کد خبر: 611897
تاریخ انتشار :

چگونه ساعت زنانه متناسب با اندازه مچ دست خود را بخریم؟

چگونه ساعت زنانه متناسب با اندازه مچ دست خود را بخریم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مچ خانم‌ها معمولا ظریف است و اگر اندازه ساعت مچی مناسب آن نباشد دست شما را کوچک‌تر از حد طبیعی نشان می‌دهد، همین‌طور ساعت هرچه قدر هم که زیبا باشد جلوه خود را از دست می‌دهد. اگر اندازه خود را دقیق داشته باشید به شما کمک می‌کند یک ساعت مناسب‌تر بخرید که ظرافت دست‌های شما را بهتر نمایان کند. برای خرید ساعت به اندازه دور مچ، دور دست وعرض مچ نیاز دارید که با محاسبه دقیق آن می‌توانید بر اساس استخوان بندی خود ساعت مناسب‌تری را بخرید.

چگونه ساعت زنانه متناسب با اندازه مچ دست خود را بخریم؟

اندازه مناسب عرض ساعت مچی برای دست شما کدام است؟

برای این مورد قانون کلی وجود ندارد اما برخی اصول هست که با رعایت آن‌ها احتمالا ساعت زنانه مناسب‌تری را می‌توانید برای خود انتخاب کنید. قطر ساعت مچی‌ها معمولا بین 36 تا 48 میلی‌متر است. ساعت‌های بالاتر از 40 میلی‌متر معمولا بزرگ سایز به شمار می‌آیند و برای آقایان یا خانم‌هایی با دستان بزرگ مناسب هستند. ساعت‌هایی کمتر از 36 میلی‌متر هم در بازار وجود دارند که اغلب تزئینی هستند و اندازه خیلی کوچک آن‌ها موارد استفاده‌اش را محدود می‌کند.

قطعا اگر مچ دست شما اندازه معمولی دارد بهتر است از سایزهای متوسط استفاده کنید که روی مچ جلوه مناسب‌تری دارند. برای اینکه انتخاب شما دقیق‌تر باشد به کمک متر یا یک نخ اندازه دقیق مچ دست خود را مشخص کنید، اگر اندازه دور مچ دست شما بین 15 تا 18 سانتی‌متر بود بهتر است سراغ ساعت‌هایی با قطر 36 تا 48 میلی‌متر بروید و اگر اندازه مچ بیشتر از 18 سانتی‌متر بود می‌توانید ساعت‌هایی با قطر بیشتر از 48 میلی‌متر را هم انتخاب کنید.

ضخامت ساعت زنانه چه قدر باید باشد؟

در گذشته هر چه ضخامت ساعت مچی کمتر بود طرفداران بیشتری داشت، مخصوصا خانم‌ها بدون در نظر گرفتن اندازه مچ و جثه خود بیشتر به سراغ ساعت‌هایی با ضخامت کمتر بودند. از زمانیکه ساعت‌های هوشمند و اسپرت وارد بازار شدند این قاعده کلی کمرنگ‌تر شده و افراد معتقدند که ضخامت ساعت زنانه باید متناسب با اندازه عرض آن باشد.

ساعت‌هایی که قطر بیشتری دارند به تناسب آن باید ضخامت بیشتری هم داشته باشند در غیر این صورت تعادل و یکپارچگی ساعت از بین رفتن و طراحی آن غیر عادی جلوه می‌کند.

قطعا مچ‌های بزرگ‌تر با ساعت‌هایی که قطر و عرض بیشتری داشته باشند زیباتر می‌شوند و یک ساعت کوچک روی این دست‌ها حالت طبیعی نخواهد داشت. یک خانم با دست ظریف هم بهتر است به سراغ ساعت‌هایی با ضخامت و قطر کمتر برود تا استایل متناسب و هماهنگی داشته باشد.

عرض بند ساعت مچی استاندارد چقدر است؟

عرض استاندارد ساعت مچی نصف قطر صفحه است اما این نکته را در نظر بگیرید که اندازه آن باید با مچ دست شما تناسب داشته باشد. سلیقه شخصی افراد هم در انتخاب آن‌ها موثر است ولی هنگام تصمیم‌گیری دو اصل تناسب و هماهنگی را در نظر داشته باشید تا نوع پوشش شما درست باشد، در غیر اینصورت حتی گرانقیمت‌ترین ساعت‌ها هم جلوه خود را از دست می‌دهند. فراموش نکنید عرض بند ساعت باید به اندازه‌ای باشد که کل مچ شما را نپوشاند و در عین حال بهتر است رنگ آن‌ هم با پوست شما مطابقت داشته باشد تا جلوه بهتری به نوع پوشش شما بدهد.

چگونه ساعت زنانه متناسب با اندازه مچ دست خود را بخریم؟

نوع بند ساعت چه نقشی در سایز آن دارد؟

جنس و نوع بند ساعت روی سایز آن تاثیر مستقیم دارد، هنگام خرید ساعت زنانه باید این موضوع را هم در نظر داشته باشید. بندهای فلزی معمولا در ظاهر سخت‌تر و بزرگ‌تر به نظر می‌رسند، اگر مچ دست بزرگی دارید این نوع از بند ساعت برای شما انتخاب بهتری است و سایز دست را متناسب‌تر نشان می‌دهد.

دست‌های کوچک و ظریف باید با احتیاط بیشتری از بند فلزی استفاده کنند و بندهای چرمی برای آن‌ها انتخاب بهتری به‌شمار می‌آیند. این بندها اگر بزرگ هم باشند چندان سنگین به نظر نمی‌آیند. معمولا بندهای چرمی کمی عریض‌تر هستند و روی دست جلوه بیشتری دارند حتی افرادی با دست‌های کوچک هم با خیال راحت می‌توانند از آن استفاده کنند. خانم‌ها برای اینکه امکان انتخاب بیشتری داشته باشند و بتوانند ساعت خود را با لباس‌های بیشتری ست کنند بهتر است به سراغ بند چرم مشکی بروند که برای استایل رسمی هم انتخاب مناسبی است.

بندهای پارچه‌ای، پلاستیکی و حصیری حالت اسپرت‌تری دارند و به همین دلیل برای پوشش کژوال مناسب‌تر هستند. سایز این بندها معمولا نصف قطر ساعت است و برای آن‌ها که طرفدار ساعت دیجیتال هستند انتخاب بهتری است.

سایز مچ دست را چطور اندازه بگیریم؟

برای اینکار روش‌های مختلفی وجود دارد ساده ترین راهکار استفاده از متر است آن را به دور دست خود بپیچید و اندازه مچ را به مقدار دقیق مشخص کنید.

درصورتیکه به متر دسترسی ندارید مچ را با یک نخ اندازه بزنید و سپس نخ را روی خط‌کش بگذارید تا اندازه دقیق مچ مشخص شود. استخوان بندی دست هم خیلی مهم است، هنگام اندازه گیری طول مچ این نکته را هم در نظر داشته باشید.

برای اینکه اندازه‌گیری دقیقی داشته باشید بهتر است عریض‌ترین قسمت مچ دست را برای محاسبه انتخاب کنید، جایی که استخوان دو سمت دست به خوبی قابل لمس کردن باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها