کد خبر: 606506
تاریخ انتشار :

نخست وزیرایرلند:گونه جدید کرونا سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها درحال گسترش است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مایکل مارتین عصر چهارشنبه در برنامه زنده تلویزیونی تصریح کرد که هم زمان با تحقیقات بین‌المللی در خصوص گونه جدید کرونا « کاملا روشن است که ما با ویروسی رو برو هستیم که خیلی سریع در حال گسترش است»

وی اوضاع را بشدت نگران کننده توصیف و پیش‌بینی کرد که آمار مبتلایان در روزهای آینده به سرعت افزایش خواهد یافت. نخست وزیر ایرلند گفت: با وجود گونه جدید ویروس کرونا و سرعت گسترش آن، اکنون زمان ملاحظه‌کاری نیست و باید ترمز تحرکات و تعاملات فیزیکی را در کشور بکشیم.

مارتین بر همین اساس اعلام کرد که از بامداد فردا (پنجشنبه) بالاترین محدودیت‌های کرونایی (سطح ۵) در سراسر کشور به مدت یک ماه برقرار می‌شود. بر اساس دستورالعمل‌های صادر شده که مشابه شرایط قرنطینه است، تمام فروشگاه‌های غیر ضروری تعطیل و افراد غیر از موارد اضطراری (مانند کار، تحصیل، خرید) اجازه خروج از منزل را ندارند. این محدودیت‌ها تا ۳۱ ژانویه ادامه دارد.

گونه جدید ویروس کرونا که ۷۰ درصد مسری تر از ویروس اصلی است و می تواند کودکان را به همان اندازه بزرگسالان آلوده و بیمار کند اولین بار ۲۱ سپتامبر گذشته در منطقه کنت انگلیس مشاهده شد. سه ماه بعد مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس در ۱۴ دسامبر این موضوع را با پارلمان در میان گذاشت و ۱۹ دسامبر بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس آن را به طور علنی اعلام کرد.

بدین ترتیب دولت انگلیس حداقل سه ماه وجود این ویروس جهش یافته را مخفی کرده است.

اکنون افزون بر ۵۰ کشور جهان از ترس شیوع این بیماری مرزهای خود را به روی انگلیس بسته‌اند و هنوز دورنمای روشنی از بازگشت به روال عادی دیده نمی‌شود. نخست وزیر ایرلند هم امروز اعلام کرد که محدودیت‌های مسافراتی دست کم تا ۶ ژانویه ادامه دارد.

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده بالغ بر ۸ هزار نفر در ایرلند طی هفت روز گذشته به کرونا مبتلا شده که ۶۱ درصد نسبت به هفته قبل افزایش نشان می‌دهد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها