشاوره آنلاین شما می‌توانید از هر جایی با پزشک متخصص طب سنتی ارتباط بگیرید. برای بهره‌گیری از مشاوره آنلاین و همچنین شناخت مزاج خود که پایه تجویزهای طب سنتی است، به سامانه مشاوره طب سنتی طبایع مراجعه نمایید.

دستور پخت غذاها

طرز تهیه انواع دمنوش‌ها، میان وعده‌ها و غذاها در طب سنتی از جمله مواردی است که با استناد به مقالات معتبر علمی اثربخش خواهد بود. جدای از مواد اولیه باکیفیت در هر غذا، نحوه ترکیب آن‌ها و حتی میزان هر یک در طعم و خاصیت غذا اثرگذار خواهد بود. طبع غذاها در طب سنتی از ترکیبات آن و مقدار هر یک در غذا به دست می‌آید و بدیهی است که این طبع می‌تواند برای فردی مضر باشد یا مفید. اگر می‌خواهید از ترکیب درست مواد در غذا مطلع شوید، « دستور پخت غذا در طب سنتی » را جستجو کنید.

تقویم حجامت

آیا طب سنتی ایران در دنیای مدرن امروزی جایگاهی دارد؟

در باب حجامت و اهمیت آن در طب سنتی ایران توصیه‌های زیادی شده است. خواص درمانی حجامت بسیار است اما برای انجام آن باید ملاحظاتی نیز رعایت شود از جمله توجه به مزاج، انجام آن بنا به دستور پزشک متخصص و توجه به زمان! براساس مستندات تاریخی و علمی برای حجامت ایام خاصی توصیه شده و از انجام آن در بعضی از ایام جلوگیری شده است. این زمان‌ها در قالب تقویم حجامت و متناسب با هر سال گردآوری می‌شود تا بتوانید بیشترین بهره را از حجامت ببرید. ضمنا در کنار تقویم حجامت ارائه شده، توصیه‌های لازم برای قبل از حجامت، بعد از حجامت و پس از آن را نیز می‌توانید مطالعه نمایید. این توصیه‌ها شامل خوراکی‌های مفید برای قبل و بعد حجامت و به طور کلی بایدها و نبایدهای حجامت است.

سایر سرویس‌های طب سنتی
  • آزمون مزاج شناسی آنلاین
  • مشاوره تغذیه
  • دستور پخت غذاها
  • خواص غذاها در طب سنتی
  • اپلیکیشن جامع طب سنتی
  • کلاس آموزشی طب سنتی
  • گیاهان دارویی
  • فرهنگ لغات طب سنتی
  • کتابخانه طب سنتی
  • لیست درمانگاه‌های طب سنتی
  • و...
این سرویس‌ها تا چه اندازه مفید هستند؟

آیا طب سنتی ایران در دنیای مدرن امروزی جایگاهی دارد؟

طب سنتی همواره در تلاش است تا در مرحله اول، فرد به بیماری دچار نشود و اصطلاحا تمرکزش بر پیشگیری است تا درمان! پایه طب سنتی ایران بر اصلاح سبک زندگی و الگوی مصرف است؛ اما در مباحث مربوط به درمان نیز مزایای زیادی دارد. در تمام نسخه‌های درمانی سعی بر این است تا اثر سوء بر بدن و قسمت‌های دیگر بر جای نماند. این مورد از مزیت‌های بزرگ این طب است؛ زیرا داروهای شیمایی که اغلب استفاده می‌شوند عوارض زیادی دارند که راهی نیز برای آن نیست. این در حالی است که در طب سنتی متناسب با مزاج و نیاز بدن موادی توصیه می‌شوند که اصولا طبیعی هستند و عوارض کمتری نسبت به داروهای شیمیایی دارند. جایگزین‌های طبیعی بسیاری برای قرص‌های شیمیایی در طب سنتی معرفی شده است که می‌توانید از آن‌ها طبق نظر متخصص بهره‌مند شوید.

سرویس‌های معتبر طب سنتی را از کجا بیابیم؟

چندین بار تاکید داشتیم که اگر طب سنتی را از منابع معتبر بیابید، نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد اما سوال این جاست که منبع معتبر طب سنتی در ایران کجاست؟ همچنین تنوع سرویس‌ها موجب سردرگمی افراد در استفاده از آن‌ها می‌شود، آیا سیستم جامع برای استفاده وجود ندارد؟

برای پاسخ به این سوالات ما مجموعه طبایع را به شما معرفی می‌کنیم. طبایع از سال 1389 با تکیه بر منابع معتبر علمی و پزشکان حاذق در عرصه طب سنتی ایران به عنوان مرجع سرویس‌های طب سنتی فعالیت می‌کند. انواع سرویس‌های معرفی شده به صورت یکجا و کامل در طبایع قابل دسترسی است. استفاده از اغلب این سرویس‌ها رایگان است و دسترسی به آن برای عموم مردم فراهم شده است. همچنین مقالات علمی زیادی به صورت روزانه در مجله اینترنتی طب سنتی طبایع منتشر شده که شما را هر چه بیشتر با این طب آشنا می‌کند و زوایای پنهان آن را به شما معرفی می‌نماید. کافی است عبارت «طبایع» را در مرورگر خود جستجو نمایید یا این لینک را در مرورگر وارد کنید: https://tabaye.ir

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها