کد خبر: 611092
تاریخ انتشار :

بهترین مشاغل برای تیپ شخصیتی شما

بهترین مشاغل برای تیپ شخصیتی شما
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بسیاری از موسسه‌های کاریابی ( https://karboom.io/jobs ) و مراکز مشاوره برای یافتن شغل مناسب شما از تست MBTI استفاده می‌کنند. تیپ شخصیتی خود را پیدا کنید، و خواهید فهمید که کدام یک از مشاغل با شرایط شما تناسب دارد. آیا تیپ شخصیتی خود را می دانید؟

ISTJ این افراد بسیار اهل کار‌کردن هستند و همه کارها را به پایان می‌رسانند. آن‌ها تمام جزئیات یک طرح را می‌بینند و از گذراندن ساعات اضافی در دفتر و داشتن اضافه کار نمی‌ترسند. آن‌ها به دنبال مشاغلی هستند که پاداش زیادی در بر دارد.

نام مستعار: وظیفه‌محور

فراوانی: 8.5٪

شغل متناسب: مدیر، افسر پلیس، وکیل

ESTJ

آن‌ها مدافعان جامعه ما هستند. آن‌ها به دنبال مشاغلی هستند که بتوانند در آن احساس موفقیت کنند و مفید باشند.

نام مستعار: قهرمان

فراوانی: 13٪

شغل متناسب: نظامی، معلم، نماینده فروش

ISFJ

مانند ESTJ ها، این افراد نیز بسیار پشتیبان و حمایت‌گر هستند، اما با شیوه‌ای متفاوت. آن‌ها توجه زیادی به جزئیات دارند و دوست دارند در شرایط سخت به دیگران کمک کنند.

نام مستعار: پرورش‌دهنده

فراوانی: 7٪

شغل متناسب: دکوراسیون داخلی، مددکار اجتماعی، پرستار کودک

ESFJ

آن‌ها سرشار از حس همدلی هستند و در مکان‌هایی مشغول به کار می‌شوند که بتوانند با مشتری، دانشجو یا بیمار ارتباط برقرار کنند. اغلب این افراد در رشته پرستاری و آموزش فعالیت می‌کنند.

نام مستعار: مراقب

فراوانی: 12٪

شغل متناسب: پرستار، مشاور، معلم

ISTP

این افراد از زوایای مختلفی به یک مسئله نگاه می‌کنند. آن‌ها دوست دارند مسئله را حل کنند و اعتقاد دارند که روش‌های مختلفی برای یافتن راه‌حل وجود دارد.

نام مستعار: مرد عمل

فراوانی: 6٪

شغل متناسب: پزشک قانونی، مهندس نرم‌افزار، مهندس

ESTP

آن‌ها افراد با‌انگیزه‌ای هستند. آنها انرژی بالایی دارند و از شرکت‌کردن در رقابت‌های دوستانه لذت می‌برند. آن‌ها در محیط‌هایی که سرعت عمل و مهارت حل مسئله حرف اول را می‌زنند، به‌خوبی کار می‌کنند.

نام مستعار: عامل

فراوانی: 10٪

شغل متناسب: بازاریابی، پیراپزشکی، ورزشکار

ESFP

آن‌ها علاقه زیادی دارند که کانون توجه باشند. آن‌ها بسیار خلاق هستند؛بنابراین از مشاغلی که نیاز به انجام کارهای روزمره یا اداری دارند، دور می‌مانند. آن‌ها دوست دارند سفر کنند، طراحی کنند و درباره خود صحبت کنند. نام مستعار: سازنده

فراوانی: 11٪

شغل متناسب: هنرمند، طراح مد، مشاور

ISFP

مانند ESFP‌ها، ISFP‌ها نیز خلاق هستند، اما درون‌گرا هستند. آن‌ها شغل‌هایی را انتخاب می‌کنند که به تخیل و اصالت نیاز دارند و ترجیح می‌دهند در تنهایی کار کنند.

نام مستعار: هنرمند

فراوانی: 6٪

شغل متناسب: نوازنده، عکاس، دامپزشک

ENTJ آن‌ها رهبر متولد می‌شوند؛ افرادی ریسک‌پذیر و با‌ذکاوت هستند. می‌توانند تصمیمات مهمی بگیرند و هرگز احساس پشیمانی نمی‌کنند. آن‌ها بهترین فرد برای به عهده گرفتن مسئولیت حساب‌های شرکت، مدیریت شرکت و اخذ تصمیمات تجاری هستند.

نام مستعار: مدیر اجرایی

فراوانی: 4٪

شغل متناسب: مدیر شرکت، کارآفرین، قاضی

INTJ آن‌ها افرادی متفکر هستند. می‌توانند مشکلات پیچیده‌ای را حل کنند و از انجام این کار لذت می‌برند. اغلب این افراد در رشته‌های علوم پایه (علوم، فناوری، مهندسی، ریاضیات) فعالیت دارند.

نام مستعار: دانشمند

فراوانی: 1.5%

شغل متناسب: دانشمند، مهندس، برنامه‌ریز

ENTP آن‌ها دوست دارند که مشکلات احتمالی را حل کنند و اغلب به آینده نگاه می‌کنند. آن‌ها به‌خوبی با مردم ارتباط برقرار می‌کنند و دوست دارند برای حل مسائل پیچیده کمک کنند.

نام مستعار: رویاگرا

فراوانی: 4.5٪

شغل متناسب: روان‌شناس، بازیگر، تحلیل‌گر

INTP

آن‌ها مانند دانشمندان هستند و در رشته‌های علوم پایه عملکرد بسیار خوبی دارند. از به اشتراک گذاشتن دانسته‌های خود با دیگران لذت می‌برند و همچنین به سخنرانی‌کردن و تدریس علاقه دارند.

نام مستعار: متفکر

فراوانی: %2.5

شغل متناسب: استاد دانشگاه، ریاضی‌دان، پزشک و محقق پزشکی قانونی

ENFJ

آن‌ها از انجام کارهای داوطلبانه و کمک‌کردن به دیگران لذت می‌برند. در نظم‌دهی به امور تبحر دارند و به‌خوبی برای رویدادها و مهمانی‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند.

نام مستعار: بخشنده

فراوانی: 4٪

شغل متناسب: روحانی، برگذار‌کننده رویدادهای مختلف، نویسنده

INFJ

ESTJ‌ها مانند قهرمان‌ها هستند، اما INFJ‌ها بیشتر مستعد انتخاب مشاغلی هستند که پیروزی به همراه داشته باشد. آن‌ها نمی‌خواهند کره زمین را نجات دهند، آن‌ها فقط می‌خواهند جهان را برای برخی از افراد به جای بهتری تبدیل کنند.

نام مستعار: حافظ و نگهبان

فراوانی: 1٪

شغل متناسب: درمانگر کایروپراکتیک، کودکیار، دندان‌پزشک

ENFP

این گروه دوست دارند با افراد خلاق سرو‌کار داشته باشند. آن‌ها از پرانرژی‌بودن افراد لذت می‌برند و عاشق عضویت در جنبش‌های سیاسی یا اجتماعی هستند. آن‌ها رهبرانی فوق‌العاده و با مهارت‌های ارتباطی عالی هستند.

نام مستعار: انگیزاننده

فراوانی: 7٪

شغل متناسب: سیاست‌مدار، گزارشگر تلویزیونی، نویسنده

INFP

آن‌ها می‌توانند کمال‌گرا باشند و این در کارشان به نفع آن‌ها است. آن‌ها فقط یک راه‌حل برای هر مسئله می‌بینند و برای رسیدن به آن راه‌حل بسیار سخت تلاش می‌کنند.

نام مستعار: کمال‌گرا

فراوانی: 2٪

شغل متناسب: روان‌پزشک، مددکار اجتماعی، معلم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها