کد خبر: 611795
تاریخ انتشار :

تاکید بر لزوم برخورد با هرگونه قصوری که منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بابک دین‌پرست با بیان اینکه امروز باید این سوال را از خود بپرسیم که چرا یک واحد تولیدی با این عظمت، ظرفیت و امکانات که شرایط مناسبی برای ایجاد اشتغال در بخش جنوبی استان تهران فراهم کرده بود، به این صورت تعطیل شود و قابل بهره برداری نباشد.

دین پرست با تشریح اینکه شرکت تولیدی وارنا، زمانی برای حدودا ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد نموده بود؛ گفت: متاسفانه به دلیل برخی سوء‌ مدیریت‌ها و عدم همکاری مسئولانه و حمایتی دستگاههای ذیربط، امروز این واحد بزرگ تولیدی تعطیل و در مقابل دیدگان همگان، به مجموعه‌ای ورشکسته مبدل شده است.

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور خاطرنشان کرد: واقعیتی که در تعطیلی واحدهای تولیدی در کشور وجود دارد این است که هیچ گاه علت این تعطیلی‌ها و نقش افراد و دستگاه‌های دولتی، قضایی، خدمات رسان و شبکه بانکی در آن مشخص نبوده و این موضوع به دستگاه‌های نظارتی و قضایی، منتقل و منعکس نشده است.

دین پرست گفت: وقتی از هر یک از دستگاه‌های خدمات رسان نظیر آب، برق، گاز، اداره مالیات، تامین اجتماعی و سایر دستگاه‌ها، علت برخورد با یک واحد تولیدی سوال می‌شود، آن‌ها بدون توجه به آثار ویرانگر تبعی، صرفا ضرورت رعایت دستورالعمل‌های داخلی خود را علت اینگونه برخوردها بیان می کنند، در صورتی که تاکنون این نوع برخوردها و اثرگذاری آنها در به تعطیلی کشاندن واحدهای تولیدی مشخص نشده است.

دین پرست گفت: در این شرایط حساس، بانک هم نباید در صورت تملک یک واحد تولیدی به دلیل بدهی، آن را تعطیل و کارگران آن را بیکار کند.

وی در پایان گفت: امروز همه ما باید این رسالت و تکلیف را برای خود در نظر بگیریم که با هم افزایی ظرفیت‌ها در همه بخش‌ها، از تامین مواد اولیه تا حل مسائل حقوقی، به راه اندازی کامل و دوباره این واحد عظیم تولیدی کمک کنیم.

در این بازدید که مدیر اداره تسویه و امور ورشکستگی قوه قضاییه نیز حضور داشت، مقرر شد اداره مذکور که طبق قانون مدیریت واحد مذکور را بر عهده دارد، ظرف مدت دو هفته نسبت به معرفی مدیر اجرایی واحد مذکور اقدام و در تعامل بین اداره تسویه و امور ورشکستگی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران، تمهیدات لازم برای تامین شیر مورد نیاز، بعنوان مواد اولیه‌ کارخانه صورت پذیرد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها