کد خبر: 611353
تاریخ انتشار :

اهواز در آستانه وضعیت قرمز

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دکتر سید محمد علوی با اشاره به افزایش دو تا سه برابری موارد بیماری در استان خوزستان نسبت به هفته‌های گذشته، اظهار کرد: با توجه به افزایش موارد بیماری در شهرهای مختلف خوزستان، شب گذشته به منظور تعیین و ارائه راهکارهای عملیاتی و اجرایی برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا، جلسه‌ای با حضور دکتر مطلق مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت، در دشت‌آزادگان برگزار شد.

وی افزود: امروز جلسه‌ای نیز با حضور رئیس گروه واکنش سریع کووید - ۱۹ وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دیگر مسئولان ذی‌ربط در شادگان برگزار شد. هم‌اکنون نیز جلسه‌ای با حضور تیم واکنش سریع در حال برگزاری و وضعیت کل استان خوزستان در حال تحلیل است.

وی افزود: در حال حاضر تقریبا تمام شهرهای خوزستان زرد و تعدادی نیز نارنجی هستند و اهواز در حال پیش رفتن به سمت وضعیت قرمز است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: شاهد افزایش موارد ابتلا در جوانان و نوجوانان نیز هستیم که این مساله زنگ خطری برای ما و مردم است.

علوی ادامه داد: موارد ابتلا در روستاها نیز به دلیل برگزاری مراسم عزاداری افزایش یافته است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بیشترین دلیل ابتلا، شرکت در تجمعات، مراسم ترحیم و عروسی و ترددهای مکرر درون شهری است.

وی تصریح کرد: ساده‌انگاری شرایط، یکی از معضلات اساسی در تمام سطوح مدیریتی و اقشار مردم است در حالی برای مدیریت بیماری، باید پروتکل‌های بهداشتی یعنی استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری، شستشوی دست‌ها و جلوگیری از حضور در تجمعات به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها