کد خبر: 607196
تاریخ انتشار :

طرز تهیه 7 نوشیدنی محبوب پروتئینی برای افزایش ایمنی بدن

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

۱. شیک پروتئین شکلاتی (پروتئین: 23٫6 گرم) این نوشیدنی ته‌مزه شیرین دارد، ولی نه آن‌قدر که دلتان را بزند. همچنین ترکیب عطر قوی و طعم مطبوع آن حالتان را سر جایش می‌آورد. در نهایت، ترکیبات این نوشیدنی آن را به یک منبع مناسب پروتئین تبدیل می‌کند. محتویات: ۱ سیب خردشده؛ ۱ قاشق غذاخوری کره بادام درختی؛ ۱ قاشق غذاخوری شکلات تلخ رنده‌شده؛ ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو؛ 1 فنجان شیر؛ نیم فنجان ماست؛ 2 عدد خرمای بدون هسته. آماده‌سازی: به‌غیر از شکلات تلخ، همه‌چیز را به ترتیبی که گفتیم در مخلوط‌کن بریزید و هم بزنید. محصول را با شکلات تلخ رنده‌شده تزیین کنید. ۲. شیک پروتئین موز ـ کره بادام‌زمینی (پروتئین: 43٫5 گرم) این نوشیدنیِ پرکالری که طرف‌داران زیادی هم دارد منبع غنی پروتئین است. برای رسیدن به نتیجه بهتر، از این نوشیدنی به‌عنوان وعده غذایی بعد از تمرین استفاده کنید. محتویات: 2 عدد موز متوسط؛ ۲ قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی؛ 2 فنجان ماست یونانی/ ماست بادام؛ نیم فنجان شیر پرچرب/ شیر سویا؛ (هرآنچه برای خرید شیر سویا باید بدانید) 1 قاشق چای‌خوری دانه چیا؛ پودر کاکائو به‌مقدار لازم. آماده‌سازی: موز، ماست، شیر و کره بادام‌زمینی را در مخلوط‌کن بریزید و تا وقتی ترکیب یکدست و خمیری نشده، به هم‌زدن ادامه دهید. سپس دانه‌های چیا و پودر کاکائو را به‌عنوان تزیین روی نوشیدنی استفاده کنید.

۳. شیک پروتئین سیب ـ جو دوسر (پروتئین: 21٫5 گرم) ریزمغذی‌های موجود در سیب نه‌تنها می‌تواند به تنظیم میزان قند خون شما کمک کند، بلکه به‌طور کلی باعث تقویت سیستم‌ ایمنی بدنتان هم خواهد شد. سیب در ترکیب با شیر و جو دوسر صبحانه‌ای مفصل است که ساعت‌ها انرژی موردنیازتان را بدون اینکه احساس گرسنگی کنید تأمین می‌کند. محتویات: ۳ قاشق غذاخوری جو دوسر؛ ۱ عدد سیب پوست‌کنده و خردشده؛ 3 قاشق غذاخوری کره بادام درختی؛ پودر کاکائو؛ 2 فنجان شیر. ۵ نکته مهم برای خرید شیر پاستوریزه آماده‌سازی: تمامی مواد را در مخلوط‌کن بریزید و تا رسیدن ترکیب به بافتی غلیظ و یکنواخت مخلوط‌کردن را ادامه دهید. سپس نتیجه را با استفاده از پودر کاکائو به‌میزان دلخواه تزیین کنید. ۴. شیک پروتئین بادام ـ نارگیل (پروتئین: 23٫5 گرم) نارگیل و بادام ترکیبی فوق‌العاده تشکیل می‌دهند. این دو را با شیر یا شیر بادام ترکیب کنید تا خواص خوراکی و طعم آن بهبود یابد. البته این نوشیدنی علاوه‌ بر پروتئین، مجموعۀ متنوعی از مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی را هم در خود دارد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما بسیار کارساز خواهد بود. محتویات: 10 عدد بادام؛ ۱ فنجان شیر یا شیر بادام؛ 2 قاشق غذاخوری نارگیل تازۀ رنده‌شده؛ ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو؛ ۱ قاشق غذاخوری عصاره وانیل؛ یک‌چهارم فنجان شیر بادام‌هندی؛ 2 عدد خرمای بدون هسته. انواع خرما و نکات قبل از خرید آن آماده‌سازی: بادام‌ها، نارگیل، شیر و خرما را در مخلوط‌کن بریزید و هم بزنید. سپس آن را در لیوان بریزید و شیر بادام‌هندی، پودر کاکائو و عصاره وانیل را اضافه کنید و هم بزنید. نوش جان!

۵. شیک پروتئین توت‌فرنگی ـ شیر سویا (پروتئین: 24٫7 گرم) هیچ‌یک از محتویات این شیک خوشمزه و خوش‌قیافه منشأ حیوانی ندارند. به ‌همین دلیل هم یک نوشیدنی پروتئینی ایدئال برای گیاه‌خواران در تمامی رده‌های سنی به شمار می‌رود. محتویات: 2 فنجان شیر سویا؛ نیم‌ فنجان توت‌فرنگی خردشده؛ ۱ قاشق غذاخوری بادام درختی آسیاب‌شده؛ ۱ قاشق غذاخوری تخم هندوانه آسیاب‌شده؛ ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو. آماده‌سازی: تمام محتویات را در مخلوط‌کن بریزید و تا زمان رسیدن به ترکیبی یکدست و غلیظ به مخلوط‌کردن ادامه دهید. سپس نتیجه را در لیوان بریزید و نوش جان کنید. اگر طرف‌دار نوشیدنی‌های سرد هستید، می‌توانید این نوشیدنی را به‌همراه دو تکه یخ نوش ‌جان کنید. ۶. شیک پروتئین بادام‌هندی ـ هات‌چاکلت (پروتئین: 16٫4 گرم) این شیکِ پروتئینِ لب‌دوزِ لب‌سوز یک وعده جایگزین ایدئال برای صبحانۀ تمام کسانی است که وقت کافی برای خوردن مهم‌ترین وعده روزانه را ندارند. یادتان باشد که این نوشیدنی مقدار زیادی بادام‌هندی در خود دارد که باعث می‌شود میزان کالری آن خیلی بالا باشد. البته بادام‌هندی علاوه بر کالری، منبعی عالی برای انواع مواد مغذی و چربی‌های مفید هم هست و خوردن آن برای شما ضرری ندارد. فقط باید به خاطر داشته باشید که انتخاب این نوشیدنی به‌عنوان میان‌وعدۀ همیشگی ممکن است به‌سرعت شما را با مشکل اضافه‌وزن روبه‌رو کند. محتویات: ۱ عدد موز؛ ۱ فنجان شیر پرچرب؛ 2 یا 3 قاشق غذاخوری بادام‌هندی؛ 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو؛ 2 قاشق غذاخوری شکلات تلخ رنده‌شده. آماده‌سازی: کافی است تمامی این مواد را در مخلوط‌کن بریزید و آن‌قدر هم بزنید تا تبدیل به خمیری غلیظ و یکدست شوند. نوش جان!

۷. شیک پروتئین انبه ـ شیر بادام (پروتئین: 24٫9 گرم) این نوشیدنی انتخابی مناسب برای بعد از تمرین است، چراکه کربوهیدرات‌های موجود در انبه به‌سرعت منابع گلیکوژن و کربوهیدرات‌های تخلیه‌شدۀ بدنتان را جایگزین می‌کند. شیر بادام و دانه‌های چیا نیز با پروتئین سرشار خود به تسهیل فرایند بازسازی عضلات کمک می‌کنند. محتویات: ۱ فنجان انبه خردشده؛ ۱ فنجان شیر بادام؛ 30 گرم بادام‌هندی؛ ۲ قاشق غذاخوری دانه چیا؛ ۱ فنجان ماست یونانی سرد. آماده‌سازی: انبه خردشده، شیر و ماست سرد را در مخلوط‌کن بریزید و کاملا مخلوطشان کنید. بعد، دانه‌های چیا را در لیوان به نوشیدنی اضافه کنید و پیش از نوش‌‌جان‌کردن، کاملا هم بزنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها