کد خبر: 609925
تاریخ انتشار :

برف و کولاک موجب اختلال تردد در جاده‌های کردستان شده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دانش زندی جمعه شب اظهار داشت: هم اکنون محورهای مواصلاتی منتهی به شهرستان‌های بانه، سقز، دیواندره و همچنین محور سنندج - دهگلان محدوده گردنه صلوات آباد شاهد بارش برف و کولاک شدید است اما تردد درآنها به صورت روان جریان دارد.

وی اضافه کرد: همچنین محورهای سروآباد - اورامان تخت محدوده گردنه ژالانه، محور سروآباد - کامیاران محدوده گردنه مارانی و محور سنندج - مریوان محدوده گردنه تیتور و سقز - بانه گردنه خان و قرج دابان شاهد بارش شدید برف و کولاک بوده و تردد در این جاده‌ها تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

زندی با اشاره به اینکه طبق اعلام هواشناسی فعالیت سامانه بارشی در این استان تا ظهر فردا شنبه ادامه دارد یادآور شد: همچنین محورهای باشماق - مریوان و مریوان - سقز شاهد بارش برف و باران و محور و کامیاران سنندج نیز شاهد بارش باران شدید است.

وی گفت: توصیه می‌شود مسافران فعلا از انجام سفرهای غیر ضروری در جاده‌های استان خودداری کنند و در صورت لزوم وضعیت جاده ها را از سامانه ۱۴۱ راهداری از طریق پیام کوتاه، تماس تلفنی، نرم افزار همراه و تارنمای الکترونیکی استعلام کنند.

طرح زمستانی راهداری همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز شد.

در طرح زمستانی سال گذشته ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت آماده باش و ۲۴ ساعت در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها