کد خبر: 609570
تاریخ انتشار :

قیمت طلا درجا می زند /آیا طلا بخریم یا نه؟ +جدول

قیمت طلا درجا می زند /آیا طلا بخریم یا نه؟ +جدول
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت طلا در سال جاری با افزایش بی سابقه ای روبه رو بوده است. قیمت طلا بستگی به بازار جهانی دارد . قیمت طلا در نوسانات بازار سهم به سزایی دارد . قیمت طلا هر لحظه درحال تغییر و دگرگونی است . قیمت طلا تا حدودی قابل پیش بینی است.

عنوان قیمت (ریال) روز قبل
طلای 18 عیار ۹,۲۰۲,۰۰۰ ۹,۹۹۹,۰۰۰

طلای ۲۴ عیار

۱۲,۲۷۰,۰۰۰ ۱۳,۳۳۲,۰۰۰

طلای دست دوم

۹,۰۷۹,۶۲۰ ۹,۸۶۵,۴۸۰
حباب سکه تمام بهار ۱,۵۶۰,۰۰۰ ۲,۵۸۰,۰۰۰
سکه امامی ۹۸,۳۶۰,۰۰۰ ۱۰۲,۶۸۰,۰۰۰
سکه بهار آزادی ۹۳,۰۰۹,۰۰۰ ۱۰۱,۰۱۹,۰۰۰
نیم سکه ۵۴,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۵۰۰,۰۰۰
ربع سکه ۳۴,۰۰۰,۰۰۰ ۳۵,۵۰۰,۰۰۰
سکه گرمی ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲۱,۰۰۰,۰۰۰
مثقال طلا ۳۹,۸۳۰,۰۰۰ ۴۳,۳۳۰,۰۰۰
کاهش قیمت طلا

قیمت هر سکه تمام طرح جدید نیز از ۱۱ میلیون و ۲۰۹ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۲۶۹ هزار تومان رسید.

در واقع قیمت هر گرم طلا طی سه روز اخیر ۱۰۶ هزار و ۱۰۰ تومان کاهش یافته که معادل ۹٫۵ درصد می‌شود.

قیمت هر سکه تمام طرح جدید نیز طی سه روز اخیر ۹۳۷ هزار تومان کاهش یافته که حدود ۸٫۵ درصد می‌شود.

افت ۹٫۵ درصدی قیمت طلا و ۸٫۵ درصدی قیمت سکه درحالیست که قیمت دلار نیز در این سه روز ۸٫۵ درصد کاهش یافته است.

طلا که دارایی بدون بازدهی است، به عنوان دارایی امن در برابر تورم شناخته می‌شود که نتیجه سیاست‌های مالی جاری برای حمایت از اقتصادها در برابر پیامدهای همه گیری ویروس کروناست.تای وونگ، مدیر معاملات مشتقات فلزات پایه و ارزشمند در شرکت BMO در این باره گفت: بانک مرکزی امریکا تا سال ۲۰۲۲ همچنان سیاست پولی تسهیلی خود را حفظ می‌کند و استقراض و هزینه در این کشور افزایش خواهد یافت.

قیمت طلا و تورم

قیمت طلا

بر این اساس، دلار امریکا به شدت افت کرده و نمی‌تواند صعود کند که به نفع طلاست. با این حال اگر واکسن کووید ۱۹ واقعا موثر باشد و ویروس کرونا را تا تابستان شکست دهد، ممکن است رشد قیمت طلا را محدود کند.قیمت طلا در سال ۲۰۲۰ که بانک‌های مرکزی و دولتهای جهان برای مقابله با پیامدهای شیوع ویروس کرونا بر اقتصادهایشان، به اجرای گسترده تدابیر محرک مالی و پولی متوسل شدند، ۲۵ درصد رشد کرد.قیمت طلا تحت تأثیر بحران کرونابهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در ۱۸۹۲ دلار و ۹۷ سنت معامله شد. در بازار معاملات آتی امریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۸۹۵ دلار و ۱۰ سنت بسته شد.قیمت طلا ؛بیشترین رشد قیمت سالانه قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت بیشتر ارزش دلار، تغییر چندانی نداشت با این حال تحت تاثیر ابهامات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و تدابیر محرک مالی گسترده دولتها، بزرگترین رشد قیمت سالانه در یک دهه اخیر را در سال ۲۰۲۰ به ثبت رساند.

اونس نقره با رشد حدود ۴۸ درصدی قیمت در سال ۲۰۲۰، از طلا عملکرد بهتری داشت با این حال بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری روز پنج شنبه ۱.۲ درصد کاهش یافت و به ۲۶ دلار و ۳۰ سنت رسید.

پیش بینی قیمت طلا

قیمت طلا

اوله هانسن، تحلیلگر ساکسو بانک اظهار کرد: ما پیش‌بینی می‌کنیم که نقره در سال ۲۰۲۱ تحت تاثیر توسعه انرژی سبز، تقاضای صنعتی و احیای اقتصادی که بیشتر از طلا به نفع نقره خواهد بود، درخشش بیشتری پیدا کند.

پالادیم با رشد قیمت بیش از ۲۵ درصدی در سال ۲۰۲۰، برای پنجمین سال متوالی رشد کرد. پلاتین با رشد حدود ۱۰ درصدی، برای دومین سال متوالی رشد کرد.

قیمت طلابهای هر اونس پالادیم با سه درصد افزایش، به ۲۴۳۳ دلار و ۶۱ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش، ۱۰۶۳ دلار و ۵۲ سنت بود.

بر اساس گزارش رویترز، هر دو فلز در خودروسازی برای تولید مبدلهای کاتالیکی برای فیلتر دود اگزوز خودرو مورد استفاده هستند. به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت اکسی کورپ، با تمایل مردم به استفاده از خودروهای شخصی، هر دوی این فلزات ارزشمند از بهبود فروش جهانی خودرو، تحکیم استانداردهای آلایندگی و واردات بالای چین سود خواهند برد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها