کد خبر: 607073
تاریخ انتشار :

سطح هشدار کرونایی در انگلیس به مرحله بحرانی رسید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در این بیانیه که یک نسخه آن در رسانه‌های انگلیس منتشر شد ، آمده است که اگر محدودیت‌های کرونایی برای مهار شیوع این ویروس تشدید نشود سازمان خدمات درمانی این کشور ظرف ۲۱ روز آینده از پا درخواهد آمد.

این بیانیه می‌افزاید: بسیاری از بخش های نظام سلامت کشور تحت فشار سهمگینی قرار دارند. آمار ابتلا به کرونا به شدت بالاست و شمار زیادی از بیماران کرونایی در بیمارستان ها و بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

نویسندگان این بیانیه با اشاره به اینکه آمار ابتلا به کرونا همه جا در افزایش است ، تصریح کردند: ما اطمینان نداریم که سازمان ملی بهداشت تحمل فشار بیشتری را داشته باشد.

یک سخنگوی وزارت بهداشت انگلیس تائید کرد که سطح هشدار کرونایی در این کشور به سطح پنج ارتقاء داده است. سطح هشدار کرونایی انگلیس در ۵ رده تعریف شده است. براساس مقررات ، سطح پنج به زمانی اطلاق می‌شود که ویروس کرونا به سرعت درحال گسترش است و سازمان ملی بهداشت ممکن است ازپا درآید.

بیانیه مقامات پزشکی انگلیس ساعاتی پیش از آن منتشر می‌شود که "بوریس جانسون" نخست وزیر انگلیس قرار است درباره تشدید محدودیت‌های کرونایی در این کشور سخنرانی کند. او دیروز در گفت‌وگو با بی‌.بی‌.سی در مورد "احتمال محدودیت‌های بیشتر" برای کنترل ویروس کرونا در بخش‌هایی از انگلیس هشدار داده و بیان داشت که موج جدید ابتلا به کرونا، کشور را با وضعیت بسیار دشواری روبرو کرده است.

در همین حال پروفسور "اندرو گودارد" رئیس کالج سلطنتی پزشکان انگلیس هشدار داده است که نوع جدید ویروس به شدت مسری و در سراسر کشور در حال گسترش است. وی عنوان کرد: "به نظر می‌رسد که ما شاهد موارد بیشتری در همه جای بریتانیا خواهیم بود و لازم است که برای چنین وضعیتی آماده باشیم".

تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸ هزار و ۷۸۴ نفر به کرونا مبتلا شده و در همین مدت ۴۰۷ نفر زندگی خود را از دست داده‌اند. این برای ششمین روز متوالی است که موارد جدید ابتلای روزانه کرونا بیش از ۵۰ هزار بوده است. پروفسور گودارد معتقد است که این آمار در قیاس با موج جدیدی که در راه است «ملایم» است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها